F3X scherm upgrade?

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Sodaboy1234
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jun 2018, 16:24

Ik zou het zelf ook zo doen deze mod. Maar 1 vraagje wat ik nog niet echt voorbij zag komen. Ik heb een f30 uit 2013. Iemand ervaring ermee als je het scherm vervangd. Of je head up display in je voor raam nog werkt haha ?? Zou wel helemaal fantastisch zijn hopelijk kan iemand me dat vertellen voordat ik alles koop.


Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ja hoor, het is puur extra. Uiteraard wordt aan de HUD alleen de gegevens van BMW doorgegeven. De Android spullen zijn compleet gescheiden.
Ik heb er nu overigens een andere ingezet met Android 7.1 en 2GB intern geheugen.
Het is niet helemaal perfect qua Android zijde maar dat is software gerelateerd en been met China aan het mailen voor een oplossing.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Rien67
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 dec 2016, 21:26
Type Auto: 320i E91

Ik heb er nog een paar vraagjes over. Ik heb zelf een E91 maar dat zal qua functies niet veel uitmaken. Als ik als navi Sygic installeer via de apps kan ik die dan gewoon gebruiken? In mijn auto zit geen usb aansluiting. Zit die erbij?
Ik krijg nu de info over het olie peil en onderhoud op de display. Blijft dat ook werken?
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Ehhh, ja,ja,ja en ja:)
Als je ernaar kijkt, neem niet de avin.
Die is retour gegaan en heb een ugode genomen.
Hardware is 99 zo niet 100% hetzelfde maar de aftersales is onvergelijkbaar.
Avin heeft geen ondersteuning, wat ze ook beweren.
Forum op bimmerpost is redelijk actief https://f30.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1374452
Verwacht geen 100% oplossing overigens. Het is een prima ding maar met wat hikkups.
Check het bimmerpost topic maar;)
Bij mij werkt hij nu prima
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Rien67
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 dec 2016, 21:26
Type Auto: 320i E91

Dank je voor je antwoorden. Ik heb er inmiddels een besteld. Ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Welke heb je gekocht als ik vragen mag?
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Rien67
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 dec 2016, 21:26
Type Auto: 320i E91

Op Aliexpress bij Navifly. Staat verder geen merk op.
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Als ik een kleine Navi zou hebben, dan was deze optie een no Brainer zijn geweest. Ziet er gaaf uit.
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Dr zien wat haken en ogen aan maar zelfs alleen voor het scherm is het een upgrade. Daarnaast is waze echt heel lekker navigeren en kun je ook gewoon op naam van een bedrijf zoeken ipv op een volledig adres.
Het is zeker nog niet 100% stabiel maar we schijnt bezig op het bimmerforum met ugode, de leverancier van de groupbuy units om de issues terug te koppelen en "samen" oplossingen te verzinnen.

Wat dat betreft krijgt ugode alle lof. De aftersales is ongekend (als contrast op het eerdere scherm van AVIN dat ik had:()
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Rien67
Just getting started
Just getting started
Berichten: 91
Lid geworden op: 22 dec 2016, 21:26
Type Auto: 320i E91

Ik heb hem inmiddels ook binnen en geïnstalleerd. Tot nu toe werkt het aardig. Ben nog wel een beetje met de instellingen bezig. Spraak van de navigatie viel uit. Na opnieuw opstarten deed hij het weer. Ook de hands free functie van de telefoon heb ik nog niet aan de praat. De sos functie van de auto doet het ook niet meer. Krijg een foutmelding.

En ik denk dat al die apparaten uit 1 fabriek komen. De specs zijn zo goed als allemaal hetzelfde. De prijzen verschillen niet veel.
blackbeamerr
Just getting started
Just getting started
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 aug 2015, 12:15

ik ben van plan deze ook te bestellen maar hopelijk kan iemand eerst het volgende beantwoorden

- blijven alle OEM functies intakt? (connected drive store, media, navi, audio kwaliteit etc)
- Is het een stabiel systeem als je het alleen als " groter scherm" van je oem systeem wil gebruiken? Dus niet perse het android gedeelte wilt gebruiken?
Gebruikersavatar
erikselhorst
Just getting started
Just getting started
Berichten: 35
Lid geworden op: 15 jul 2013, 08:40

Ik heb het Android systeem inmiddels een maand in mijn E90 (principe is bij alle modellen hetzelfde) en ben erg tevreden. Het Android systeem werkt naast het originele systeem, dus alle originele functies blijven in tact. Switchen tussen de systemen gaat door de menu knop van de i-drive een seconde in te houden. Het geluid van het Android systeem (zowel navigatie, als muziek) wordt via de interne aux functie naar het originele systeem gestuurd. Dit gebeurt automatisch.
Klein minpuntje: in het Android systeem heeft geen FM radio dus de radio werkt (ook als je in de Android omgeving zit) via de stuurbediening en wordt af en toe onderbroken door bv navigatie aanwijzingen.

Ik ben er erg tevreden mee. Het is een relatief goedkope upgrade met in principe oneindige mogelijkheden omdat alle Android apps gewoon werken zoals op een tablet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”