Navirem - waar aan te denken voordat je dit laat inbouwen (bijv. retrofit achteruitrijcamera)

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Zit sterk te denken aan het laten inbouwen van een navirem, maar vraag me af waar je aan moet denken voordat je dit doet. Zo wil ik een achteruitrijcamera laten toevoegen en las ik ergens dat je dit moet doen vóórdat je de navirem laat inbouwen omdat je anders niet meer bij de aansluitingen komt. Klopt dit?

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden? Bijvoorbeeld met een audio-upgrade in de toekomst (geeft dit dan ook problemen met aansluiten van bijv. een versterker)?

Thx alvast voor jullie hulp.


G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Goeie vragen, heb ik ook aan gedacht voordat ik de navirem (nu 2 maal) heb ingebouwd

1. Een HIFI uitbreiding moet je vooraf doen, je moet namelijk de hoofdunit eruit halen;
2. Een gladen uitbreiding kan achteraf;
3. Achteruitrij camera zul je ook voorafgaand aan de navirem inbouw moeten doen.

Er is overigens een herstel kit te koop, mocht je hoofdunit er ooit uitgehaald moeten worden dan kan de dealer bij het NAVIrem inbouwstation een herstelkitje bestellen.

Succes :ja:
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

Dank Arjan, dat is precies wat wilde weten! :ja:

Dan wordt het in elk geval wat eerder de knoop doorhakken m.b.t. de achteruitrijcamera. Heb wel PDC en dat werkt natuurlijk goed maar de BMW camera is wel echt heel fijn merkte ik in een andere wagen waarin ik heb proefgereden, maar kost via dealer geloof ik iets van EUR 1.500,- 002 Een veel goedkoper alternatief is via Procartuning, alleen heb nog 24 mnd garantie...

Verder goed om te weten dat het Gladen pakket achteraf kan worden ingebouwd! Lijkt me een erg mooie upgrade.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Even een schopje! :hallo:

Weet iemand toevallig hoe het zit met premium selectie garantie bij het inbouwen van een navirem?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

De kosten voor het losnemen van de navirem en weer herstellen (met een herstelkit) zijn voor jezelf waarschijnlijk. Voor de rest gebeurd er niks met de equipment oid.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Thanks Arjan. Ik zal eens met de bmw dealer gaan praten, ze zullen er vast wel bekend mee zijn.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”