Ik ben een muggenzifter voor wat betreft m'n auto. Heb het op m'n F30 320i bij PM laten doen, inclusief jaja zagen in de diffusor waar ik van te voren nu niet echt bepaald naar uitkeek . En ik moet zeggen; het ziet er perfect uit; je ziet geen zaagbramen o.i.d. en Peter werkt heel netjes.
Ik ben overigens voor de 328i look gegaan.
Van 1 naar twee pijpjes! Maar bij wie
-
- Being a part of it
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 17 jul 2012, 16:20
Ik ben gegaan voor een Milltek systeem, stil tot +-4000rpm en vanaf daar een lekker geluidje met plofjes bij overschakelen met de automaat in de S stand.LucaE90 schreef:Met alles wat ik nu heb gelezen, neig ik te kiezen voor Pm performance.
Ik heb nog effe. Daarnaast blijft de diffusor een twijfel puntje.
Maar er is nog ruimte om mij te overtuigen adv ervaringen en/of foto's
- DvG
- VIP Driver
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 22 jun 2013, 12:13
- Type Auto: 335i E90. - F21 118i Msport Shadowline
- Locatie: Rotterdam
Lastig dillema... 35 look is wel mooier maar hoort eigenlijk alleen onder de 3.0 turbo's..
Zou dan wel igv de foto 320 weghalen.
Dubbel enkel... Waarom niet?
Zou dan wel igv de foto 320 weghalen.
Dubbel enkel... Waarom niet?
Dave E90 335i -M Paddle shifter - AFS - Ohlins / m3 suspension - Style 269 19" performance - M4 380mm brakes,
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Ik vind de twee pijpjes aan beide kanten wel sjiek staan alleen moet je wel echt de 320i aanduiding eraf halen!
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 10:05
- Type Auto: F30 LCI m-sport executive 2016
- Locatie: Tegen de Duitse grens
Ik ben echt een beroepszeikerd mbt mijn auto's. Misschien is er nauwelijks iets te zien maar stel...... Dan kan ik het beter voorkomen dan genezen. Een diffusor (x28i / x30i stijl) kost ong 75,- euro. Is wel 75,- maar is ook weer niet super duur.
Totaal dan 175 + 75
Verder ook een duidelijk antw gekregen van crooke tuning incl duidelijk foto's. Is wel een stukje duurder.
"We kunnen voor uw 318 een L+R uitlaat monteren incl originele 335i diffusor met onze eindstukken komt dit op 489,-
we kunnen hier ook originele BMW 335i eindstukken bij leveren zodat het niet van origineel te onderscheiden is. deze hebben een meerprijs van 160,- euro
de kosten voor een 328 look uitlaat incl 328 diffusor is 362,- euro incl montage".
Totaal dan 175 + 75
Verder ook een duidelijk antw gekregen van crooke tuning incl duidelijk foto's. Is wel een stukje duurder.
"We kunnen voor uw 318 een L+R uitlaat monteren incl originele 335i diffusor met onze eindstukken komt dit op 489,-
we kunnen hier ook originele BMW 335i eindstukken bij leveren zodat het niet van origineel te onderscheiden is. deze hebben een meerprijs van 160,- euro
de kosten voor een 328 look uitlaat incl 328 diffusor is 362,- euro incl montage".
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 10:05
- Type Auto: F30 LCI m-sport executive 2016
- Locatie: Tegen de Duitse grens
Zojuist toch voor de zekerheid al een diffusor x30i LCI besteld.
Waar ik naar toe ga, de nieuwe komt er toch onder.
Misschien was het wel helemaal niet nodig maar ik ken mezelf.......
Ik neig momenteel voor Pm. Alleen vind ik de Y constructie niet zo mooi. Maar zie je dit alleen als je eronder ligt?
Crooke levert echt twee losse pijpjes op de bestaande uitlaat. Is natuurlijk wel een stukje duurder.
Waar ik naar toe ga, de nieuwe komt er toch onder.
Misschien was het wel helemaal niet nodig maar ik ken mezelf.......
Ik neig momenteel voor Pm. Alleen vind ik de Y constructie niet zo mooi. Maar zie je dit alleen als je eronder ligt?
Crooke levert echt twee losse pijpjes op de bestaande uitlaat. Is natuurlijk wel een stukje duurder.
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 10:05
- Type Auto: F30 LCI m-sport executive 2016
- Locatie: Tegen de Duitse grens
Sjorrit schreef:Jaja foto is van de auto toen de uitlaat er net onder zat, het 320i logo is er allang af!
Wel een echte mooie optie!! Maar denk wel 1 van de duurste #millteck.
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Het is jammer dat de nieuwe blokken van BMW niet meer zo goed te tunen zijn.
Het pre-facelift model als je daar de 320i naar 260pk had getuned kan die de Y-constructie makkelijk hebben!
Het pre-facelift model als je daar de 320i naar 260pk had getuned kan die de Y-constructie makkelijk hebben!
- SvR
- Just getting started
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 31 jan 2015, 10:36
Via de dealer heb ik een M Performance eindstuk besteld en laten monteren:
Ter afwerking is dus deze 'Aperture' ook geplaatst (en in kleur meegespoten). Ik heb dus een Sportline bumper, zonder diffusor (zoals bij M pakket).
Ik kon het van de accessoire tegoed bon doen toentertijd, dus het was gratis. Echt de mooiste oplossing vind ik het niet. Ik weet niet of ik dit ook zelf gekozen zou hebben als ik zou moeten betalen. Vind ze net wat te groot en de 'wand' van de pijpjes te dun.
Wat ik zelf slordig vind is dat het door de Y constructie een niet goed werkende uitlaat is; de binnenste van de 2 pijpjes wordt door de luchtstroming veel minder gebruikt. Dan krijg je dus een glimmende uitlaat aan de binnenkant en doffe aan de buitenkant. Ook van binnen is de ene nog glimmend en de ander zwart van de roet aanslag. Dat heb ik dan maar opgelost door een spuitbusje te kopen met matzwarte lak en die in de uitlaat te spuiten
Ter afwerking is dus deze 'Aperture' ook geplaatst (en in kleur meegespoten). Ik heb dus een Sportline bumper, zonder diffusor (zoals bij M pakket).
Ik kon het van de accessoire tegoed bon doen toentertijd, dus het was gratis. Echt de mooiste oplossing vind ik het niet. Ik weet niet of ik dit ook zelf gekozen zou hebben als ik zou moeten betalen. Vind ze net wat te groot en de 'wand' van de pijpjes te dun.
Wat ik zelf slordig vind is dat het door de Y constructie een niet goed werkende uitlaat is; de binnenste van de 2 pijpjes wordt door de luchtstroming veel minder gebruikt. Dan krijg je dus een glimmende uitlaat aan de binnenkant en doffe aan de buitenkant. Ook van binnen is de ene nog glimmend en de ander zwart van de roet aanslag. Dat heb ik dan maar opgelost door een spuitbusje te kopen met matzwarte lak en die in de uitlaat te spuiten
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Ik ben trouwens zelf ook nog van plan 2 zilveren eindstukken te plaatsen op die van mij alleen twijfel ook nog of M performance uitlaat of gewoon een zilveren sierstuk..
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 10:05
- Type Auto: F30 LCI m-sport executive 2016
- Locatie: Tegen de Duitse grens
SvR schreef:
Wat ik zelf slordig vind is dat het door de Y constructie een niet goed werkende uitlaat is; de binnenste van de 2 pijpjes wordt door de luchtstroming veel minder gebruikt. Dan krijg je dus een glimmende uitlaat aan de binnenkant en doffe aan de buitenkant. Ook van binnen is de ene nog glimmend en de ander zwart van de roet aanslag. Dat heb ik dan maar opgelost door een spuitbusje te kopen met matzwarte lak en die in de uitlaat te spuiten
Kennen andere dit "probleem" ook adv de Y constructie bij bv PM?
- Kingfisher
- VIP Driver
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
- Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
- Locatie: De Polder
- Contacteer:
Ik dacht dat het M performance eindstuk juist een extra pijpje op de buis gelast was, daar waar bij (bv) PM er een Y stuk op de buis gelast wordt. Daardoor (bij PM) komt er evenveel rook uit beide kanten en ik heb dus met mijn PM eindstuk geen last van dat de ene pijp viezer is dan de andere.
Als je heel goed kijkt - laag bij de grond- dan zie je dat het een Y stuk is, maar in 90% van de gevallen zie je het niet.
Zelf vond ik het geen porem dat je van achteren in de dubbele pijpjes kijkt en ziet dat ze samenkomen in het Y stuk. Peter van PM heeft dit simpel opgelost door de buisjes van binnen zwart te spuiten. Hij zei al dat het vanzelf op den duur donkerder wordt door roetaanslag, maar dat dat tot die tijd simpel op te lossen was door de buisjes zwart te spuiten.
Dan het zaagwerk, ook ik ben een zeikerd maar zie alleen als ik de auto aan het poetsen ben dat er in de 'diffusor' gezaagd is, anders niet. Het stoort me normaal gesproken niet, maar als ik op mijn hurken achter de auto zit stoort het me wel enigszins. Echter te weinig om het met zeer fijn schuurpapier weg te schuren. Dat dan weer wel...
Het PM eindstuk is lekker vol om te zien en groter dan de standaard 328i of 330d pijpjes. Als ik die in het echt zie verbaast het me elke keer weer hoe iel die ogen. Volgens mij is dat met het M performance eindstuk ook zo, al is die diameter (dacht ik) iets groter.
Als je heel goed kijkt - laag bij de grond- dan zie je dat het een Y stuk is, maar in 90% van de gevallen zie je het niet.
Zelf vond ik het geen porem dat je van achteren in de dubbele pijpjes kijkt en ziet dat ze samenkomen in het Y stuk. Peter van PM heeft dit simpel opgelost door de buisjes van binnen zwart te spuiten. Hij zei al dat het vanzelf op den duur donkerder wordt door roetaanslag, maar dat dat tot die tijd simpel op te lossen was door de buisjes zwart te spuiten.
Dan het zaagwerk, ook ik ben een zeikerd maar zie alleen als ik de auto aan het poetsen ben dat er in de 'diffusor' gezaagd is, anders niet. Het stoort me normaal gesproken niet, maar als ik op mijn hurken achter de auto zit stoort het me wel enigszins. Echter te weinig om het met zeer fijn schuurpapier weg te schuren. Dat dan weer wel...
Het PM eindstuk is lekker vol om te zien en groter dan de standaard 328i of 330d pijpjes. Als ik die in het echt zie verbaast het me elke keer weer hoe iel die ogen. Volgens mij is dat met het M performance eindstuk ook zo, al is die diameter (dacht ik) iets groter.
Groeten,
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)
Bjorn
G31 520iA M Sport HE - Bluestone - Elfenbeinweiss
I3s 94Ah - Fluid Black - Suite
F31 320iA M Sport Edition HE - Tansanit Blau - Oyster / Black - (verkocht)