Uitlaat geluiden. het vervolg: Gaat dat passen?

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Ik wil in oktober (dan ben ik jarig) mezelf een mooie 335 look uitlaat cadeau geven.

Waarom?
1. om de looks, ik vind dat je op een 328 dat best kan doen zonder 'die moet zo nodig' over te komen.
2. het geluid. Het huidige geluid is wel errug braaf. Op mijn e90 330i had ik een schmiedmann uitlaatsysteem. Daar werd ik echt blij van als ik hem startte. Echter soms hoor ik bmw's voorbij komen en/of starten die naar mijn mening echt veels te luid zijn.

Nu ben ik dus opzoek naar ervaringen van mensen met een vergelijkbare motor (dus 320/328) en een custom made uitlaat.
Waar heb je het laten doen, hoe is de kwaliteit en met name dus hoe is het geluid?
En als je het wil delen: wat kostte het?

Ik ben op zoek naar iets beschaafts wat een mooie brom geeft bij starten en wat feller optrekken. Bij geen gas of normale snelheid wil ik er eigenlijk weinig van horen.

Ik hoor graag de verschillende verhalen!
Laatst gewijzigd door CJB op 07 okt 2016, 08:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Carl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 okt 2012, 19:02

hoi ik had op de f30 de originele 335 uitlaat laten zetten met de klep open
mooi vol geluid bij optrekken echt super geluid
heb nu op de 335 de m performance uitlaat laten zetten was stuk duurder maar veel en veel mooier geluid bij optrekken maar ook bij doortrekken maar is nooit storend
grt
Erike
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2012, 22:07

Ik heb onder mijn f31 320i een 335i demper laten plaatsen, hier volledig de klep open gezet en het klinkt echt mooi. Enigste nadeel, bij de koude start maakt deze demper vrij veel lawaai maar tijdens het rijden is deze demper echt super. Let wel even op of je op je eigen auto wel of geen klepsturing hebt zitten op de demper, ik had dit niet en daarom heb ik de klep volledig opengezet anders werkt alleen de rechter demper.

Gr Erik
Gebruikersavatar
GKB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 514
Lid geworden op: 19 jan 2010, 10:49
Type Auto: E90 335xi lci
Locatie: Friesland

Ik had onder mijn 330xi een custom uitlaat laten plaatsen door eps
dwz vanaf de kat. Dus einddempers en eindstukken 335 look.
geluid mag je zelf bepalen door het laten plaatsen van diverse dempers.
ikzelf heb gekozen voor een type sportdemper.
geluid was super. Veel bekijks altijd wanneer ik langsreed. Koude start wel wat meer geluid maar is dat niet altijd het geval.

Ik heb de auto inmiddels verkocht anders had ik wel even een filmpje voor je gemaakt.

Ik hoop dat je een goece keuze kunt maken.
er is nl zoveel te krijgen op uitlaatgebied en net als het uiterlijk van de auto is ook de smaak qua geluid erg persoonlijk.
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Plannen hebben even in de ijskast gestaan. Onder het motto van: ga nu eerst maar eens een paar maanden rijden. 008

Vandaag kwam echter een vriend langs om zijn nieuwe (2014) 135M te showen. Wat een bruut apparaat!!! :In love: :In love:
En ja dat geluid: toch wel veel beter dan de mijne :roll:. De rest van de middag heb ik zitten dubben, daarom maar ouder topic nieuw leven in geblazen.

Ik neig nu het meest naar "gewoon" een standaard 335i demper monteren. Voor mij is een argument dat het er OEM blijft uitzien.

@ Erik (en evt anderen 008 ):
Is het een kwestie van plug-and-play tov een 328 demper? Of moet er nog worden gebogen/gelast etc?

@ Carl:
Heb je de oude uitlaat nog liggen?

@ GKB:
Bij EPS kunnen ze hele mooie dingen. Jaren geleden heeft een oom van me eens een custom uitlaat laten maken voor zijn oude Gulietta (die vierkante). Was ook echt mooi gedaan. Weet niet of het nog steeds zo is, maar toendertijd was het echt ook wel heel erg duur.
E90CarbonEdition
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 676
Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44

Een vier cilindertje gaat natuurlijk nooit zo mooi klinken als een zes in lijn. Ook al hang je er een schoorsteen onder.
Gebruikersavatar
GKB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 514
Lid geworden op: 19 jan 2010, 10:49
Type Auto: E90 335xi lci
Locatie: Friesland

CJB schreef:Plannen hebben even in de ijskast gestaan. Onder het motto van: ga nu eerst maar eens een paar maanden rijden. 008

@ GKB:
Bij EPS kunnen ze hele mooie dingen. Jaren geleden heeft een oom van me eens een custom uitlaat laten maken voor zijn oude Gulietta (die vierkante). Was ook echt mooi gedaan. Weet niet of het nog steeds zo is, maar toendertijd was het echt ook wel heel erg duur.
Is nog steeds erg duur.
Maar wat is duur wanneer je het wegzet tegen de periode dat je je auto houdt.
Soms is het verschil maar een euro per week.

Het bijzondere is wel dat je zelf je geluid kan en mag bepalen.

Voordat eea wordt gelast weet je al hoe die gaat klinken.

Bovendien heeft een ieder die daar werkt zoveel ervaring dat ze je goed kunnen adviseren.

Ik ben tenminste weer blij dat ook de set op mijn huidige auto bij hun vandaan komt.
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Een vier cilindertje gaat natuurlijk nooit zo mooi klinken als een zes in lijn. Ook al hang je er een schoorsteen onder.
Echt waar?
Ik dacht van wel. Zo gaat mijn auto ook harder omdat ik er een :Mpower: sticker op geplakt heb.

Zonder gekheid. Natuurlijk, maar ook uit een 4cilinder kan je echt wel wat meer beleving krijgen.
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Ben benieuwd waar je op uitkomt en hoe het klinkt CJB. Ik was afgehaakt met mijn 328i door reacties ook hier dat een M performance uitlaat net klinkt alsof ie lek is/te sjonnie klinkt.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

340 demper inmiddels gevonden. Helaas pas volgende week ophalen. Maargoed: er is progressie :Hosanna:
Erike
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 okt 2012, 22:07

Sorry, voor mijn late reactie, maar waarschijnlijk moet je laswerk verrichten, tenminste ik moest het wel bij mijn 320i, maar het geluid is super. De eerste start smorgens klint even rauw maar dat is echt even, tijdens het rijden hoor je hem wel maar blijft sportief, en zeker als je met de flippers over schakeld in hoge toeren laat ie nog even een mooie plof achter. Ik ben er zeker van dat je hier geen spijt van krijgt. Mocht je geen klepsturing hebben op de uitlaat zal ik hem persoonlijk geheel open zetten
Gr Erik
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Kijk dat klinkt goed :ja:

Ben van plan hem gewoon naar Pascal te brengen, die zal met de montage wel niet zoveel problemen hebben.
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Uitlaat gisteren opgehaald. Was weer briljant verhaal.

Kom ik daar aanrijden, is de eerste vraag: "hoe ga je dat meenemen dan?"
Waarop ik: nou gewoon in de kofferbak/achterbank.

Ging volgens hem ruim niet passen. Zelf zag ik geen enkel probleem. Al snel kwam er duidelijkheid: het betrof de complete uitlaatlijn, van voor tot achter....... :duh:

Maargoed: met een hoop vijven en zessen paste hij erin. Demper lag serieus op 10 cm van mn stuur. Achter stak ie een cm of 60 uit. Moet er maar niet aan denken wat er gebeurt was bij een aanrijding :roll:

Anyway, heb dus nu de complete lijn van voor tot achter. Weet iemand of dat 1 op 1 gaan passen daar vooraan. Of heb ik twee verschillende diameters? En als dat zo is: maakt dat nog wat uit voor de prestaties van de motor? In negatieve zin bedoel ik dan, minder tegendruk etc.

Voordeel vind ik wel weer dat ik geen problemen heb met uitlijning.
ArnoF31
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 137
Lid geworden op: 26 mei 2017, 22:36
Type Auto: F31 330i Citrin zwart
Locatie: Gelderland

Hallo CJB,

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat en of je veel aanpassingen hebt moeten doen.
Volgende maand komt mijn 330i binnen en heb getwijfeld over een M performance uitlaat, maar na diverse filmpjes op you tube er al heel snel vanaf gezien! blijft de vraag of een OEM 340i uitlaat wel verschil in geluid maakt en of dit redelijk makkelijk te monteren is. De looks is in elk geval super en daar gaat het voor meer dan de helft om :wink: .
BMW F31 330i :Mpower: Sport Shadow - Citrinschwarz
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Ik ben persoonlijk erg tevreden met het eindresultaat.
(ik weet niet waar je woont, maar je bent altijd welkom even te komen luisteren).
Ik heb "de klep" altijd open staan. Geluid is echt perfect wat mij betreft. Ik vond een performance systeem ook veel te luid. Dit geeft een lekkere brom bij het optrekken. Daarna is ie gewoon stil. Heb van diverse mensen al complimenten gekregen voor het beschaafde maar toch sportieve geluid.

Ik heb de uitlaat laten bevestigen en er moest nog best een en ander aan gelast worden.
2 uurtjes arbeidsloon zit je zo op.
Ik heb ook een originele diffuser genomen, dus heb niet gezaagd.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Exterieur/Interieur”