F31 LED koplampen

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Milan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2018, 09:37

Ik heb er nog geen xenon in laten zetten, ik heb wel wat fellere (witte) Osram halogeen lampen erin. Dat ziet er erg goed uit. Misschien zet ik er later nog xenon in, kan altijd nog...


Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Oké, ja gelijk heb je

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
asty
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2017, 18:53

Jammer toch dat je niet direct ook voor xenon hebt gekozen. In het voorjaar zal ik ook die lampen bestellen met een xenon setje en wat foto's plaatsen voor/na ombouw. Maar ff wachten op een betere temperatuur. Moet alles buiten inbouwen en dat gaat stuk lekkerder met 18 dan met 8 grC... :lol:
Wilby
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 dec 2017, 20:50

Deze koplampen lijken mij ook een mooie upgrade tenopzichte van de standaard halogeen zonder angel lights.
Ik vroeg mij af waarom de keuze is voor xenon en niet voor led verlichting? zijn er voordelen/nadelen van xenon vs led?
Wilby
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 dec 2017, 20:50

Blue Raccoon schreef:https://www.navaudio.nl/xenon-verlichti ... ng-set-957

Ik had setje van rond 60 euro met kleine ballasten en dat werkte prima. Afbeelding heb er 5 jaar mee rond gereden zonder problemen.

Dit setje is niet zo duur, hebben andere mensen nog meer ervaring met andere HID kits?

onderstaande had ik gezien bij hlautomotive voor 129 euro, zullen hier nog veel verschillen inzitten kwa kwaliteit?
( http://www.hlautomotive.com/bmw-onderde ... w-f30-f31/ )
asty
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2017, 18:53

Maar eens zien dat ik komende week de lampen laat komen. Ben nog in dubio of ik zelf een zaterdag middagje ga knutselen of dat ik ze direct door HL ga laten plaatsen. Iemand ervaring met DIY? Moet de gehele voorbump er af bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Zelfde als bij e9x, stelt niet heel veel voor

asty
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2017, 18:53

Hé thanks Arjan. Ziet er uit dat dat goed te doen is. :ja:
asty
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2017, 18:53

Inmiddels deze

https://www.navaudio.nl/xenon-verlichti ... ng-set-957


set ingebouwd afgelopen weekend. Ondanks dat die geschikt zou moeten zijn voor de canbus, krijg ik toch een storing te zien.
Vreemde is dat deze zich pas voordoet tijdens een rit, ongeacht of ik de dimlichten aan heb of niet. Wel is het zo dat de storing zichzelf weer hersteld. Deze week wat langere ritten gehad en tijdens deze rit wel 2 tot 3 keer de melding, en ook trouwens uitsluitend voor dimlicht rechts...
Ik wil hier wel graag vanaf, dus wie een suggestie? ( en nee, ik stop er niet weer halogeen in :lol: )

André.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ik verwacht dat je deze moet coderen. Zeker omdat je halogeen had.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Volgens mij kan je het uit coderen.

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
asty
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 06 jun 2017, 18:53

Dit setje zou juist canbus problemen voorkomen. Uitcoderen vind ik eigenlijk geen goede optie.
Ik zal eerst links en rechts eens omzetten. Kijken of de storing dan mee verhuist.
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Mijn ervaring met kingco ballasten dat ik ook de storing melding steeds terug kreeg, net zoals jij omschreef. Andere belasten heeft bij mij storing verholpen. Praat wel over me vorige auto BMW 1e serie.

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
discus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1958
Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
Type Auto: G21 330e en G30 530e

asty schreef:Hé thanks Arjan. Ziet er uit dat dat goed te doen is. :ja:
Op een filmpje lijk het altijd heel simpel totdat je het zelf gaat doen en schroeven tegenkomt die met geen mogelijkheid los te krijgen zijn (spreek uit eigen ervaring). Maar als alle schroeven meewerken dan is het goed te doen, zonder te vloeken :lol:
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Milan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2018, 09:37

Goedemorgen,

Ter vervanging van mijn halogeen lampjes in de H7 Angel Eyes koplampen heb ik nu Osram Night Breaker LED Lampen gekocht. Ik heb geprobeerd ze erin te zetten, maar ze lijken niet te passen. Ik heb het vermoeden dat er een adapter nodig is. Heeft iemand hier ervaring mee? Deze koplampen staan natuurlijk niet in de lijst van Osram…

De lampjes passen wel in de originele halogeen koplampen van de F31, zonder adapters.

Alvast bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Exterieur/Interieur”