Connecteddrive store in Nederland

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Als ze dit nou ook gaan verkopen in Nederland: http://www.apparata.nl/nieuws/bmw-verte ... ngen-14106


markboefje
Just getting started
Just getting started
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 jun 2015, 23:12
Type Auto: BMW 118i High Executive (F20)

Kingfisher schreef:Een functionaliteit die ik nog het meest gebruik van de remote services is via de app de bestemming opzoeken en naar de auto sturen. Je zoek via de app op waar je naar toe wilt - mbv Google - en je stuurt vervolgens de route naar je auto. Even later wanneer je instapt hoef je alleen nog maar de bestemming in je berichten aan te klikken.

€53,- is het wat dat betreft wel waard. Ik moest er vorig jaar nog €99,- voor betalen.
Bij mij staat (gewoon) €99,- :?
Afbeelding

Voorwaarde voor de boeking en het gebruik maken van deze dienst is dan wel dat de (basis)dienst ConnectedDrive Services á € 269,- geboekt en actief dient te zijn, die kosten ben je dan sowieso kwijt.
Tijdens het achteruit inparkeren doe ik de muziek zachter. Anders zie ik niets. Snap je. [Rumag]
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Oh sorry, in de configurator van de BMW site kost de functionaliteit tegenwoordig €53, dus ik ging er van uit dat dat in de ConnectedDrive store ook zou kosten. Niet dus.
Gebruikersavatar
Andre42k
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 476
Lid geworden op: 31 dec 2013, 12:28
Type Auto: F31 328i sportline

vandaag nieuwe regel in het online menu... Connected drive store nu ook in de Idrive te raadplegen.
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Ik zag 'm. Heb maar eens internet voor een maand geboekt, maar wat een verspilling van mijn centen. :duh:

Uiteraard niet tijdens het rijden, 3G en dus retetraag, dus vraag ik me af wanneer je nu eens op je gemak in de auto gaat internetten als je ook een smartphone (of tablet) bij je hebt....
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

3G? Wat een misser. Bijna iedereen heeft 4G tegenwoordig. Als je dat eenmaal gewend bent, valt 3G goed tegen.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
Edwin
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 dec 2014, 13:09
Type Auto: BMW G20 M-sport

Ik kreeg een aanbieding van BMW om gratis één jaar gebruikt te maken van Online Entertainment. Ik heb de Online Entertainment Voucher dus direct besteld.

De dienst werkte ook binnen enkele uren, dit kwam mooi uit omdat ik op dat moment in Zuid Frankrijk zat. Zo kon ik de dienst direct goed uitproberen. Streaming gaat over net netwerk van Vodafone en Napster verzorgt de dienst. Je kan dus eenvoudig je playlists aanmaken op via een app op de telefoon of via een webbrowser, wel zo gemakkelijk.

Mijn enthousiasme werd al snel getemperd, het menu 'Online entertainment' is soms wel en soms niet in het systeem aanwezig (vreemd), streaming via het Vodafone netwerk (3G) is traag en het netwerk is meer niet dan wel bereikbaar (in ieder geval in Frankrijk maar ook in delen van Nederland). De kwaliteit van de muziek laat te wensen over (maximaal 192kbps?) wat toch tegenvalt (op een goede audio installatie).

Even later kreeg ik een mail met een factuur, 220 euro voor de Online Entertainment Voucher tot 31-12-2018. Vreemd, want op de website stond toch 'gratis' een ook op het overzicht voordat ik op de bestel knop klikte stond duidelijk 0,00 euro. Even terug gemaild met de vraag of men de factuur kon uitleggen, daar heb ik helaas geen antwoord op gekregen (wel was het geld zonder mijn toestemming van de credit card afgeschreven). Een paar dagen later werd ik gebeld door een medewerker van BMW. Men had een foutje gemaakt, 0 euro moest eigenlijk 220 euro zijn. Ik moest maar even beslissen of ik de dienst toch wilde voortzetten voor 220 euro, anders werd deze geannuleerd (zie algemene voorwaarden). Aangezien ik in het buitenland was en de toon van de medewerker erg dwingend en onprettig was vroeg ik om het hele verhaal nog even op de e-mail te zetten zodat ik daar later op kon reageren. Ook daar heb ik geen reactie op gehad, wel ontving ik een mailtje dat de dienst is geannuleerd en een credit factuur (maar het bedrag is nog steeds niet bijgeschreven op de credit card).

Het valt mij eigenlijk toch tegen dat BMW het op deze manier oplost, al met al een minder goede ervaring met Online Entertainment / BMW. Als men de dienst via 4G aanbiedt (op het KPN netwerk) en een contract met Spotify afsluit dan zou ik er wellicht zoveel geld voor over hebben. Tot die tijd stream ik digitale radio of Spotify maar gewoon via mijn smart phone, werkt ook goed.
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Dubieuze upsell praktijken van BMW :nee:
Overigens kan 4G vanaf de LCI modellen, maar dan nog alleen met de uitgebreide telefonie optie.
UMTS reception (3G) is standard equipment in the 3 Series LCI. The 3 Series LCI is only equipped with LTE reception (4G) in vehicles with the optional equipment convenient telephone with extended smartphone connection ($ 6NS).
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Voor de oplettende. Je mag iets "gratis" proberen bij BMW, namelijk 1 maand lang de Online Entertainment Voucher

https://www.bmw-connecteddrive.nl/cdp/r ... OE_Voucher
makkievld
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 aug 2013, 01:06

dannyvdberg schreef:Voor de oplettende. Je mag iets "gratis" proberen bij BMW, namelijk 1 maand lang de Online Entertainment Voucher

https://www.bmw-connecteddrive.nl/cdp/r ... OE_Voucher
Nou bijna gratis. Kost 1 euro. :Dubbel:
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Ik heb het meteen uitgeprobeerd en weet ook gelijk dat dit geen optie voor mij is. Beter gewoon via Spotify, want de interface van de iDrive is mij te traag en onhandig om even snel nummers op te zoeken.
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Zo erg? Is ook toch wel Spotify of is het een andere muziekaanbieder? Ik vind de integratie via de iPhone met Connecteddrive en Spotify prima werken. Hij klapt er soms wel is uit, maar verder werkt het prima en is het dat 10tje per maand zeker waard..
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Je kunt bij configuratie kiezen tussen Deezer en Napster. Ik heb voor de eerste gekozen, maar denk dat het verschil meer in het aanbod zit dan in de interface. Die is immers van BMW.

Aangezien ik thuis (tevens mijn werkplek) ook altijd Spotify beluister via mijn Teufel Speaker L set (tip, want streaming Spotify Connect speakers met top geluid!) heb ik daarin playlists aangemaakt die geregeld wijzigen. Deze kan ik offline beluisteren door ze op mijn telefoon zetten. Dat werkt gewoon altijd in de auto.

Bij BMWs oplossing moet ik een abonnement in de auto en thuis wil ik hetzelfde bereiken. Voor mij geen optie dus.
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Ik heb dit is aangevraagd... ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Jamievs
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 nov 2015, 20:16
Type Auto: BMW 335d

NickB schreef:Iemand enig idee of ik dat door BMW evt kan laten inbouwen (oem dus), zodat ik met m'n app verbonden ben met de auto?

Gaat hier om een E92 LCI (2010) met internetvoorbereiding en CiC

Ook vraag ik mij af of ik het internet kan gebruiken d.m.v. mijn iPhone als hotspot? Aangezien ik geen abbo bij BMW heb lopen?

In de manual kon ik hier niks van vinden.. :?

Alvast enorm bedankt!
Heb je al iets kunnen vinden intussen NickB?

Zie in mijn connected drive store alleen TeleServices (als reeds geboekt) en BMW Online / Assist (nog te boeken). Wel staat er dit bij:
Voor het gebruik van de hierna vermelde afzonderlijke diensten is de basisdienst vereist.

Is BMW online dan de basisdienst en dat na afname van deze nog andere opties in beeld komen of was dit het wel?
E91 - 335d
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”