Middenconsole knoppen rij-instellingen F80 in F30?

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

In verband met mijn aankomende aankoop vroeg ik me het volgende af.. De auto heeft onder andere 'M-adaptive chassis' maar gewoon zoals alle andere F3x op de middenconsole alleen de mogelijkheid om te switchen van eco naar normal naar sport en sport+. Ik zou eigenlijk wel graag de mogelijkheid hebben om wat dingen los te koppelen zeg maar, dus stuurbekrachtiging wat zwaarder, demping zachter en gevoeligheid op het gas in standje normaal. In plaats van dat in standje Sport meteen alles op 'full attack' staat zeg maar. Hoef op zich de 'M-knoppen' met voorkeurssettings op het stuur niet te hebben, maar die hebben er wel mee te maken gok ik.

Nu is zoiets prima in te stellen in een M3 met onderstaande knoppen, nu vraag ik me af of dat te retrofitten zou zijn in een 'gewone' F31?

Afbeelding


:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Mocht je sport individual optie hebben kan je daar je eigen keuze aan hangen, en dan druk gewoon 2x op de sport knop om die te activeren.

Weet enkel niet zo uit mn hoofd of de F30 die functie al heeft of pas bij de G series gekomen is.
Gebruikersavatar
jackysan
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 30 jan 2019, 07:52
Type Auto: BMW G21 330e 2020

Dit overzichtje heb ik op internet gevonden:

Afbeelding
BMW F31 320i LCI :Mpower: Sport 2017
Gebruikersavatar
JdBn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 371
Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
Type Auto: F31 330d

psycholander schreef: 29 mar 2021, 09:30 Mocht je sport individual optie hebben kan je daar je eigen keuze aan hangen, en dan druk gewoon 2x op de sport knop om die te activeren.

Weet enkel niet zo uit mn hoofd of de F30 die functie al heeft of pas bij de G series gekomen is.
De Sport Individual optie ken ik niet..? Als je in het overzicht kijkt dat jackysan geplaatst heeft zie je dat in Sport altijd zowel suspension als steering in 'Firm/Heavy' komen te staan. Ik zou het wel fijn vinden om de optie te hebben om in dat geval alleen steering te verzwaren, en dat de ophanging pas naar firm gaat in Sport+ bijvoorbeeld. Nu kun je de Sport setting wel aanpassen meestal (dat je kunt kiezen om het chassis niet mee te nemen in die setting en alleen de gevoeligheid van het gaspedaal hoger zet) maar het gaat er mij vooral om dat de stuurbekrachtiging en ophanging niet los van elkaar gewijzigd kunnen worden. Ik hou wel van wat zwaardere besturing, maar hoef daar waarschijnlijk niet perse de hardere demping bij. Zeker niet met passagiers erbij.

Als het niet mogelijk is ook goed trouwens, maar zou het wel erg prettig vinden (en cool.. :roll: ) als zoiets werkend zou zijn te maken.
:Mpower: F31 330d
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Helaas alleen bij de G series. Zou het ook fijn vinden als de besturing wat lichter zou zijn maar de uitlaat wel in sportstand.

Ik kan alleen demping en/of aandrijving kiezen in de sportstand.

Ik ben nog nergens iets tegengekomen bij de f serie waar het kan.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”