Android phone aansluiten voor muziek?

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Phunkhead
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2015, 17:18
Type Auto: F30 320d

Hallo,
Momenteel gebruik ik een iPhone die aangesloten is via de AUX-ingang om mijn muziek af te spelen. De iPhone wordt tergelijkertijd opgeladen via de cigarette plug.
Ik heb eens geprobeerd de iPhone via de USB input aan te sluiten, maar dit wou nie lukken, kon mijn muziek niet afspelen en opladen lukte ook niet.


Ik zou nu overschakelen naar een androidphone en vroeg me af of deze wel zou aangesloten kunnen worden op de USB aansluiting?
Kan deze phone dan tergelijkertijd opgeladen worden via deze usb?

Op amazon heb ik een kabeltje gevonden die misschien kan helpen (aux + USB naar micro usb)


Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Ik weet niet welke iPhone en welke audio je in je auto hebt, maar met een USB aansluiting in de middenconsole zou je gewoon je iPhone moeten kunnen laden en muziek kunnen afspelen.

Dat zal met een Android toestel niet anders zijn. Gewoon het USB kabeltje gebruiken dat bij de telefoon is geleverd, in het geval van een iPhone is dat de lightning kabel.
Phunkhead
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2015, 17:18
Type Auto: F30 320d

Het is een standaard hifi in de wagen met een usb/aux aansluiting onder de armsteun.
Nu nog een iPhone 6 die gemonteerd zit op een brodit houder.
Als ik de iPhone aansluit met de originele kabel en druk op de media knop, kijk onder usb dan krijg ik de melding dat er niets is aangesloten.
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

En ben je er al mee naar de dealer geweest? Want met jouw configuratie zou het gewoon moeten werken lijkt mij. Vreemd ook dat de iPhone niet oplaadt via die USB poort.

Heb je overigens al eens een update van de software uitgeprobeerd?

http://www.bmw.com/com/en/owners/connec ... pdate.html
Phunkhead
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2015, 17:18
Type Auto: F30 320d

Nee nog niet naar de dealer mee geweest.
Het opladen via de usb zou ik nog eens moeten dubbelchecken.
Hoe speel je eigenlijk de iPhone muziek af, gewoon via de iphone zoals bij aux of via de iDrive van de wagen?

Als ik mijn VIN ingeef op die pagina gebeurd er niets. Geprobeerd met een andere browser, idem.
Ik vind ook nergens de "Software update" functie in mijn iDrive.
Phunkhead
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2015, 17:18
Type Auto: F30 320d

Correctie, juist effe getest en bij het aansluiten van de iPhone wordt deze wel opgeladen via de usb.
Hij wordt ook gezien onder Media als "Apple device", maar als ik deze aanklik dan krijg ik de melding dat mijn kabel niet ondersteund wordt door BMW. Dit bij een originele apple kabel :(
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Die melding krijg ik ook soms, maar dat is een melding vanuit de iPhone en niet vanuit de auto. De iPhone vindt dan (ineens) dat de auto geen Apple goedgekeurde accessoire is.

Zou het misschien kunnen dat jouw auto het afspelen via mediaspeler gewoon niet ondersteunt? Normaal gesproken selecteer je bij media USB of externe apparaten via bluetooth. Maar bluetooth werkt bij jou dus ook niet?
Phunkhead
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2015, 17:18
Type Auto: F30 320d

De keuze externe apparaten via bleutooth heb ik niet. Enkel USB en externe via aux.
Bluetooth werkt wel voor het bellen, maar staat bijna nooit aan.
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Voer hier:
https://www.bmw.de/de/topics/faszinatio ... itaet.html
je model (beste VIN) en je type telefoon in, dan weet je welke mogelijkheden er zijn.
Navi Business ($606) kan standaard geen audio via USB afspelen.
Phunkhead
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2015, 17:18
Type Auto: F30 320d

jhis5h schreef: Navi Business ($606) kan standaard geen audio via USB afspelen.
Een afspelen van muziek op een USB-stick lukt wel met de Business Navi.
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Klopt, ik bedoelde (maar schreef inderdaad niet expliciet) audio afspelen vanaf een smartphone.
Daarvoor is tevens optie $6NH (bluetooth & USB) of $6NS (uitgebreid bluetooth met A2DP) nodig.

Aangezien de meeste Andriod telefoons te optie hebben om zich als USB storage device (dus als een USB stick) te identificeren zou je er ook zonder deze opties muziek van moeten kunnen afspelen. iPhones hebben die stand niet.

Check de link in mijn vorige post en je weet wat je auto kan icm. met een specifiek type telefoon.
Phunkhead
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 nov 2015, 17:18
Type Auto: F30 320d

jhis5h schreef:Aangezien de meeste Andriod telefoons te optie hebben om zich als USB storage device (dus als een USB stick) te identificeren zou je er ook zonder deze opties muziek van moeten kunnen afspelen. iPhones hebben die stand niet.
Nog een goede reden om over te stappen naar android ;)
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

Of naar een nieuwe BMW 001
TheDan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2016, 15:07

Ik ben nieuw op dit forum. Ik probeer de discussie hierboven te volgen, maar het is best verwarrend.

Ik heb een BMW320i High Executive Business met automaat 135 kW. Ik ben met name op zoek naar informatie over het gebruik van een iPhone 6s in een BMW. Ik heb alleen de Bluetooth-ondersteuning (als 6NH in de factuur omschreven), geen snap in dus. Ik ben benieuwd naar wat er allemaal "kan" met zo'n iPhone 6s in een BMW. Ik kan telefoontjes plegen en aannemen en ik zie de telefoonlijst. Maar wat kan nog meer?

Misschien kan iemand mij helpen.
jhis5h
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1839
Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
Type Auto: E93 325iA Cabrio
Locatie: Gelderland-zuid

Met $6NH kun je alleen handsfree bellen, je hebt optie $6NS nodig om tevens audio te kunnen streamen.
Gelukkig is dat alleen een softwarematige instelling en dus makkelijk te veranderen, zie http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic ... 29#p444429
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”