Connecteddrive store in Nederland

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

Bedankt voor de tip :ja:


F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Werkt het RTTI van connected drive een beetje fatsoenlijk?

Ben mij in de wondere wereld van Connected Drive aan het inlezen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ik vind van wel. Niet altijd de snelste, maar hij geeft goed aan als de wegen groen of rood zijn. Groen is doorrijden en rood file.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ok, thx Eric-Jan.

Er zijn nu pakketten beschikbaar. De goedkoopste met RTTI is het CONNECTED PACKAGE PLUS voor €139.

Zal de komende week eens kijken of ik daar voor kies.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ze hebben ook regelmatig aanbiedingen, voor 1 euro kun je dan een service een maandje proberen. Daar zou je op kunnen wachten. Ik gebruik het ook eigenlijk best vaak, wat EJ zegt het werkt prima :ja:
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Yup, al proefabbo afgesloten en app gedownload :ja:
Gebruikersavatar
masonverm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 nov 2018, 16:32

RTTI werkt verassend goed, heel actueel ook!
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Momenteel een aanbieding om bepaalde services met 20% korting aan te schaffen. Ik ga in ieder geval even Remote Services (de app) en RTTI (vekeersinfo) voor een maandje voor 1,- per stuk proberen. Als het bevalt misschien al vlot aanschaffen, hopen dat de korting dan nog loopt. Kosten resp. 31.20 en 55.20 momenteel voor een jaar.

Even gebeld met de klantenservice, maar je hebt tegenwoordig niet meer het overkoepelende Connected Drive Services nodig is me verteld. Ik zag dat er niet bij staan bij mijn huidige services toen ik inlogde, dus wilde dat even bevestigd hebben.

Eén vraag: Ik heb nu al file informatie in mijn Navi, ik begrijp dat RTTI dit veel vaker/vlotter update toch? Het is normaal dat iedereen zonder RTTI al files ziet in zijn Navi?
Gebruikersavatar
MarcelV
Just getting started
Just getting started
Berichten: 70
Lid geworden op: 02 jul 2017, 09:04
Type Auto: BMW 340i HiExec M-Sport

Eén vraag: Ik heb nu al file informatie in mijn Navi, ik begrijp dat RTTI dit veel vaker/vlotter update toch? Het is normaal dat iedereen zonder RTTI al files ziet in zijn Navi?
De standaard File informatie is gebaseerd op de informatie wat je via je radio binnenkrijgt ( TMC heet dat volgens mij )

RTTI is iets geavanceerder daarbij wordt (bijna) real-time informatie ergens naartoe gemeld zodat iedereen dit weer kan krijgen. Dit systeem let er bv op als je ergens 80 mag en een aantal auto's melden dat ze daar maar 10 rijden dan krijgt iedereen met dit systeem de melding dat er langzaam rijdend verkeer is.

Wellicht een Tip voor de mensen met CarPlay, daar werkt Waze ook heel goed, maar doet het weer iets anders.
Ook Flitsmeister is goed op weg met goede informatie maar is voor verkeersdrukte nog niet zo heel goed.
2017 BMW F30 320i M-Sport
2018 BMW F30 340i M-Sport
Gebruikersavatar
RayF30
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 mar 2012, 21:51
Type Auto: 316d F30 automaat executive mineralgrau
Locatie: Bergschenhoek

Wanneer je Apple Carplay hebt dan zou ik RTTI en het Navigatiesysteem van BMW niet eens meer gebruiken. Ik gebruik het niet.
Met Apple Carplay heb je de mogelijheid om google maps te gebruiken. Dit ziet er niet alleen cool uit ivm satellietbeelden die worden gebruikt ipv kaarttekening, maar nog belangrijker Real Time Traffic Information (!). Dus waarom een abonnement nemen via BMW als je Apple Carplay zou hebben.
Natuurlijk snap ik dat dit niet voor elk model nog pas of mogelijk is, maar ook al zou je dit niet hebben. Gebruik dan eenb telefoonhouder (zoals die van Kuda console met een brodit houder) en je kan prima vanaf je telefoon de route bekijken.
Enige nadeel is wanneer je gebeld wordt, maar dan moet je de app opnieuw aanklikken.
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Remote Services (de app) lijkt na één dag spelen al redelijk drama. Duurt 30-60sec voordat een opdracht door de BMW servers bij de auto komt, en soms werkt het niet eens. Auto is van 2014, kan alleen (un)locken, lichten knipperen en toeter aan om de auto te vinden bv. Dat lukt me ook wel met de keyfob (heb de beeps aangezet via coderen). De ventilatie aanzetten opdracht faalt 100% en zonder motor aan is dat sowieso niet warmen of koelen, alleen ventileren. Vrij nutteloos. Wat op zich wel handig is, is het doorsturen van een GPS locatie naar de auto functionaliteit.

RTTI zag ik vandaag wel flink wat meer informatie, maar lijkt alleen de grote wegen. Heb een android telefoon, dus Apple Carplay wordt hem niet. Kijk dat nog even aan de komende weken.
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Er lopen 2 servers niet in sync bij BMW. Het is een bekend probleem.
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
masonverm
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 nov 2018, 16:32

Die remote services werkt al een tijdje niet echt goed. Bij mij werkt geen enkele functie goed, behalve de locatie van je auto.

De app blijft maar een "beveiligde" verbinding opbouwen maar uiteindelijk faalt dit, maar op internet zag ik dat dit al heel lang speelt.
Gebruikersavatar
jackysan
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 30 jan 2019, 07:52
Type Auto: BMW G21 330e 2020

Sinds ik Apple Carplay heb, gebruik ik de BMW Online apps (weerbericht, nieuws etc.) in iDrive niet meer. Gisteren ging ik sinds lange tijd weer in iDrive kijken of de apps nog werken. Maar elke app die ik probeerde te openen gaf vervolgens de foutmelding dat het netwerk niet toegankelijk was. Hebben meerdere mensen hier last van en zo ja ligt dat nog steeds aan de servers van BMW :wtf:
BMW F31 320i LCI :Mpower: Sport 2017
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Werkt bij mij gewoon.
Freelance Java Software Engineer
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”