Weergave tijd en datum op klein display

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Ricotjuh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020, 22:31

Goedemorgen,
Op het kleine display heb ik momenteel enkel de dagteller, buitentemperatuur en de kilometerstand zichtbaar. Dit alles staat allemaal onder de streep.
Echter had ik eerst volgens mij ook de tijd en datum (of andere info weer te geven. Enig idee hoe dit is in te stellen? Uit de handleiding wordt ik ook niet wijzer.
Hieronder een foto als voorbeeld waarnaar ik opzoek ben.
Afbeelding


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Je kunt in de Idrive aanvinken wat je allemaal wel en niet in je cluster wilt zien :ja:

Afbeelding
Ricotjuh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020, 22:31

Ik ben allemaal aan het zoeken, maar helaas kan ik dat menu helemaal niet terug vinden. Onder welk kopje moet ik dit kunnen vinden? Onder instellingen?

Edit: ik heb het idee dat het er bij mij ongeveer zo uit ziet, maar dan zonder wide screen en zonder navigatie
Laatst gewijzigd door Ricotjuh op 29 nov 2020, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ricotjuh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020, 22:31

En daarnaast vraag ik me af wat de gemiddelde gebruiker 90% van de tijd met het idrive scherm doet?
Ik heb namelijk geen navigatie en wanneer ik dus gewoon radio luister zie ik alleen een aantal radio zenders en dan de geselecteerde ge-highlight die op dat moment is geselecteerd. Maar zie ik nu iets over het hoofd of kan ik nog verder inzoomen op bijvoorbeeld dat radiostation zodat ik meer info krijg en bijvoorbeeld RDS en dat soort zaken? Want zoals ik het nu gebruik zie ik het nut (tijdens normale autoritten) van dit scherm niet helemaal...
Zoals je al leest, ik ben nogal zoekende in idrive
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

iDrive zonder navigatie? Dat bestaat volgens mij helemaal niet.
Ricotjuh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020, 22:31

Idrive is toch de benaming voor het besturingssysteem van BMW icm de controle knop midden op het console? En dit systeem kan uitgevoerd zijn met of zonder navigatie. Of zit ik er naast?
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Jimmer schreef: 28 nov 2020, 23:54 iDrive zonder navigatie? Dat bestaat volgens mij helemaal niet.
Jawel hoor, er zijn uitvoeringen zonder navigatie. Dan dient het scherm alleen voor de muziekweergave, telefoon en voor de instellingen van je auto.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1042
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Interessant, weer wat geleerd. Maar nog nooit in het ‘wild’ gezien. Dus op de vraag van Ricotjuh, wat doe je met iDrive, nou meestal navigatie dus.
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Dan is jouw F3x geen nederlands geleverde auto, de nederlandse importeur heeft ervoor gekozen om de f series alleen maar met navi uit te laten brengen in NL.

Maar werkt het ook niet als je op je BC knopje drukt aan de zijkant van je knipperlichthendel? daarmee kun je schakelen tussen verschillende opties in je scherm.
Once a BMW always a BMW
Ricotjuh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020, 22:31

Klopt, de mijn is ingevoerd uit Duitsland.
Knopje heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik zo eens kijken
Ricotjuh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020, 22:31

Thanx, het BC knopje was de boosdoener. Heb nu weer terug wat ik graag wilde zien. Dank.

Maar dan zit ik nog wel met een ding in mijn maag. Navigatie wel leuk en aardig, maar als je voornamelijk woon werk verkeer de auto nodig hebt, en normaliter geen navigatie gebruikt maar gewoon de radio aan hebt staan, is dan het enige mogelijk dat je het rijtje radiostations ziet met het aangevinkte station?
Dus ik selecteer eerst dit:
Afbeelding

En dan dit. Verder is er niets mogelijk? Geen RDS info of een iets andere lay-out?
Afbeelding
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Top! dat het weer terug is.

Met je andere vraag kan ik je helaas niet helpen.
Once a BMW always a BMW
Ricotjuh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020, 22:31

:ja:

Mocht iemand anders wel het antwoord weten op mijn vraag, dan hoor ik dat graag
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Als je wederom op je gekozen radio station klikt krijg je waarschijnlijk wel een andere lay out. Maar ik heb nooit een I -Drive versie zonder navigatie gezien.
Ik zie op je foto rechts een plusje staan , wat gebeurd er als je daar op clickt? Het is toch vaak een kwestie van uitproberen , je kunt weinig fout doen aan het systeem.
Durf te draaien , durf te clicken. :D


Ik heb het NBT Professional systeem en daarmee je het grote scherm kunt splitten. Ik heb daar altijd radio zenders op aan 1 zijde of MP3 bestanden met platenhoesje wat er erg leuk uitziet en aan de andere zijde bijna altijd klok met weerbericht voor komende 3 dagen op de locatie waar je rijdt op dat moment. Dit gaat via BMW Online.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ricotjuh schreef: 30 nov 2020, 23:33 Thanx, het BC knopje was de boosdoener. Heb nu weer terug wat ik graag wilde zien. Dank.

Maar dan zit ik nog wel met een ding in mijn maag. Navigatie wel leuk en aardig, maar als je voornamelijk woon werk verkeer de auto nodig hebt, en normaliter geen navigatie gebruikt maar gewoon de radio aan hebt staan, is dan het enige mogelijk dat je het rijtje radiostations ziet met het aangevinkte station?
Dus ik selecteer eerst dit:
Afbeelding

En dan dit. Verder is er niets mogelijk? Geen RDS info of een iets andere lay-out?
Afbeelding
Klopt, dan moet je switchen naar radio en terug naar Navi.

Maar zo te zien kun je in splitscreen met dit systeem. Dan kun je instellen dat in het rechtergedeelte pijlweergave aanstaat. In dat geval staan dan rechts altijd de instructies over je route. Links kun je dan je radio functie (en andere dingen) oproepen. Zo doe ik het altijd.
Wel heel apart zonder navi, nog nooit gezien.
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”