F30 software aanpassen

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Ik heb momenteel erg weinig tijd om je te helpen op korte termijn anders had ik het graag gedaan. Misschien over een week of twee maar weet niet of je zolang wilt wachten.
Als je iemand met kennis van esys kan vinden, moet hij ook de volledige datasets erbij hebben en niet de light versie. Met de light versie kan je alleen coderen. Met de full dataset kun je ook flashen. Nadeel van de full set dat ie nogal groot is (>50-80gb geloof ik).


Gebruikersavatar
eddyencorina
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2019, 20:13

BMWcoder schreef:
SeeQ schreef:
eddyencorina schreef: 26 sep 2019, 12:04 Thnx gratis is altijd goed natuurlijk :ja: kan ik daar ook meerdere auto's mee doen? Zal me er eens in verdiepen

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk
E-sys en launcher zijn gratis voor 1 auto, voor meerdere auto's zul je met meerdere laptops moeten gaan werken of 'n betaalde licentie aanschaffen.
Niet waar
Ik gebruik het al jaren, en heb al tientallen mensen van het forum op de oprit gehad om te coderen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mag ik jou vragen welke e-sys versie jij gebruikt? Ik had de launcher Pro 2.8.2 met licence to april volgend jaar sowieso gevonden(gratis) en daarbij e-sys 3.33,dat werkt dus niet....
Welke werkt er met die launcher en welke psdzdata moet ik dan? Of moet ik een andere launcher pakken?


Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

Nog even een toevoeging: esys is prima geschikt voor coderen en updaten(flashen) maar voor foutcodes uitlezen /resetten moet je eigenlijk rheingold gebruiken.

Overigens goed opletten met esys, het is niet gemakkelijk om te gebruiken, vergt oefening.
F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Even n vraag tussendoor: Rheingold is de opvolger van INPA, die voor de F3x en nieuwer door BMW wordt gebruikt?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Launcher 2.8.2.155
E-sys 3.27.1
Moet datum in computer aanpassen anders werkt de launcher niet meer, sinds vorig jaar ofzo. Omdat er mensen zijn die de launcher verkopen en dat vond de ontwikkelaar niet leuk.
Maar ik gebruik een dedicated computer dus van een verkeerde datum heb ik geen last
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Dutch79 schreef:Even n vraag tussendoor: Rheingold is de opvolger van INPA, die voor de F3x en nieuwer door BMW wordt gebruikt?
Rheingold is de bijnaam voor ista d. ISTA is al wat ouder ook, maar werkt op e9x platform en later, wellicht op 1 serie en andere series van die generaties wat eerder. Weet niet of het vanaf lancering E9x al bestond, vermoed eigenlijk van wel.
Inpa is van voor de oorlog, maar werkt wel heel goed en snel. Ista heeft ook alles bedradingsschemas, interactieve troubleshootingen en functionele beschrijvingen geïntegreerd, werkt heel mooi.
Is allen traag vergeleken met inpa. Dus als je een beetje weet wat je zoekt pak ik altijd inpa.
Gebruikersavatar
eddyencorina
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2019, 20:13

Dank je wel! Dan weet ik welke versie ik moet zoeken. Dedicated computer heb ik niet dus moet de datum goed houden helaas, heb de launcher gedownload en actief via diezelfde ontwikkelaar denk ik. Zoals het er stond was hij niet blij in elk geval

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Datum kun je gewoon tijdelijk aanpassen hoor, moet je alleen elke keer een patch draaien om data van bepaalde systeem folders aan te laten passen want daar lijkt de launcher naar. Alleen elke keer dat doen is beetje vervelend maar ligt er ook aan hoevaak je het gebruikt. Als je wat wilt moet je moeite doen zeg ik altijd, niks komt voor niks.
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Ik zou gewoon een carly adapter kopen, scheelt je zo veel hoofdpijn en je bent velen malen sneller.
Freelance Java Software Engineer
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Dan zou ik Bimmercode pakken, dan ben je ook meteen van de Carly (abonnement) hoofdpijn af :wink:
Gebruikersavatar
eddyencorina
Just getting started
Just getting started
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 aug 2019, 20:13

Daar neig ik ook naar maar ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. Keep you posted

Verstuurd vanaf mijn GM1903 met Tapatalk

iBosvelt
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2018, 08:29

Even andere vraag :)

Iemand die mij idrive kan flashen zodat full screen CarPlay beschikbaar komt. Heb nu een NBT Evo J

Liefst omgeving Friesland 🙂

Tegen vergoeding uiteraard :)
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Dat kan ik wel.
BIj interesse even mailen
Freelance Java Software Engineer
iBosvelt
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 sep 2018, 08:29

Heb je een mail gestuurd Float. 😊
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Verstuur 'm maar nog een keer alleen dan naar dit adres info@seeitconsultancy.com
Je hebt te weinig post daardoor komt er niks aan.
Freelance Java Software Engineer
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”