Telefoonhouder aansluiten

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bimmer20092013
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:37

Ik heb een Brodit houder gekocht voor mijn F31 en daarop een Xiaomi Mi Universele Draadloze Autolader gemonteerd.
Nu moet deze nog wel aangesloten worden op een usb aansluiting. Op dit moment hangt er een kabeltje naar de aansluiting onder de armsteun, maar dit is natuurlijk niet zo netjes, ik zou het liefste de kabel uit het zich monteren en aansluiten ergens achter de radio.
Hebben jullie tips voor me hoe ik dat aan kan pakken?

Ik hoop niet dat deze vraag al eens gesteld is, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet gevonden wat ik zocht.
Alvast bedankt voor jullie reacties.


Gebruikersavatar
bimmer20092013
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:37

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
jackysan
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 315
Lid geworden op: 30 jan 2019, 07:52
Type Auto: BMW G21 330e 2020

Korte kabel in combinatie met USB autolader in de sigarettenaansteker aansluiting of in de 12 Volt aansluiting onder het dashboardkastje (indien aanwezig) steken. Eventueel kun je nog een usb aansluiting creëren in dat loze vakje onderin je dashboard.

Afbeelding
BMW F31 320i LCI :Mpower: Sport 2017
Gebruikersavatar
MartijnF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 345
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
Type Auto: BMW X3 M40i

Ik zou inderdaad op de plaats waar veel F31’s al een aansluiting hebben onder de radio zelf een aansluiting maken.
Heel praktisch en ziet er netjes uit als je ook een mooi kort kabeltje gebruikt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

In hoeverre is bekabeling hiervoor al aanwezig achter dashboard of moet je die zelf fabriceren?

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Gebruikersavatar
Gentry
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 30 mei 2016, 13:36
Type Auto: BMW 320d Touring High Executive F31

Heb jij al gekeken of jij rechtsonder boven het voetenpaneel van de bijrijder een 12v aansluiting hebt zitten?
Anders wil ik er wel 1 maken achter het dashboard zodat je nagenoeg geen kabeltje meer ziet lopen.
Ik doe dit voor mijn werk, heb dit vaker gemaakt
Gebruikersavatar
bimmer20092013
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 apr 2020, 08:37

Ik heb niet het facelift model dus die usb aansluiting bij de asbak heb ik niet.
Ik wil het liefste eigenlijk uit het zicht een kabeltje het dashboard in werken en die dan ergens op aansluiten. De vraag is dus eigenlijk: waarop kan ik hem aansluiten?
En een foto van iemand die dit klusje al eens gedaan heeft is natuurlijk erg welkom!
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Dat is toch niet zo heel ingewikkeld?

Via je dashboard lijst naar onderen achter je airco paneel langs, head unit en dan via je middenconsole naar de aansluiting onder de armsteun. Overal ruimte zat, alleen een lange USB kabel nodig.
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Weet iemand of het qua 'oplaadkracht' verschil maak of je usb gebruikt of de 12v sigaretten aansluiting?
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”