Climate control

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

@vod; heb jij dan de LCI versie van de F30?


Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Nee, ik heb de 1e versie. Fabricagejaar 2014. Erg vreemd maar het kan dat BMW tijdens de productie soms wijzigingen doorvoert.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
Edje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
Locatie: Wijchen

Plaats eens een foto van de jouwe
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
m535i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:04

Ik ben van mijn vorige BMW’s inderdaad gewend dat als ik hem op automatisch zet de blokjes vanzelf veranderen van blokjes. Bij mijn e92 was het in het begin heel hard blazen en naarmate het interieur op temperatuur kwam des te zachter die ging blazen. Maar als dit werkt zoals jullie aangeven vindt ik dit ook fijner. Wat me ook opvalt is dat de gescheiden temperaturen niet synchroon instelbaar zijn. Klopt dit, of doe ik wat verkeerd?
Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

Is het bij jullie ook zo dat vooral de lucht uit roosters midden en links en rechts komen.

In mijn vorige auto kwam het vooral uit de rooster bij de voorruit en dat was prettiger, nu blaast het te direct op je af. Bij mij blaast de gedeelte bij de voorruit minimaal.
320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Klopt, daar komt een hoop lucht uit, maar dan draai je aan het wieltje, zodat er iets minder lucht uit komt en voila. Minder op de borst, maar meer langs de voorruit.
Als je voor de achterpassagiers ook roosters hebt, kun je daar ook nog veranderen. Zet deze vol open of volledig dicht, merk je het verschil voor aanzienlijk.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

Ja heb het ook zo beetje opgelost maar heeft geen invloed op de rooster net bij de voorruit, blaas kracht daarvan blijft dezelfde.

Kortom die middelste 2 beetje af te knijpen zullen de andere roosters lüks en rechts harder gaan blazen
320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

ejt schreef: 15 aug 2021, 09:35 Klopt, daar komt een hoop lucht uit, maar dan draai je aan het wieltje, zodat er iets minder lucht uit komt en voila. Minder op de borst, maar meer langs de voorruit.
Als je voor de achterpassagiers ook roosters hebt, kun je daar ook nog veranderen. Zet deze vol open of volledig dicht, merk je het verschil voor aanzienlijk.
Ik begrijp uit de manual dat het wieltje enkel de uitstroomtemperatuur van de lucht uit de middenroosters beinvloedt dus geen invloed heeft op de uitstroomvolume.

Sinds gisteren ( :oops: ) heb ik geconstateerd dat ik ook uitstroomroosters heb voor de achterpassagiers. Ik heb nooit achterpassagiers. Wat kan ik het beste doen met deze roosters? Open zetten of sluiten? (Ik ben op zoek naar een setup waarmee ik het snelst m'n auto op de gewenste temperatuur krijg.)
Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

wat ik zelf verwarrend vind is dat je ondanks dat je op auto zet alsnog de snelheid zelf kan instellen. ik had verwacht dat het bv bij heel warm auto bv met auto stand op 5 blokjes blaast en langzamerhand afneemt naar 1of 2 blokjes, naarmate het koeler wordt
320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Snap wat je bedoelt, dat was in de e9* beter geregeld.
Once a BMW always a BMW
Pvaken
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 13 mar 2018, 20:29
Type Auto: BMW G31 540i X-Drive M-Sport

In de F3x kan je de maximale uitblaas sterkte regelen op de auto stand.
Als je de ventilator regelaar helemaal voluit zet (alle blokjes aan) zal hij in het begin hard blazen en als de auto op temperatuur is zal hij minder hard gaan blazen.
Voordeel is dat je zelf kan bepalen hoe hard hij blaast op de hoogste stand en dus hoeveel herrie hij maakt.
Zo werkt het in ieder geval in mijn 2018 lci.

Ook een handige optie is dat wanneer je gaat bellen de ventilator ook zachter gaat blazen zodat je goed te verstaan bent.

Ik snapte hem in het begin ook niet maar vind het eigenlijk wel een goed doordacht systeem.
BMW G31 540i X-Drive :Mpower: sport
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Het is juist een megafijn systeem dat je dat kunt instellen. Heb hem 98% vd tijd op het laagste staan, wil geen herrie van dat ding hebben. Alleen als het behoorlijk warm is in de auto door de zon zet ik hem soms iets hoger.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

ik heb nog geen oordeel over, was vooral aan het uitzoeken of het niet goed was of zo.

maar begrijp het nu, was anders gewend.

Ik zet hem soms op 3 on het begin daarna naar 1.

Wat ik vooral storend vond was dat het vooral uit de roosters op de dashboard blaast. was bij andere auto gewend dat het uit de rooster vlak voor de voorruit kwam, waardoor het koele lucht boven mijn hoofd blaaste waardoor ik het niet voelde, en koude lucht zakt naar beneden waardoor auto beter gekoeld werd.

Maar inmiddels wel een beetje aan gewend.
320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Exterieur/Interieur”