Connecteddrive store in Nederland

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Heb mijn connecteddrive via BMW ff aangevraagd, moet omdat hij 2e hands is, ik wacht hier op antwoord van BMW nl (kan tot 10 werkdagen duren) daarna weet ik wellicht iets meer, keep u posted


Gebruikersavatar
Jamievs
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 nov 2015, 20:16
Type Auto: BMW 335d

NickB schreef:Heb mijn connecteddrive via BMW ff aangevraagd, moet omdat hij 2e hands is, ik wacht hier op antwoord van BMW nl (kan tot 10 werkdagen duren) daarna weet ik wellicht iets meer, keep u posted
Is dat het bewijs van eigendom? Die most ik ook opsturen. Vanochtend om 11.44 gemaild, om 12.39 reactie dat de auto is gekoppeld aan mijn gebruikersaccount.
E91 - 335d
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

ah :ja:

dacht dat dat was omdat 2e hands, heb nog geen antwoord gehad though (10u sochtens gestuurd)
Gebruikersavatar
Jamievs
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 nov 2015, 20:16
Type Auto: BMW 335d

Zou ook wel kunnen. De mijne is ook 2e hands :ja:
E91 - 335d
Gebruikersavatar
nico320d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 mei 2013, 11:21
Type Auto: BMW 330d touring F31 Estoril Blau
Locatie: Omg. Groningen

Ik kreeg zonet een mailtje dat mijn connecteddrive abonnement over een maandje afloopt. Als ik alles zo lees zijn er niet echt veel redenen te verzinnen om het abonnement toch te houden.
Moet wel zeggen dat het een beetje voelt als vliegen via TUI; je betaalt best veel voor een ticket, en als je eenmaal zit mag je nog betalen ook voor het summiere beeldschermpje voor je.
Gebruikersavatar
driveBMW
Just getting started
Just getting started
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2015, 15:36

@nico
Heb je ook andere abonnementen lopen zoals bmw online, bmw remote en/of internet? en maak je helemaal geen gebruik van nu?
ik kreeg ook een mail dat mijn bmw online abonnement verloopt, deze kost 39 euro per jaar, dit vind ik niet duur maar ik kan nergens vinden waar ik kan zien wanneer mijn connected drive afloopt. Ik verwacht ook een deze maanden(nog geen mail gehad) maar deze kost 360 euro voor 3 jaar. dit vind ik wel extreem duur.
ik gebruik de bmw online functie wel regelmatig, ik heb de weer scherm altijd aan staan, ik zoek af en toe met online search en ik laat de auto de nieuws soms lezen en stuur regelmatig een adres door met bmw remote naar de auto maar ik heb ook de vraag of dit allemaal wel waard is voor 360 plus elk jaar 39 euro voor bmw online.
Gebruikersavatar
nico320d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 178
Lid geworden op: 29 mei 2013, 11:21
Type Auto: BMW 330d touring F31 Estoril Blau
Locatie: Omg. Groningen

Ik heb er helemaal nog geen gebruik van gemaakt haha!
Mijn vriendin heeft de auto na aankoop direct ingepikt, heb er zelf nog maar een paar keer in gereden :nou:
Was de nieuws en weer opties wel tegengekomen. Best grappig, maar vond het wel tergend langzaam. Op mijn telefoon heb ik het dan sneller opgezocht.

Even snel het mailtje erbij gepakt; verlopen op 2016-06-15 de volgende BMW ConnectedDrive diensten:
Personal Assistant Service
BMW Online
Real Time Traffic Information
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

Ben zelf toch wel erg content met Real time traffic stukken beter dan het RDS wat je anders hebt.

De rest gebruik ik zelf eigenlijk ook nooit...
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

Heb net mijn connected drive naar Nl account overgezet. Ging zeer makkelijk!
Goede helpdesk service van BMW.

Maar effe serieus, wat een prijzen!! :oops:
Heb nu alle services behalve entertainment en internet. Vlugge rekensom maakt dat je hier meer dan 500E per jaar voor moet neerleggen als de eerste 3 jaar zijn afgerond. Zeker voor de RTTI ben je al 400E kwijt. Echt wel belachelijk veel.
Weet nog niet of ik dit het waard ga vinden in de toekomst 002 002
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Inderdaad, buitenproportionele prijzen :nee:
Daar kun je per jaar 2 TomToms voor kopen, dan heb je betere RTTI en nog actuelere kaarten ook.
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

dat vond ik ook al...

zijn daar nog dingen mogelijk met coderen?
BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Nee, die 'Connected' diensten communiceren via BMW servers in München, en daar draaien ze de knop om.
Mogelijk voor een aantal is om ze d.m.v. codering via je smartphone te laten communiceren.
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

ok, dan hebben we het daar volgende week nog wel over :mrgreen:
BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Liflaf360
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010, 16:46
Type Auto: BMW F33 428Ia HE M-Pakket
Locatie: Regio Haaglanden

CJB schreef:Heb net mijn connected drive naar Nl account overgezet. Ging zeer makkelijk!
Goede helpdesk service van BMW.

Maar effe serieus, wat een prijzen!! :oops:
Heb nu alle services behalve entertainment en internet. Vlugge rekensom maakt dat je hier meer dan 500E per jaar voor moet neerleggen als de eerste 3 jaar zijn afgerond. Zeker voor de RTTI ben je al 400E kwijt. Echt wel belachelijk veel.
Weet nog niet of ik dit het waard ga vinden in de toekomst 002 002
Hoe heb je dat gedaan. Aantal maanden geleden kon dit nog niet, werd mij verteld door een servicemedewerker. Ik heb namelijk de Duitse versie...



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW i3s 2018 - Protonic Blue
F33 428i HE Cabrio + :Mpower: pakket - Glacier Silver
F30 328i HE Luxury Line - Saphir Schwarz
E93 330i HE Cabrio - Saphir Schwarz
E90 320i EDE - Tiefseeblau
E36 M3 - Daytona Violet
CJB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 388
Lid geworden op: 26 sep 2011, 08:25

O dat ging echt heel makkelijk.

Je gaat naar de connected-drive site van BMW. Daar kan je een account aanmaken.
Vervolgens kan je je auto koppelen mbv je chassisnummer. Belangrijk is wel dat alle aangekochte diensten verloren gaan.
Enkel de diensten 'af-fabriek' geleverd worden over gezet.

Ikzelf had van te voren gebeld en uitgelegd dat ik bang was om alles te verliezen. Vervolgens de garantie gekregen dat dat niet zou gebeuren. Incl. de naam van de medewerker etc.

Belangrijk is wel dat je via het optie menu, de keuze kan maken voor 'update'.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”