Connecteddrive store in Nederland

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
JanAssen

Vandaag een brief gehad van BMW Nederland dat mijn connecteddrive abonnement wordt beëindigd, na afloop contract jaar, en dat ik daarna gebruik kan maken van de Connecteddrive store. Ik ben benieuwd welke functie erbij komen of vervallen na deze wijzigingen. Mijn auto is van productiedatum 1/2013 en 609 NBT.


Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Ik neem toch aan dat dit beëindigd wordt per januari 2016? Je hebt volgens mij recht op 3 jaar connected drive bij aanschaf van een nieuwe auto.

Is het niet zo dat ze bedoelen met 'gebruik maken van de connected drive store' dat je gewoon fijn een nieuw abonnement af mag sluiten waarbij de functionaliteit gelijk blijft?
JanAssen

Klopt het is een kosteloze overstap waarbij ik nog niet weet wat ik kan verwachten.
DeSneeuwman
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jul 2014, 18:12

De Nederlandse Connecteddrive store is inmiddels actief. Ook bmw's zonder connecteddrive services af-fabriek kunnen deze nu laten activeren/aanschaffen.

Daarnaast ook RTTI, BMW Remote etc.
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Als je inlogt Jan kan je zien welke diensten nu actief zijn en welke jij kan bij boeken... ben benieuwd of je nu je lang gewilde RTTI kunt bestellen.
JanAssen

Hoi André, dank je voor het attentiesignaal. Helaas is er nog niets gewijzigd maar dat lijkt, als het al komt, pas te gebeuren nadat het lopende contractjaar is afgelopen. Dan gaan voor mij de nieuwe voorwaarden in. RTTI heb ik opgelost middels een webshot van Google Traffic :Hosanna:
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Vreemd. Ik kan mijn auto niet toevoegen.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
markboefje
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 jun 2015, 23:12
Type Auto: BMW 118i High Executive (F20)

Ik ben me hier in aan het verdiepen voor mijn 316dA (LCI - model 2016). Heb m'n auto inmiddels (wel) kunnen toevoegen.

Nu eens bekijken welke diensten allemaal zijn in te stellen en belangrijker nog wat de kosten hiervan zijn? :mrgreen:
Mocht iemand suggesties hebben van een leuke dienst dan hoor ik het graag! :ja:
Tijdens het achteruit inparkeren doe ik de muziek zachter. Anders zie ik niets. Snap je. [Rumag]
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

Ontving gisten wat inside information....

De prijzen zullen omstreeks 29 sept a.s. naar beneden worden bijgesteld. Hoeveel en op welke onderdelen bij mij niet bekend.

Als je iets wilt aanschaffen doe het dan na 29 sept.
DeSneeuwman
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 28 jul 2014, 18:12

Zou goed kunnen. Echter dit staat in de nieuwsbrief:

ConnectedDrive Services, met onder meer BMW Online en BMW Apps, kost nu tijdelijk € 269,- in plaats van € 356,-! Let op: dit aanbod is geldig tot 28 september 2015
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Ik moet een kopie van mijn kentekenbewijs opsturen.
Dan kan ik pas mijn auto toevoegen.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Richards
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 218
Lid geworden op: 22 aug 2014, 19:59
Type Auto: BMW G20 - 330i M-sport

Ik heb een F30 van 4-2013 en kon daarop geen RTTI nemen dat zou pas vanaf 1-7-2013 kunnen.
Heb hem vanmiddag met de direct connect shop nu toch kunnen activeren. Heb net een halfjaar abbo van 49 euro gekocht. Benieuwd of het nu toch echt gaat werken :)
haltec
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 apr 2013, 19:09
Type Auto: 320Da EDE Sportline High Executive
Locatie: Rotterdam

Even een waarschuwing, je ziet in de store een Online Entertainment voucher staan. Dat klinkt leuk voucher..maar je krijgt alleen het 1e jaar gratis en voor het 2e en 3e jaar krijg je direct een rekening van 220,- Nou heb ik daar nog niet heel veel moeite mee omdat het een vast tarief is voor onbeperkt streamen, ware het niet dat dit alleen nog met Napster is en niet met Deezer of Spotify.. Net contact gehad met KIS om dit terug te draaien.
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

€220,- voor onbeperkt muziek streamen is toch belachelijk. €9,95 per maand Spotify en je hebt hetzelfde en je kan het ook nog eens overal gebruiken.
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Dat klopt, maar feitelijk moet je daar nog wel het dataverkeer bij rekenen. Dus €120 voor de muziek en € 100 voor de data (onbeperkt) vind ik nog niet eens zo gek. Niet dat ik het product zou nemen, maar de prijs vind ik niet heel slecht.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”