12 volt aansluiting kofferbak.

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Martijnv8
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:43

Hallo,

Ik was er wel vanuit gegaan dat er een 12 volt aansluiting in mijn kofferbak zou zitten. F30 2013.
Maar ik kan zoeken wat ik wil maar hij zit er dus niet in. Enig idee of dit makkelijk in te bouwen is door mijzelf of bmw dealer?
Ik wil graag elektrische koelbox aansluiten maar de draad gaat het nooit redden van kofferbak naar voren.

Zit de voorbereiding kwa bedrading al ergens achter? Of moet alles er nieuw ingetrokken worden?


DarkerThanBlack
Just getting started
Just getting started
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 feb 2016, 09:43

Zekeringkastje (en accu) zitten in de kofferbak, dus zal niet al te moeilijk zijn lijkt mij. Zeker als je niet van plan bent om het strak weg te werken moet het makkelijk kunnen.
Gebruikersavatar
AMV070
Just getting started
Just getting started
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 mar 2016, 09:22
Type Auto: BMW 320dA EDE (F30)

Ik heb hier ooit al een uitleg over geschreven maar dan voor het aansluiten van een GPS tracker via een 12V zekering in de kofferbak. Maar het maken van een extra 12V aansluiting is voor een groot deel hetzelfde:

viewtopic.php?f=66&t=17397&p=474662#p474662

Je moet dus zekering 162 hebben.
Na het vergrendelen van de auto blijft er nog circa 5 min spanning op deze zekering staan. Daarna gaat hij naar 0V.
Hij trekt dus niet je accu leeg als je de koelbox er nog in laat zitten.
Nu: F30 320dA EDE (2012) --> Take a look
Vroeger: E46 320d Touring
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Exterieur/Interieur”