USB middenconsole laden en audio streamen

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Marcel72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 feb 2018, 14:49
Type Auto: Van een E91 320D naar F31 330D

Hier precies hetzelfde in de E91 deed ie het altijd prima en nu in F31 niet/wel/niet/wel etc etc :wtf: met mijn iphone 7

Heb nog een oude iphone 6 liggen kijken of die het wel doet.

Maar als ik dus goed lees is zo'n bmw kabel ook niet de oplossing. Gewoon te weinig amperes.....hoezo connected drive


Gebruikersavatar
RNdX
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2018, 17:08
Type Auto: BMW F30 320d EDE sport

Ik heb dit probleem ook bij mijn F30 en iPhone 6s.
Nu heb ik maandag de nieuwe iOS12 geïnstalleerd en tot mijn verbazing lijkt dat goed te helpen.
3 uur gereden met iphone op USB middenconsole zonder problemen (originele iphone kabel).

Puur toeval?
Hebben meer mensen dit ervaren?

Ben erg nieuwsgierig
iBosvelt
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2018, 08:29


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
Wat bedoel je precies? Geen onderbrekingen in audio streaming via Bluetooth of USB?

Ik heb, denk ik sinds update naar IOS12 GM, geen bediening meer van spotify via m’n iDrive systeem. Voorheen kon ik spotify wel bedienen via iDrive, maar sinds kort niet meer.

Zal dit te maken hebben met de update of hebben meer mensen hier last van?
Ik heb voor streaming Bluetooth audio met m’n iPhone 8 geen problemen. Kan alleen niet bladeren in bibliotheek via iDrive.

Apart om te zien dat er veel verschillende ervaringen zijn!
Derk320
Just getting started
Just getting started
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 mei 2014, 23:03
Type Auto: F31 330d

Ik heb gisteren ook ios12 gedownload, geen resultaat.
Via bluetooth streamen werkt bij mij overigens wel prima, ook spotify (alleen kan ook ik niet bladeren in de idrive).

Ik zal het topic in de gaten houden, denk dat ik me er eerst maar bij neer zal moeten leggen dat het niet meer werkt via de usb poort..
iBosvelt
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2018, 08:29

De vraag is: wie moet dit fixen? Apple, BMW of Spotify.
Tino66
Just getting started
Just getting started
Berichten: 98
Lid geworden op: 27 jan 2018, 14:09
Type Auto: Bmw 320i ede BR performance
Locatie: Haarlem

Blijft natuurlijk ook een vreemd iets dat meerdere dit probleem ervaren , en anderen totaal nergens last van hebben .
Bij mij werkt alles prima( Iphone 8 in F30 ) , en gewoon via een “ normale “ Apple kabel .
Spotify geen ervaring mee gebruik ik niet maar alle content die op mijn Iphone staat gaat prima .
Groeten Tino
iBosvelt
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2018, 08:29

Vandaag auto laten chippen.
Auto van te voren clean install IOS12.

Na chippen gepaired met bluetooth.
Tot mijn verbazing deed daarna de verbinding met Spotify het prima. Kon bediend worden via iDrive.

Geen idee wat het verschil is. leek misschien wel iets met BMW online te maken te hebben.

Bij mij werkt het dus weer.
Marcel72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 feb 2018, 14:49
Type Auto: Van een E91 320D naar F31 330D

Blue tooth werkt prima, maar via kabel dus on/of....

Geluid via kabel (als ie het doet) is stukken beter dan blauw tandje, dus zou toch fijn zijn als die stabiel is.
v40jlt4
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 sep 2014, 16:15
Type Auto: BMW 320i EDE (F30)
Locatie: Venlo

Omdat zoveel mensen over de kabels bleven miepen en sommige het hadden over verliezen in lange dunne kabels en ik zoiets al bij een andere toepassing had meegemaakt heb ik nog maar een kabel gekocht, maar dan juist een hele korte en..... het ge-aan-uit is gestopt!

De kabel is dunner dan ik hoopte, maar hij doet het.
Ik heb deze gekocht, maar het liefst zo kort en dik mogelijk kan ik me voorstellen ;-)

https://www.kabelshop.nl/Mobilize-USB-A ... mPEALw_wcB

Netjes een MFI (Made For iPhone) kabel.
BMW 320i EDE (F30) High Executive 2013 (sinds 14 augustus 2018)
BMW 320D EDE (E90) Luxury Line 2011 (voor een schandalig laag bedrag ingeruild)
RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

Wel grappig om te lezen naar de ervaringen van het opladen via Usb. Ik heb op de zaak al een paar kapotte usb hubs gehad door het opladen van de telefoon. Dit omdat de telefoon te veel stroom trekt via de usb hub.

In enkele gevallen koste dit ook een regeleenheid.

Advies voor het opladen van de telefoon in de auto, is een usb lader via de sigaretten aansteker, en dan niet een euro bak lader, maar een degelijke, anders blijf je zekeringen vervangen 008
v40jlt4
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 sep 2014, 16:15
Type Auto: BMW 320i EDE (F30)
Locatie: Venlo

RemcoS schreef:...
Advies voor het opladen van de telefoon in de auto, is een usb lader via de sigaretten aansteker, ...
Mee eens, maar het gaat mij niet om het opladen, maar de spotify functionaliteit, het automatisch beginnen met navigeren als je in bmw connected thuis op de bank een locatie hebt vastgelegd, het bijhouden van de km stand en hoeveel benzine er in de tank zit., etc, etc

Allemaal functionaliteit die BMW belooft (nadat ik 80euro voor die app en de functie heb betaald!!) maar die ik niet zou mogen gebruiken omdat de boel dan kapot gaat. Dat kan niet kloppen.

Ik zorg er dan nog liever voor dat mijn iPhone opgeladen is voordat ik 'm aansluit.

Edit: Wacht, ik ben het er niet mee eens. Deze aansluiting is voor een telefoon. Ik wil de bovengenoemde functionaliteit. Maar het is ook logisch (begrijpt BMW neem ik aan ook) dat je niet altijd een opgeladen telefoon aansluit. Dus, nee, opladen moet ook werken.
BMW 320i EDE (F30) High Executive 2013 (sinds 14 augustus 2018)
BMW 320D EDE (E90) Luxury Line 2011 (voor een schandalig laag bedrag ingeruild)
Marcel72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 feb 2018, 14:49
Type Auto: Van een E91 320D naar F31 330D

v40jlt4 schreef:Omdat zoveel mensen over de kabels bleven miepen en sommige het hadden over verliezen in lange dunne kabels en ik zoiets al bij een andere toepassing had meegemaakt heb ik nog maar een kabel gekocht, maar dan juist een hele korte en..... het ge-aan-uit is gestopt!

De kabel is dunner dan ik hoopte, maar hij doet het.
Ik heb deze gekocht, maar het liefst zo kort en dik mogelijk kan ik me voorstellen ;-)

https://www.kabelshop.nl/Mobilize-USB-A ... mPEALw_wcB

Netjes een MFI (Made For iPhone) kabel.

Heb deze ook gekocht en verrek het werkt!!! Gewoon erin en laden en geen aan/uit gedoe mee :Hosanna:
JKST
Just getting started
Just getting started
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 aug 2018, 08:35

Ik lees hier dat Iphone's continu contact verliezen. Hier iemand die (met name) Android gebruikt en daarmee is het niet anders. Mijn f31 is van modeljaar 2014 en daarmee zou het gewoon moeten werken, maar ik erger me dood aan de app en de connectiviteit via USB. De BMW Connected Drive App lijkt heel erg mooi, maar ik vind het een waardeloze app en het wordt met elke update erger. Met de meest recente versie heb ik één keer verbinding gekregen en dus één keer via de app Spotify kunnen afspelen, de rest van de tijd staat er in het beeldscherm van de auto "bezig met installeren van de app" of iets dergelijks. Het ergste is nog dat de app zichzelf op mijn telefoon op de voorgrond plaatst zodra ik mijn telefoon via USB met de auto verbind en vervolgens continu opent en weer sluit. Als ik Flitsmeister aan heb of bijvoorbeeld via Google navigeer, overrulet de BMW app dat dus. Zeer irritant en daarnaast kan het onveilig zijn omdat je continu wordt afgeleid.

Dit soort ervaringen hebben heel veel gebruikers van de Androidapp, maar ook in de Apple Appstore lees ik soortgelijke ervaringen. Dit soort reviews komt al voor vanaf het moment dat de app wordt aangeboden. Het is toch volstrekt belachelijk dat BMW dit blijkbaar niet kan of wil oplossen? Ik verbaas me er echt over dat BMW dit niet oplost en klanten ook niet mededeelt dat ze dit proberen op te lossen. Dit kan je klanten kosten. Een beetje programmeur moet toch een goed stukje software kunnen schrijven of een eventuele fout in de hardware van de auto moeten kunnen opsporen?

Ik lees hier dat mensen goede ervaringen hebben met kortere USB-kabels. Dat ga ik ook eens proberen, misschien lost dat het op. Ook zal ik mijn Iphone eens met de auto verbinden, misschien gaat dat beter.
Laatst gewijzigd door JKST op 10 okt 2018, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
v40jlt4
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 104
Lid geworden op: 05 sep 2014, 16:15
Type Auto: BMW 320i EDE (F30)
Locatie: Venlo

JKST schreef:...... De BMW Connected Drive App lijkt heel erg mooi, maar ik vind het een waardeloze app en het wordt met elke update erger. ...

Ik lees hier dat mensen goede ervaringen hebben met kortere USB-kabels. Dat ga ik ook eens proberen, misschien lost dat het op...
Helaas klopt alles wat je zegt. De app is een drama, zeker voor dier 80euro. Maar bij mij is het inderdaad, ondanks de korte kabel, sinds de nieuwe update, alleen maar slechter geworden.

Een bestemming selecteren in de app een vervolgens de iPhone aan de USB hangen zorgde er voorheen voor dat ie meteen begon met navigeren. Doet ie niet meer.
Tankinhoud en KM stand doorgeven ook niet. :wtf:

Dus ik ben bang dat de kortere kabel daarbij niet gaat helpen.
BMW 320i EDE (F30) High Executive 2013 (sinds 14 augustus 2018)
BMW 320D EDE (E90) Luxury Line 2011 (voor een schandalig laag bedrag ingeruild)
Marcel72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 feb 2018, 14:49
Type Auto: Van een E91 320D naar F31 330D

Ik gebruik hem alleen voor Spotify. Dat gaat goed met een Iphone. Werkt zoals je mag verwachten.....maar het lijkt een beetje random of ie de Spotify app ziet. Soms krijg ik alleen in beeld "externe bron" dan doet ie het ook wel, kan ik volgende en vorige nummer kiezen in de playlist die op staat, maar kan dan niet naar een andere playlist navigeren. Dus de ene keer ziet ie de spotify app wel en heb ik de volledige functionaliteit en anders een halve functionaliteit. Waar dat aan ligt geen idee.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”