USB middenconsole laden en audio streamen

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Marcel72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 feb 2018, 14:49
Type Auto: Van een E91 320D naar F31 330D

Ik gebruik hem alleen voor Spotify. Dat gaat goed met een Iphone. Werkt zoals je mag verwachten.....maar het lijkt een beetje random of ie de Spotify app ziet. Soms krijg ik alleen in beeld "externe bron" dan doet ie het ook wel, kan ik volgende en vorige nummer kiezen in de playlist die op staat, maar kan dan niet naar een andere playlist navigeren. Dus de ene keer ziet ie de spotify app wel en heb ik de volledige functionaliteit en anders een halve functionaliteit. Waar dat aan ligt geen idee.


iBosvelt
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2018, 08:29

Ik heb precies hetzelfde. De ene keer vind hij de spotify app wel en de andere keer ook niet. Zelfde geld voor de ConnectedDrive app. Deze werkt de ene keer wel als je de telefoon met de auto verbind. Synchroniseren van de agenda in Connected drive is ook een drama.

Lijkt een probleem te zijn aan de zijde van BMW. Lijkt me gewoon kabel probleem, want ik gebruik gewoon een officiële kabel van Apple.
JMD
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 sep 2018, 10:53

Ik heb precies hetzelfde met mijn F31 en een iPhone 7.
Soms doet spotify het wel (icoon op het scherm) soms ook niet.

Soms kan ik dan wel volgende en vorige nummer kiezer via de media app en soms moet ik dit echt via de telefoon zelf doen.
Lijkt wel random te werken...
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Sinds kort een snap in adapter via marktplaats weten te bemachtigen. Hij werkt altijd :ja: Geen gezeur met kabels en dergelijke.
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
JKST
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2018, 08:35

Dat klinkt goed Petrolheadd... ook een idee.
Ik heb inmiddels een andere USB-kabel van Samsung in gebruik. Dezelfde lengte als de vorige, enige verschil is een iets stevigere/dikkere connector. Verbazingwekkend genoeg, maakt hij nu meteen contact! De app werkt niet elke keer optimaal, maar het is met deze kabel wel duidelijk verbeterd. Een andere kabel kan dus wel verschil maken.
v40jlt4
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 sep 2014, 16:15
Type Auto: BMW 320i EDE (F30)
Locatie: Venlo

v40jlt4 schreef:...
Edit: Wacht, ik ben het er niet mee eens. Deze aansluiting is voor een telefoon. Ik wil de bovengenoemde functionaliteit. Maar het is ook logisch (begrijpt BMW neem ik aan ook) dat je niet altijd een opgeladen telefoon aansluit. Dus, nee, opladen moet ook werken.
Shit, moet mezelf corrigeren. Volgens de manual is deze USB aansluiting NIET bedoeld om externe apparaten mee op te laden. Toch een beetje kansloos.

Snap-in adapter is niet verkeerd, maar ik vind ze erg duur.
BMW 320i EDE (F30) High Executive 2013 (sinds 14 augustus 2018)
BMW 320D EDE (E90) Luxury Line 2011 (voor een schandalig laag bedrag ingeruild)
JKST
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2018, 08:35

Ik heb te vroeg gejuicht... mijn 'nieuwe' kabel leek in de eerste instantie goed te werken, maar dit weekend maakte Connected Drive weer geen verbinding met mijn telefoon :wtf: Conclusie is dus dat ik eigenlijk een snap-in-adapter moet kopen om dat goed te laten werken.

Een universele snap-in-adapter kost €143, best veel geld om je telefoon goed te kunnen opladen en te 'connecten' met je auto.Als ik de garantie heb dat connected drive met die adapter wel goed werkt, wil ik wel overwegen om hem aan te schaffen, maar als de connectiviteit met die adapter net zo hopeloos is als met een kabel, dan heeft het natuurlijk weinig zin. Is er iemand die ervaring heeft met deze universele snap-in-adapter en de connectiviteit met Android/Samsung?

Overigens vind ik het bijzonder dat dit niet gewoon werkt met een USB-kabel en dat je in een auto van dik 52.000 blijkbaar nog een adapter van €143 moet kopen om je telefoon te kunnen opladen en Spotify te gebruiken (ik weet dat het ook via Bluetooth kan, maar via de USB is het geluid veel beter)... en dan heb je nog niet eens Apple Carplay of Android Auto.
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Had je niet beter een auto van € 52.154,00 kunnen kopen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JKST
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2018, 08:35

001 Dat was misschien beter geweest ja. Maar goed, ik vind dat dit moet werken met een USB-kabel, of dat een adapter er standaard in moet zitten (zeker, als je al professionele navi hebt aangeschaft).
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”