F31 handsfree microfoon probleem

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
TPH
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2018, 13:04

Beste forumleden,

Ik heb een probleempje met mijn handsfree microfoon van mijn F31 Touring uit 2013 en vroeg me af of jullie wat tips hebben.

Mijn auto is standaard uitegerust met het brede Professional scherm met handsfree. Alles doet het prima, echter ik ben erg slecht te horen door de beller. Alsof ik ver van de microfoon af sta. Ik neem aan dat dit origineel geleverd was vanuit fabriek, aangezien ik de kaarten recent hebt geupdate met het chassi nummer.

Eerste instantie dacht ik dat de microfoon vervangen moest worden dus haalde de 2 "roosterjes" in het dak los. Echter, zowel bij de bestuurderszijde als passagierszijde trof ik geen microfoon aan.

Nu vraag ik me af:

1) aangezien ik toch hoorbaar ben (welliswaar slecht), moet er ergens een microfoon zitten. Ik was vanuit gegaan dat het in het dak zit, maar blijkbaar toch ergen anders? Weten jullie waar ik moet zoeken?

2) tevens, kan ik een extra microfoon ergens aansluiten om dit probleem te verhelpen? zo ja, waar moet dit worden aangesloten?

Alvast bedankt voor jullie tips!

Groet,
Tom


Gebruikersavatar
abynormal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 737
Lid geworden op: 01 jul 2009, 04:26
Type Auto: BMW F31 330D Xdrive
Locatie: Vogezen Frankrijk

Ik heb microfoontjes/kleine roosters zitten tussen beide zonnekleppen(links en rechts) en de handgrepen in het plafond...
F31 330D Xdrive - BMW F800GT
TPH
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2018, 13:04

Deze roosters zijn ook aanwezig in mijn auto, maar hierachter kan ik geen microfoon vinden. Ik ben daarom benieuwd waar het wel kan zitten, aangezien het toch wel wordt opgenomen...ergens.
marcel325
Just getting started
Just getting started
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2016, 10:40
Type Auto: BMW 320d f31 M-sport

Is het misschien zo dat de microfoon van je telefoon wordt gebruikt en dat het daarom veraf klinkt?
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”