Automatische kaartupdate (hoe automatisch is dat?)

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Xantoz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 sep 2020, 01:02

Als ik kijk in mijn ConnectedDrive heb ik een abonnement op automatische kaartupdate en in de versie informatie van de navigatie zie ik dat er een nieuwe versie beschikbaar is. Alleen heb ik geen idee wanneer/hoe ik die update binnen krijg. Aangezien ik blijkbaar 2020-2 ook niet heb ontvangen.

Is er manier om deze update te triggeren?


Afbeelding


Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Hij wordt op de achtergrond bijgewerkt, daar merk je niets van. In een heel enkel geval start de navi opnieuw op afhankelijk van hoe lang je onderweg bent.

Overigens betreft dat enkel een bepaald deel van de kaart (in jouw geval NL, BE, LUX) welke je op de ConnectedDrive site kunt instellen. De rest van de kaartinfo moet je wel via de USB updaten, of in etappes de regio’s wijzigen.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Xantoz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 sep 2020, 01:02

Dus waarschijnlijk een gevalletje langer rijden om het echt eens goed te downloaden.

Weer een nadeel gevonden van het thuiswerken. ;-)
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Het zijn twaalf regio’s, dus voorlopig ben je wel even zoet... :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Xantoz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 sep 2020, 01:02

Ik heb er minder klaar staan, maar met een beetje pech mag je binnenkort net buiten je stadsgrens komen dus buiten de Benelux heb ik nog niet snel nodig denk..

Eerst de eerste update maar eens binnen hengelen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Toevallig gisteren evo 2020.3 geïnstalleerd. Duurde ongeveer 40 minuten via USB.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”