dvd vrijschakelen lukt niet / coderen M logo geeft M550d logo

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Vraagje: Bij mijn vorige auto (ster op de motorkap) had ik een toeter ingesteld zodra ik de auto op slot deed.

Dit was ik zo gewend en vond ik ook dusdanig fijn dat ik dat heel erg op mijn F30 mis.
Is er een mogelijkheid om dit te coderen ?

En ja, ik weet het de meeste zullen het een mercedes ding of kermis optie vinden. Maar ik vind het erg fijn........
Laatst gewijzigd door fwvollmer op 25 sep 2018, 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Is te coderen inderdaad. piept 1x met afsluiten en 2x met openen (of andersom dat weet ik niet meer)
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Enige voorwaarde is dat je een alarm hebt, dacht ik :)
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Dat gaat over piepen (icm alarm alleen inderdaad), de vraag betrof de toeter/claxon volgens mij
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Ik heb inderdaad fabriek af alarm.

Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk dat wanneer het alarm inschakelt (bij auto op slot) hij dan dus piept/claxoneert ?


Dan meteen de volgende vraag, wie kan me hiermee helpen omgeving Rotterdam ??
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Het kan met Carly al gecodeerd worden... heb het ook bij de E46 Compact gedaan.
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

HU_CIC 3000 ACOUSTICAL_LOCK_CONFIRM aktiv nicht_aktiv Adds iDrive setting to turn on/off the audible confirmation when Alarm is armed.

Voor e-sys mensen. Omgeving Zaanstad kan ik je helpen evt. PM indien gewenst.
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Is inmiddels gelukt, een maatje van me heeft e-sys en heeft het erop gecodeerd

Ook meteen wat andere opties geprobeerd/gecodeerd.

Piepje bij openen/sluiten (2 keer piepen open/1 keer piepen dicht)
Bij achteruit rijden led deur verlichting aan
Start/stop uit
Dvd vrij geschakeld

Verder nog geprobeerd om het M logo te coderen met opstarten, maar schijnt dat dit niet met de laatste update van de auto kan. Ik kreeg dan ook een M550d logo te zien. Opties waaruit we konden kiezen waren mpm / bmw / unknown / x5 / x6 / i8
Er vanuit gaande dat mpm dus Mperformance was die geprobeerd en dat bleek dus M550d te zijn. Na wat zoeken op internet bleek dit dus inderdaad met de laatste update te maken te hebben. Vervolgens nog even unknown geprobeerd maar dat was ook gewoon een BMW logo (letters)
Deze dus maar even laten gaan.
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Dat probleem met het M Performance logo coderen heb ik dus ook. Ook alleen M55od of M235i of rare symbolen. Dus hij staat nu weer op BMW.
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Net voor die kleine een dvd’tje op gezet tijdens het rijden, en foila... melding alleen tijdens het stilstaan.. huh is toch gecodeerd ?!?!?

Ik weer met de laptop de auto in, is versprongen van nicht aktiv naar unknown. Weer gewisseld naar nicht aktiv en FF. En opnieuw geprobeerd. Schiet vervolgens weer terug naar u known en doet het nog steeds niet..

Iemand hier de oplossing ?

Oja en nog even gelijk de sport versnellingsbak aangezet. Moet zeggen dat ik niet veel of helemaal geen verschil merk, maar dat zal wel door mijn al sportieve rijstijl opzich liggen denk ik haha
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Kan dat nog wel? Heb begrepen dat bijvoorbeeld internet vrijschakelen tijdens het rijden bijna programmeerwerk is.

Sportautomaat had je dan misschien al? Heb je flippers?
Van regulier naar sportautomaat merk je heel goed. S1-S8 indicatie (al heb ik dit bij recente auto's al standaard gezien) en manueel met wat gas erop schakelen krijg je duwtjes in de rug. Vrijwel niet te missen.

Hoe heb je dat gedaan?
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Ik had wel al een S stand, maar met het coderen stond bij EGS / 3000 applikation -> sportschalter -> nog niet op aktiv. Je hebt dan 3 dingen die je kunt aanvinken, ook de launch control alleen deze stond op aktiv. Moet zeggen dat ik die nog geen een keer aan heb gekregen (zelfs na kijken van filmpjes op youtube) maar dat schijnt sowieso de ene keer wel te lukken en de andere keer weer niet.

Duwtjes in de rug kreeg ik altijd al wel een beetje, deze zijn inderdaad wel iets heftiger geworden. Flippers op het stuur heb ik niet. Mij werd verteld dat dit vanaf 320i geleverd wordt, en ik heb een 318i :shock:
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Klinkt prima.
Je had al S1-8 en dat is (naar mijn weten) 'sportschalter_alt' die dan al op 'aktiv' stond. Launch control (ongeacht 'aktiv') kan volgens mij niet zonder de sportautomaat gebruikt worden, als dat nu wel werkt weet je vrij zeker dat de sportautomaat gelukt is :)
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”