Audio streamen via Bluetooth of USB

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Fjeze
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 09 jan 2020, 15:26

Goedemiddag,

Ik heb een BMW F31 van december 2012.
Hierin zit gewoon de standaard radio met scherm, dus geen navigatie helaas.

Mijn telefoon is met bluetooth verbonden voor telefoongesprekken en dit werkt ook perfect, echt zou ik graag muziek (spotify) streamen in mijn auto.
Is er een manier om dit voor een redelijk bedrag voor elkaar te krijgen met zo min mogelijk verlies van geluidskwaliteit en het liefst de mogelijkheid om de nummers te bedienen via het stuur (forward, play/pauze).

Ik heb wel een USB en AUX aansluiting in de armsteun, echter heb ik deze nog niet echt aan de praat gekregen....

Iemand tips/een oplossing?

P.S. Ik ben ook aan het kijken om een complete ombouw naar NBT professional te doen, dan werkt het sowieso. Maar gezien de kosten zal dat nog even vooruit geschoven worden.


Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

Dan zou ik eerder een android head unit plaatsen, die heeft dan alle mogelijkheden van een nbt unit, incl streamen en volgens mij ook de mogelijkheid om vanaf het stuur te bedienen. En stukken goedkoper.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk


BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Gebruikersavatar
RogerSch
Just getting started
Just getting started
Berichten: 64
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:23

Dat zou ik dan ook doen...
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Wanneer je een COMbox achterin hebt, is het mogelijk 'aan' te coderen. Heb ik ook gedaan. Heb ook navi business, wel met navi en DAB+. Zie YT vanaf 0.50.



Andere oplossing, zie YT vanaf 3.30.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”