F31 teller unit vervangen

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
SuperGrover
Just getting started
Just getting started
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 okt 2015, 15:47

Ik heb in mijn F31 sportline de meest basic analoge tellerunit. Het is een 318d efficient dynamics automaat.
Ik vind de luxere teller unit veel mooier om te zien. Ik dacht dat dat type 6WA heet? Klopt dat?

Ik weet dat de kilometers stand en VIN eruit gehaald (op 0) moete worden. Als ik het goed begrijp wordt de juiste km-stand van de auto overgenomen in de tellerunit als de 'nieuwe' unit op 0 km staat?

MIjn overige vragen (en aannames):
-ik neem aan dat als ik er 1 koop voor een F30/F31 diesel (316d, 318d, 320d) dat deze geschikt moet zijn? Dus connectoren zijn gelijk aan de baic unit die ik heb?
-er zullen veel meer funcites op de 6WA zitten maar ik mag aannemen dat al mijn huidige funcites feilloos zullen werken? Maar dan misschien iets anders/fancier gepresenteed?
-Het VIN moet met een eeprom programmer in de eeprom gezet worden? Of op een andere manier? Eerder werkt de unti niet? Of werkt wel maar mist bepaalde functionaliteit?
-Komt er nog meer codeer-/programmeerwerk bij kijken dan alleen de EEPROM (kmstand en VIN)? Wat dan precies?

Nou dat waren mijn vragen voor nu wel even ;-)
Hartelijk dank alvast!


Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Je nieuwe teller unit moet een lege eeprom hebben, iig het vin nummer moet eruit gehaald worden. Als km stand lager is dan je auto is het goed, hoger gaat niet goed. Km stand kan ook op 0 gezet worden tegelijk met VIN maar is wat lastiger te vinden dus niet iedereen kan dat, vandaar dat alleen VIN blank maken ook een optie is als de tellerstand maar lager is.

Ik weet niet of er nog verschil in zit kwa stekkers, denk het bijna niet. Maar er zit soms wel verschil in bouwjaren dus verstandig voor jouw vin het juiste nummer teller unit op te zoeken en die aan te kopen.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Exterieur/Interieur”