composet speakers of losse tweeters

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
San
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 jan 2018, 19:27

Hallo

In onze voor deuren zitten composet speakers (tweeters in de speakers dus) in. Nu vragen wij af is het zin vol om het te vervangen met losse tweeter in de raamstijlen? Gaat de muziek mega op veruit?

Zo ja welke speaker merken is het los te bestellen? Dus speaker en tweeter los.

Geen pakket dus met susbwoofer etc.

Groet

S en S


Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Kijk eens op de site van de importeur van gladen, Hifimotive.nl.
Gladen levert pasklare composets voor in een bmw.

In mijn showroom topic (viewtopic.php?t=20141&start=15) kun je lezen dat ik dit ook gedaan heb.
Is al beter als standaard maar de grote verbetering komt na het toevoegen van een versterker.
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Tino66
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2018, 14:09
Type Auto: Bmw 320i ede BR performance
Locatie: Haarlem

Wat er nu in zit is dus geen Compo set ,compo set wil zeggen losse woofer en losse tweeter .
wat meestal standaard er in zit zijn fullrange speakers , als er wel een aparte tweeter boven op de woofer is geplaatst heet dit een coaxiaal 2 weg speaker dit geeft al een verbetering ten opzichte van full range speakers ..
heb zelf mijn fullrange speakers in de voordeuren pasgeleden vervangen door een compo set van Blam audio en moet zeggen dat dit best wel een leuke verbetering geeft .
deze set is ontworpen om te gebruiken met de originele versterker .

m.v.g Tino
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

COmpo set is wel beter dan een speaker waar een tweeter op zit.

Met een compo set heb je ook een filter voor hoog en mid, wat je goed gescheiden krijgt en daardoor beter klinkt.

Maar om echt vooruit gang te krijgen is een versterker wel een must, hoeft niet zo'n gek zware zijn. Die Mosconi DSP schijnen wel fijn te zijn, maar GOED afstellen kan niet iedereen.
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Ik had alleen de midrange in de deur zitten. Hier na aanschaf een OEM tweeter in de deurstijl bijgeplaatst. (lijsten los bestellen)

Gewoon P&P, omdat de midrange speaker is voorzien van een tweeter aansluiting. (de mijne iig)

Het maakt echt zoveel verschil, een tweeter op kniehoogte, of op schouderhoogte :ja:
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

Tino66 schreef:Wat er nu in zit is dus geen Compo set ,compo set wil zeggen losse woofer en losse tweeter .
wat meestal standaard er in zit zijn fullrange speakers , als er wel een aparte tweeter boven op de woofer is geplaatst heet dit een coaxiaal 2 weg speaker dit geeft al een verbetering ten opzichte van full range speakers ..
heb zelf mijn fullrange speakers in de voordeuren pasgeleden vervangen door een compo set van Blam audio en moet zeggen dat dit best wel een leuke verbetering geeft .
deze set is ontworpen om te gebruiken met de originele versterker .

m.v.g Tino
hoewel je het volgens mij goed bedoeld wil ik je wel even verduidelijken

full range= 1 speaker die het volledige signaal (probeert) weer te geven. (fysiek onmogelijk voor alle frequenties)
coaxiaal = woofer (lage tonen) met tweeter (hoge tonen) in het midden.
compo = aparte woofer en aparte tweeter

coaxiaal is altijd 2-weg en compo kan 2-weg of 3-weg zijn (low-mid-hi)
Tino66
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2018, 14:09
Type Auto: Bmw 320i ede BR performance
Locatie: Haarlem

full range= 1 speaker die het volledige signaal (probeert) weer te geven. (fysiek onmogelijk voor alle frequenties)
coaxiaal = woofer (lage tonen) met tweeter (hoge tonen) in het midden.
compo = aparte woofer en aparte tweeter

coaxiaal is altijd 2-weg en compo kan 2-weg of 3-weg zijn (low-mid-hi)
.


Klopt dat is presies wat ik ook al schreef ,alleen wat simpeler opgeschreven :D

Maar 1 opmerking hierop nog er bestaan ook Coaxiale 3 weg speakers , alleen worden die tegenwoordig vaak ( foutief) als Triaxiaal omschreven .
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Ik heb nog geen full range speaker voor inde auto gehoord die onder de 80hz komt.

Ik ben zeer tevreden met de 7logic in de auto. Scheelt me weer ene dag of twee inbouwen en kabels trekken.
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
335Ddh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2016, 06:33

heb 2 weken geleden gladen set in mijn bmw gezet kan het echt iedereen aanraden wat gaat geluid er op voor uit is
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”