Road Map Europe EVO 2020-1 beschikbaar (update: 2020-2)

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
driveBMW
Just getting started
Just getting started
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2015, 15:36

Ik heb BMW gebeld en geven aan dat het systeem een stukje uit het navigatie pakt en stukje zelf moet lezen, nu dat veel is gewijzigd blijkt dat de kaarten eerst aangepast moeten worden. In 2020-1 zat het er niet in, ik geloof niet dat het in zo’n korte tijd in 2020-2 in zal zitten. Maar je weet maar nooit.
Dus het schijnt samenwerken van kaarten en speed limit info te zijn.
Joop het klopt voorheen had je ook weleens dat het niet klopte, vooral in andere landen had ik mijn vraagtekens maar nu in NL mag je helemaal. Iet vanuit gaan


PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

De SLI functie pakt in de basis altijd eerst de snelheid op basis van GPS locatie, dus deze data wordt inderdaad aangeleverd door je navigatiekaart. Wanneer de camera een verkeersbord met een afwijkende snelheid waarneemt, zal het systeem de GPS snelheid overrullen. Denk aan wegwerkzaamheden e.d.

Het probleem is dat het systeem de wisselende tijden niet herkent. Dus in basis zal de weergegeven snelheid op de snelweg 130km/h zijn. Maar vervolgens staan er twee borden met onderbord op de snelwegen, dit snapt de camera helaas (nog) niet.

De revente wijziging m.b.t. snelheden maakt het SLI dus erg lastig. Daarom klopt het e.e.a. niet meer.

Misschien dat BMW de wisselende snelheden incl. tijden kan verwerken in een volgende kaart update. Dan zou het systeem weer wat nauwkeuriger moeten werken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

murat02
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2021, 18:28


Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1"

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”