F30 achterbank

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Everpix
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2012, 13:38
Type Auto: BMW 320i EDE F30 sinds 22 maart 2013
Locatie: Anusfoort

Een vraagje over de standaard achterbank van een F30.
Ik weet dat er een optie is "In delen neerklapbare achterbankleuning", maar is de standaard achterbank niet neerklapbaar of wel in zijn geheel?


Weer eens wat anders! Nu een F30 320i EDE :-)
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Bij de e90 had je zonder optie 465 een vaste, niet neerklapbare achterbank. Ik verwacht dat dit bij de F30 ook zo zal zijn. Altijd bestellen dus als je de bank wilt neerklappen!
Gebruikersavatar
ColaholiC
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1414
Lid geworden op: 18 okt 2009, 15:40
Type Auto: BMW 320d In memoriam 2009-2013
Locatie: Rotterdam

Lars schreef:Altijd bestellen dus als je de bank wilt neerklappen!
Wie wil z'n bank nou niet neerklappen! Begrijp niet dat BMW zo iets levert..
Schwarze schrift auf Gelbem Grund – Halte abstand, bleib gesund!
kenza750
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 251
Lid geworden op: 07 dec 2010, 12:57
Type Auto: F30 320iA, MineralGrau, 18" Style 397
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Standaard is de achterbank van de F30 NIET neerklapbaar. Ik was daar bij de bestelling gelukkig van tevoren over geïnformeerd.

De optie "in delen neerklapbare achterbank 40:20:40" is voor mij een must geweest.

NB: de reden dat BMW standaard een vaste achterbank levert is (heb ik me laten vertellen) dat de contructie dan stijver is. Het deel in de breedte tussen de kofferruimte en het zitgedeelte is dan een geheel met de rest van de carrosserie.
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Een sedan zonder neerklapbare achterbank heeft idd een grotere torsiestijfeid:

http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic ... 99#p274099
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Bij de touring is dat uiteraard wel standaard :ja:
Bertje3
Just getting started
Just getting started
Berichten: 92
Lid geworden op: 16 sep 2012, 00:52
Type Auto: F30 320dA EDE HE 2012
Locatie: Noord Holland

Heb ook geworsteld met dat dilemma. Ik heb voor mezelf besloten die 500 euro aan iets anders te besteden en als ik iets groots moet vervoeren dan huur ik wel iets. Bank in f30 is inderdaad gewoon vast en geheel gesloten, geen enkele doorsteek moglijkheid :?
Blije rijder BMW 320dA EDE HE orionsilber ;-).

zie http://bmw3seriesforum.nl/viewtopic.php ... 30#p244780" onclick="window.open(this.href);return false;
F30Jeff
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2013, 09:03
Type Auto: F30 320i EDE

Ik heb de niet neerklapbare achterbank. Bewust voor gekozen, want ik gebruik het toch nooit.

Wat wel een nadeel is van de standaard uitvoering, zijn de lastig toegankelijke Isofix bevestigingspunten. Deze zitten tussen de leuning en het horizontale gedeelte van de bank “weggemoffeld” en het bevestigen van een kinderzitje is alles behalve handig. :nee:
Bij de neerklapbare versie zijn er uitsparingen voor aangebracht, wat het monteren een stuk eenvoudiger maakt. Mocht je geen (Isofix) kinderzitje(s) monteren, dan ondervind je er uiteraard geen hinder van.
Everpix
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2012, 13:38
Type Auto: BMW 320i EDE F30 sinds 22 maart 2013
Locatie: Anusfoort

F30Jeff schreef:Ik heb de niet neerklapbare achterbank. Bewust voor gekozen, want ik gebruik het toch nooit.

Wat wel een nadeel is van de standaard uitvoering, zijn de lastig toegankelijke Isofix bevestigingspunten. Deze zitten tussen de leuning en het horizontale gedeelte van de bank “weggemoffeld” en het bevestigen van een kinderzitje is alles behalve handig. :nee:
Daarom neem ik maar geen kinderen :mrgreen:
Weer eens wat anders! Nu een F30 320i EDE :-)
SensaBen
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2014, 19:28


Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team
ramonF30
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1445
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:34
Type Auto: 2007-2012 BMW E90 318i HE 2012-2017 BMW F30 2.0i HE sportline. 2012-? F48 18i Msport
Locatie: Spijkenisse

Ja ze hebben mij ook verteld dat t de auto stijver maakt. Beter voor de bochten... imbicielen. Is ook echt nodig op zon familiebak. Als ze dat ooit tegen mn vader zouden zeggen koopt ie nooit meer een bmw 001 ik ook niet trouwens als ik nog ns zon uitspraak hoor
BMW F30- 320iA- high executive- Sportline- sport transmissie- 18" style 397
CaptainPeter
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1760
Lid geworden op: 17 dec 2009, 18:14
Type Auto: F20 lci 118iA Exe Sportline
Locatie: Zuid Holland

Everpix schreef:
F30Jeff schreef:Ik heb de niet neerklapbare achterbank. Bewust voor gekozen, want ik gebruik het toch nooit.

Wat wel een nadeel is van de standaard uitvoering, zijn de lastig toegankelijke Isofix bevestigingspunten. Deze zitten tussen de leuning en het horizontale gedeelte van de bank “weggemoffeld” en het bevestigen van een kinderzitje is alles behalve handig. :nee:
Daarom neem ik maar geen kinderen :mrgreen:
:Dubbel:
ramonF30 schreef:Ja ze hebben mij ook verteld dat t de auto stijver maakt. Beter voor de bochten... imbicielen. Is ook echt nodig op zon familiebak. Als ze dat ooit tegen mn vader zouden zeggen koopt ie nooit meer een bmw 001 ik ook niet trouwens als ik nog ns zon uitspraak hoor
Bij een M3 kan ik me het wel voorstellen,
maar bij de mormale serie is het een beetje ver gezocht idd. :?
BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!

Zin en vooral.......Onzin!

"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
Gebruikersavatar
glengeglach
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 22 okt 2016, 16:21
Type Auto: F30

Die van mij is ook niet neerklapbaar. Niet eens aan gedacht toen ik hem kocht. Dacht dat zo iets standaard is. Was wel handig geweest in sommige gevallen, maar ja, het is er niet en klaar. Wel jammer.
F30 / 320i ed / nov '13
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Ik heb het ook niet in mijn F30, vind het echt super onhandig. Maar ja niet over nagedacht met aankoop, dus only to blame myself.. :duh:
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Adibo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 apr 2013, 22:48
Locatie: Brabant

Dat is de eerste optie die ik aangevinkt had! Zegt de dealer, oooh dat is slim van jou! :duh:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Exterieur/Interieur”