Plafond/interieurverlichting aanpassen

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Bas-sie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2021, 09:54

Hallo allen,

Ik zou graag mijn eenvoudige binnenverlichting willen vervangen voor degene met led en leeslampjes.

Dus deze vervangen
Afbeelding

Voor deze MET led en leeslampjes
Afbeelding


En natuurlijk ook achterin vervangen voor een exemplaar met led en leeslampjes. Nu verschillen de aansluitingen helaas en is het dus niet plug & play…. Weet iemand hier een oplossing voor? Ik heb geen lichtpakket… Hoor het graag!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Bas-sie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2021, 09:54

Weet niemand dit? Of heb ik een rare vraag gesteld?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

Is denk ik geen rare vraag, maar ik heb deze vraag hier nog niet eerder voorbij zien komen. Denk dan ook dat er nog niemand deze mod heeft uitgevoerd.

Het is geen plug and play, maar zijn wel alle aansluitingen aanwezig om het laten werken (dan moet je weten welke kabels je aan welke kabels moet knopen, dan kun je zelf nog een verloopkabeltje maken) of moet je ook nog extra kabels trekken en extra zekeringen plaatsen?
BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Bas-sie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2021, 09:54

Hey Thanks voor je antwoord LaserQ,

Maar dat is het nu juist.. ik weet niet wat ik eventueel allemaal moet aanpassen om dit werkende te krijgen… Echt geen idee… hoop dat er hier goeroes zijn die weten hoe ik dit eventueel kan doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Wordt waarschijnlijk wel kabels trekken van de FEM naar de module.

Google is your friend, samen met Google Translate ;-)

https://www.drive2.ru/l/4792741/
Bas-sie
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2021, 09:54

Thanks Jimmer,

Maar als dit de enige manier is, dan laat ik het maar zo… Ben geen electra expert… en even snel aan de foto’s te zien wordt ik daar op deze manier ook niet echt heel vrolijk van… Halve Dashboard uit elkaar…


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”