Gladen ONE 201 BMW ALPHA speakerset

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ettenh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 jan 2016, 11:39
Type Auto: F30 320d
Locatie: Assen

Wie heeft ervaring met dit pakket? ben op zoek naar een audioset en na veel speurwerk kom je eigenlijk bij
de meest betaalbare Gladen set.


Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Gladen is top :ja:
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Heb jij gladen in je auto driver70?
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Nee, ik heb HK. Ik heb de Gladen set gehoord in een E60. Klinkt erg goed.
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Oke jammer, ik had het wel even een keertje willen horen.

HK ook lekker :ja:
Gebruikersavatar
Zoist
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 355
Lid geworden op: 29 mei 2014, 11:31
Type Auto: BMW E91 335i N54 2008 LCI MT6

Ik heb de Gladen One 201 set met Mosconi versterker in mijn E91.
Echt een aanrader
Het standard geluid van de Hifi audio vond ik gewoon slecht. Ik ben dan ook zeer te spreken over deze audio upgrade. 8) . Set met inbouw was iets meer dan 1000 euro bij Carsounds in Etten-Leur .
E91 335i LCI N54 2008 MT6,
Cobb stage3, MHD-tune, Fuel-it stage2 LPFP,Mishimoto OCC, Forge DV, Gladen audio One 201, Bilstein B14
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Thomassettie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2016, 18:43

Kan je de Gladen One DSP Set van harte aanraden, ik heb deze nu twee dagen in mijn F11 en het is een wereld van verschil t.o.v. het standaard stereo systeem. Heb een jaar lang gezocht en vergeleken en vorige week de knoop doorgehakt.

De speakers moesten wel nog even inspelen om vol tot hun recht te komen. Maar nu man man wat een geluid. Echt volle soundstage, zeer gedetailleerd geluid, en mooie strakke bassen. Ook lang getwijfeld of ik zelf zou inbouwen, maar ik heb het toch laten doen door een professional. Kwam bij Ralf van Profkit.be terecht en hij heeft de set besteld bij hifimotive en daar alvast laten inregelen. Vervolgens zeer netjes en vakkundig ingebouwd. Ben zeer tevreden.

Dus... aanrader...
Leut
Just getting started
Just getting started
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2009, 20:20
Type Auto: F30 320d Luxury High Executive sapphire black metallic

Hoe is de vergelijk van deze set tot de Alpine audio upgrade set?

Ben ook aan het zoeken naar een geschikte upgrade.
Had in mijn vorige E90 een Alpine upgrade zetten. Dat was een geweldig geluid. Nu in de F30 is het niet slecht, maar er mist zoveel diepte, klank en 'beleving' in het geluid, dat het eigenlijk net niks is..
Gebruikersavatar
RogerSch
Just getting started
Just getting started
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:23

Leut schreef:Hoe is de vergelijk van deze set tot de Alpine audio upgrade set?

Ben ook aan het zoeken naar een geschikte upgrade.
Had in mijn vorige E90 een Alpine upgrade zetten. Dat was een geweldig geluid. Nu in de F30 is het niet slecht, maar er mist zoveel diepte, klank en 'beleving' in het geluid, dat het eigenlijk net niks is..
Vandaag wordt de Alpine set bij mijn auto ingebouwd. Ik vond de standaard audio drie keer niets wat een bagger. Ik zal morgen, als ik de auto ophaal, wel laten weten of het de 1095 euro waard is geweest.
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

Voor dat bedrag had je ook de Mosconi/Gladen set ingebouwd kunnen hebben, welke kwalitatief veel beter is.

De Alpine set is zijn geld niet waard, tot zover ik begrepen heb.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
RogerSch
Just getting started
Just getting started
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:23

Maar daar zit geen BMW garantie op....

Als de auto buiten de garantieperiode valt heb ik daar geen problemen mee maar nu wil ik het risico :wtf: gewoon niet nemen en dan is zo'n Alpine oplossing de enige optie op een tweedehands BMW.
Leut
Just getting started
Just getting started
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jul 2009, 20:20
Type Auto: F30 320d Luxury High Executive sapphire black metallic

Giovanni21 schreef:Voor dat bedrag had je ook de Mosconi/Gladen set ingebouwd kunnen hebben, welke kwalitatief veel beter is.

De Alpine set is zijn geld niet waard, tot zover ik begrepen heb.
Ik heb de Alpine upgrade in mijn E90 gehad en dat was absoluut een verademing ten opzichte van de standaard meuk die geinstalleerd was. Hoe het te vergelijken valt met af-fabriek HiFi optie of de HK optie, kan ik niet beoordelen, maar dat deze twee kwalitatief beter zijn dan de Alpine upgrade geloof ik direct.

Als dan de Alpine upgrade een significante verbetering ten opzichte van de huidige installatie is, dan is dat wel het overwegen waard. Alhoewel dik 1000 euro erg veel geld blijft en andere merken wellicht minstens zo goed zijn. Ook dat kan ik niet beoordelen. Nu lees ik veel goede verhalen over Gladen, maar als je ook daar minimaal 1000 euro voor kwijt bent en dan ook nog eens problemen met je garantie kunt krijgen, dan worden de keuzes behoorlijk beperkt...

@RogerSch: had je ondertussen al wat kunnen testen met de Alpine upgrade? Kwam je ook vanaf een F30 Nav. prof. versie qua geluid?
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

De vraag betreft ervaringen met de Gladen ONE 201 BMW ALPHA speakerset, we dwalen nu af richting de Alpine set :wink:

In termen van goed - beter - best is het: Alpine - HiFi/HK - Gladen (wel met DSP)

De Alpine set heb ik gehad en was t.o.v. BMW Professional Audio een verbetering. Daarna heb ik de Harman Kardon set gehad en dat was vele malen beter. De Gladen set heb ik alleen gehoord bij een ander, maar ook die zou ik verkiezen boven de HiFi/HK installatie. Het is het geld meer dan waard :ja:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
RogerSch
Just getting started
Just getting started
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:23

Leut schreef:Ik heb de Alpine upgrade in mijn E90 gehad en dat was absoluut een verademing ten opzichte van de standaard meuk die geinstalleerd was. Hoe het te vergelijken valt met af-fabriek HiFi optie of de HK optie, kan ik niet beoordelen, maar dat deze twee kwalitatief beter zijn dan de Alpine upgrade geloof ik direct.

Als dan de Alpine upgrade een significante verbetering ten opzichte van de huidige installatie is, dan is dat wel het overwegen waard. Alhoewel dik 1000 euro erg veel geld blijft en andere merken wellicht minstens zo goed zijn. Ook dat kan ik niet beoordelen. Nu lees ik veel goede verhalen over Gladen, maar als je ook daar minimaal 1000 euro voor kwijt bent en dan ook nog eens problemen met je garantie kunt krijgen, dan worden de keuzes behoorlijk beperkt...

@RogerSch: had je ondertussen al wat kunnen testen met de Alpine upgrade? Kwam je ook vanaf een F30 Nav. prof. versie qua geluid?
Yep ook gewoon het Navi Prof geluid. Vanochtend opgehaald en uiteraard direct ook beluisterd. Voldoet duidelijk aan mijn verwachtingen. Het midden / hoog is nu eindelijk fatsoenlijk en het laag is ook iets beter. Uiteraard geen earthshaking Bass maar wat wordt weergegeven is ingetogen zonder dat het "boemerig" gaat klinken. Als ik in de herfstvakantie tijd heb zal ik met mijn Roomanalyzer software de frequentie karakteristiek eens meten.

Eigenlijk zou dit geluidssysteem standaard moeten worden geleverd bij een "Premium" merk. Ga je voor een nieuwe BMW dan zou ik toch zeker minimaal het HiFi systeem selecteren.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”