Resetten NBT systeem

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RogerSch
Just getting started
Just getting started
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:23

Mijn F34 is van maart 2015 met het navigatiesysteem Professional (NBT) en uitgebreide bluetooth telefoonvoorbereiding.
Mijn telefoon is een Samsung S7 met de meest recente software.

Ik heb nu het volgende probleem:
Als ik nu muziek wil streamen vanaf mijn telefoon en ik maak gebruik van Google Play Music met lange playlists (1000 nummers) dan duurt het steeds langer voordat de telefoon (althans het bluetooth audio stream gedeelte) zich verbindt met de NBT. Na een paar keer verbinden gaat de NBT zichzelf herstarten en blijft dit doen totdat ik de bluetooth audio verbinding met de telefoon heb uitgezet (op de NBT of op de telefoon).

Ik ben nu al drie keer terug geweest naar de garage maar afgezien van de eerste keer heeft men geen foutmeldingen in het systeem geconstateerd (bij de eerste keer waren zelfs al mijn Connected diensten verdwenen). De garage heeft in de auto de meest recente firmware geplaatst en alles gereset maar het probleem blijft. Zij hebben dit doorgespeeld naar BMW Nederland maar tot op heden nog niets teruggehoord.

Ik heb getest met een andere oude android telefoon maar omdat deze een oudere audio Bluetooth implementatie heeft, wordt daar de weergave van de playlist (vooral vorig en volgend nummer) niet ondersteunt en blijft de NBT normaal functioneren.

Zijn er andere mensen die dit probleem ook hebben?


Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”