BMW connected App- Stuur naar auto

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Epscheuten
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:42

Deze week liep mijn 3 jarig abonnement af op RTTI en BMW online.
RTTI wil ik niet verlengen want te duur voor wat het toevoegt.
BMW online was in mijn beleving alleen het voorlezen van nieuwsberichten en wat mail op je iDrive en dat vind ik vrij nutteloos.
De enige functie die ik regelmatig gebruik is om de navigatie bestemming vanaf de BMW connected App alvast naar de auto te sturen.

Vroeger werkte dit met de BMW Remote App in combinatie met BMW Remote services.
Nu heeft BMW de ondersteuning van de remote app beëindigd en moet je met de Connected App werken waarbij de "Stuur naar auto" functie alleen werkt als je een abonnement op BMW Online aanschaft voor 39 euro per jaar.

Ik vind dit echt ontzettend slecht. Doordat ze de remote App hebben uitgefaseerd ben ik nu de enige handige functionaliteit kwijt. Hele slecht beurt van BMW. :evil:

Iemand dezelfde ervaring?


Ex F31 320D EDE High Executive Automaat Sport Line 2014
Now Tesla model 3 AWD LR
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Ik heb er geen ervaring mee , bij mij zijn verschillende dingen nog geboekt tot december 2017 . Zal bij de vorige eigenaar wel zijn afgesloten voor de eerste 3 jaar. Ik ben benieuwd wat het kost om te behouden wat ik nu heb. Ik vind het vooral leuk dat de app goed werkt en dat ik de tijdklok met het actuele weer in mijn splitscreen heb staan.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Epscheuten
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:42

GeorgeBfast schreef: Ik vind het vooral leuk dat de app goed werkt en dat ik de tijdklok met het actuele weer in mijn splitscreen heb staan.
Ja die klok met het weer had ik tot voorkort ook. Nu staat er "Kan geen verbinding maken". Ook niet erg professioneel trouwens.....
Ex F31 320D EDE High Executive Automaat Sport Line 2014
Now Tesla model 3 AWD LR
franquore
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 405
Lid geworden op: 29 jan 2010, 15:37
Type Auto: BMW E91 320D
Locatie: Venray
Contacteer:

Ik heb een F31 uit Duitsland geimporteerd en deze was net geen 3 jaar oud. De vorige Duitse eigenaar had het volledige pakket er gratis bijgekregen: BMW online, RTTI, remote services, personal assistant etc.

Ik heb toen alle abonnementen op mijn naam gratis over kunnen zetten. Na 3 jaar stopte de BMW online, RTTI en personal Assistant. Ik heb toen alleen de RTTI verlengd. BMW online heb ik ook niet verlengd, omdat ik de meerwaarde er niet van inzag.

MAAR: ik kan gewoon bestemmingen vanuit Google Maps en vanuit de app verzenden naar de auto. Daar heb je geen Online service voor nodig, althans ik niet!

De volgende diensten zijn kosteloos overgebleven:

Remote services
Connected Drive services
Teleservices
Intelligent Emergency calls
Gebruikersavatar
Epscheuten
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:42

Dat is interessant. Ik heb dezelfde 4 diensten actief, maar de optie "Stuur naar auto" is bij mij verdwenen uit de BMW Connected app.
De BMW service medewerker waar ik gisteren via mail contact mee had gaf aan dat ik een abonnement op BMW Online nodig heb. Hij gaf ook aan dat er meer klachten waren geweest en dat BMW Duitsland ook aangaf dat BMW Online maar door de klant gekocht moest worden.
"Send to" vanuit Google maps heb ik nog niet geprobeerd. Hiervoor moet ik het auto id invoeren geloof ik?
Ex F31 320D EDE High Executive Automaat Sport Line 2014
Now Tesla model 3 AWD LR
franquore
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 405
Lid geworden op: 29 jan 2010, 15:37
Type Auto: BMW E91 320D
Locatie: Venray
Contacteer:

Bijzonder dat de medewerker dat mededeelde: Ik heb toen ook gebeld en een medewerker gaf aan dat 'send to' ook werkt zonder online abonnement. De simkaart zit er toch al in en maakt gewoon verbinding met de servers. Alleen internet werkt niet en de optie om online routes in te laden werkt niet. Ik heb het abonnement online toen opgezegd met het idee: als het niet werkt kan ik het altijd nog afsluiten. Maar tot op heden heb ik dat niet nodig gehad.

In de conncected app zie ik mijn afspraken uit de agenda staan en wanneer ik klik op de tekst van de afspraak (er staat rechtsonder 'start'. Die niet) dan heb ik de keuze uit 'start' of 'naar auto versturen'.

Hetzelfde geldt wanneer ik bij bestemmingen zoek naar een locatie. Dan kan ik vervolgens ook kiezen voor 'start' of 'naar auto sturen'.

Voor Google heb ik het alsvolgt ingesteld:

Uileg voor Google

zo heb ik het gedaan. Loginnaam van BMW Connected invoeren en BMW kiezen als fabrikant.
In Google kan ik dan verzenden naar telefoon kiezen en dan auto. Dat werkt perfect.
Gebruikersavatar
Epscheuten
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:42

Hier de reactie van BMW:
--
Wij snappen dat het vervelend is dat u de BMW Remote Services niet kunt gebruiken voor BMW Send to Car.
Met toeval heb ik eenzelfde klacht een kleine 2 weken geleden uitgezet bij onze collega’s in BMW Duitsland die verantwoordelijk zijn voor BMW ConnectedDrive.

Zij hebben hier het volgende antwoordt op gegeven:

We have checked within our systems and discovered the service [BMW Online] is not booked for the customer, and therefore it is not active. Please ask the customer to book the service in order to be able to use send to car functions.

Please submit a new ticket in case the customer faces troubles with the mentioned Connected Drive services in the future.

Helaas is de BMW Send to Car functie echt onderdeel van BMW Online, en zal deze niet functioneren met alleen BMW Remote Services.


--

Bij mij is de functie "stuur naar auto" dus verdwenen uit de BMW Connect app. Ik zal eens checken of ik eea nog wel via Google aan de gang krijg.
Ex F31 320D EDE High Executive Automaat Sport Line 2014
Now Tesla model 3 AWD LR
Gebruikersavatar
Edwin
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 14 dec 2014, 13:09
Type Auto: BMW G20 M-sport

Ik had hetzelfde probleem. Eind vorig jaar werkte 'send to car' niet meer vanuit de connected app (erg vervelend natuurlijk, want dit is de enige functie die ik dagelijks gebruik).

Ik heb de vraag bij begin maart bij de bmw klantservice neergelegd en kreeg uiteindelijk op 13 maart antwoord:

>>> We have checked within our systems and discovered the service [BMW Online] is not booked for the customer, and therefore it is not active. Please ask the customer to book the service in order to be able to use send to car functions. Please submit a new ticket in case the customer faces troubles with the mentioned Connected Drive services in the future.

U kunt BMW Online aanschaffen via uw online portaal op http://www.bmw-connecteddrive.nl.
Na het aanschaffen van deze dienst zou u de mogelijkheid moeten hebben om Send to Car te activeren in uw online portaal, en deze vervolgens te gebruiken. Als u hierna nog steeds problemen ondervind met BMW Send to Car vernemen wij dat graag. <<<<

Uiteindelijk heb ik de 'BMW online' dienst maar aangeschaft (het is 'maar' 40 euro per jaar) en zowel de (nieuwe) App als 'Google send to car' werkt weer als vanouds.

Op mijn mail waarin ik aangeef dat ik het vreemd vind dat BMW Duitsland uiteindelijk het antwoord moet geven en er nergens duidelijk staat dat deze functie onder BMW Online valt heb ik geen antwoord meer gekregen.
franquore
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 405
Lid geworden op: 29 jan 2010, 15:37
Type Auto: BMW E91 320D
Locatie: Venray
Contacteer:

hmmm, da's gek. Dan worden er met verschillende maten gemeten......
Ik heb de online service niet geboekt en het werkt nog steeds......

Het lijkt alsof BMW aan het rommelen is met de verdienmodellen.
Toen ik net de auto gekocht had in mei 2016 zat er nog ongeveer voor een half jaar de geboekte diensten bij. Vanuit BMW vertelden ze me toen dat ik na die drie jaar als tweede eigenaar de dienst opnieuw kon activeren door eenmalig iets van 300,- te betalen voor de connected drive dienst.

Echter een maand voordat mijn abonnement verliep had BMW besloten om de connected drive dienst 'gratis' aan te bieden. De drempel om de 'goedkopere' diensten te boeken werd daarmee wat lager.

De klantenservice van BMW heeft mij toen bevestigd dat de BWM Online niet nodig is voor de 'send to car'. Want remote service etc. werkt nl ook zonder BWM Online dienst..... tenminste bij mij....

Wellicht dat de BMW online service te weinig geld in het laatje brengt, is dit weer aangepast voor nieuwe klanten?

Ik speculeer maar wat, maar dat er verschillen zijn is wel gek.

Ik ben benieuwd of er meer zijn die de Online dienst niet geboekt hebben, maar wel send to car functie hebben....
Gebruikersavatar
Epscheuten
Just getting started
Just getting started
Berichten: 86
Lid geworden op: 05 okt 2015, 20:42

Edwin schreef: Uiteindelijk heb ik de 'BMW online' dienst maar aangeschaft (het is 'maar' 40 euro per jaar) en zowel de (nieuwe) App als 'Google send to car' werkt weer als vanouds.
Als je functie dagelijks gebruikt kan ik me het voorstellen, maar ik gebruik het wekelijks en dan vind ik 40 euro gewoon te veel.
Ex F31 320D EDE High Executive Automaat Sport Line 2014
Now Tesla model 3 AWD LR
lemon2000
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2011, 12:05
Type Auto: BMW 320d ED (F31)
Locatie: Hoofddorp

Ik heb ook een probleem met de connected app. Althans dat vind ik 008

In de oude "classic" app werd de range en tankinhoud weergegeven als je hem via usb aan sloot.
In de nieuw connected app heb ik geen range en tankinhoud meer.

Prompt krijg ik een connected app screenshot van een vriend van mij die net zn dikke 335d in ontvangst heeft mogen nemen en daar staat de range wel gewoon in het begin scherm.

Meer mensen met de ervaring dat de range mist ?

Mijn auto is uit 2013 (pre-LCI) met NBT

groeten
2013 F31 320d ED (2016-....)
2008 E91 318i (2011-2016)

You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Ik vind het ook jammer dat ik de actieradius niet kan zien. Kan zo moeilijk toch niet zijn. Maar een screenshot maken van de BMW Connected App maken lukt niet op mijn telefoon. :)
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
m535i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:04

lemon2000 schreef:Ik heb ook een probleem met de connected app. Althans dat vind ik 008

In de oude "classic" app werd de range en tankinhoud weergegeven als je hem via usb aan sloot.
In de nieuw connected app heb ik geen range en tankinhoud meer.

Prompt krijg ik een connected app screenshot van een vriend van mij die net zn dikke 335d in ontvangst heeft mogen nemen en daar staat de range wel gewoon in het begin scherm.

Meer mensen met de ervaring dat de range mist ?

Mijn auto is uit 2013 (pre-LCI) met NBT

groeten
Heb hier ook last van. Ben jij er al over uit? Toen ik de app net had gedownload was de range wel te zien, na dat ik alles goed had geinstalleerd en de app volledig contact had gemaakt met me auto was het ineens verdwenen.
lemon2000
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 129
Lid geworden op: 25 okt 2011, 12:05
Type Auto: BMW 320d ED (F31)
Locatie: Hoofddorp


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Nee niet gelukt. Gekke is wel dat laag brandstof wel wordt weergeven maar ook alleen als ik via USB verbind. "Onderhoud vereist" op de informatie tab werkt ook niet net zo als de odo onderaan dezelfde tab. Dit neigt naar leeftijd discriminatie :nou:
2013 F31 320d ED (2016-....)
2008 E91 318i (2011-2016)

You cannot be a true petrolhead until you’ve owned an Alfa Romeo
m535i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:04

Jammer..
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”