Coderen

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
ramonF30
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1445
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:34
Type Auto: 2007-2012 BMW E90 318i HE 2012-2017 BMW F30 2.0i HE sportline. 2012-? F48 18i Msport
Locatie: Spijkenisse

Ik ga even zoeken


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


BMW F30- 320iA- high executive- Sportline- sport transmissie- 18" style 397
tvgnl
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 feb 2012, 19:52
Type Auto: E91 320D - 2006

Vraagje: Mijn knipperlichten knipperen niet meer bij het openen en sluiten van de auto. Terwijl er wel staat dat hij 1 en 2 keer moet knipperen tijdens het sluiten en openen van de auto. Zie ik iets over het hoofd?
Gebruikersavatar
KaraM
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 okt 2017, 18:41
Type Auto: BMW 320D - 184PK - 2013 - M High Executive

Deze topic is een beetje aan het doodbloeden nu, omdat ESYS niet meer zo makkelijk te gebruiken is. Sinds 31-12-2017 is de launcher van Tokenmaster veranderd in een Careware, waarbij men een donatie doet aan een goed doel en vervolgens dit correspondeert met Tokenmaster om zo een activeringscode of iets dergelijks te ontvangen om met de nieuwste versie van de Premium Launcher aan het werk te gaan.

Men zegt dat dit donatie gebeuren in het leven is geroepen, omdat het initieel bedoeld was voor hobbyisten die een kijkje wilden nemen, dan wel aanpassingen wilden doen aan hun eigen BMW, maar het commercieel is geworden en dat men geld verdiend aan zijn codering. Omdat dit ook wel het geval is, vraagt hij nu men om geld te doneren, zodat er toch iemand geld ontvangt voor zijn moeite.

Nu heb ik op verschillende fora gelezen dat het best moeizaam kan gaan om zo een activeringscode te ontvangen. Mijn vraag is dan ook, heeft iemand deze stap al genomen en hoe is dat gegaan. En degene die dat niet hebben gedaan, hoe doen zij nu de codering van hun BMW.
Afbeelding
Gebruikersavatar
DRuw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual

Het ligt eraan wat je wilt doen... ikzelf heb altijd wel de interesse gehad maar heb er gewoonweg geen tijd voor om het echt op te pakken.
Vandaar dat ik naar Carly ben gegaan en dat is enorm makkelijk en kan ik alles mee doen wat ik wil.
Ik heb wel voor de overgangsdatum de pro geactiveerd bij de oude versie en heb dus nu de nieuwe full option gekregen zonder abonnement oid.
Geen idee hoe het betaalmodel nu is maar het is iig veranderd, ff kijken dus voor je het download en koopt.
Standaard aanpassingen kun je er mee doen iig:)
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

Momenteel kan je met de free Carly niets coderen :cry:
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Kon je dan überhaupt wel coderen met free Carly app?
ramonF30
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1445
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:34
Type Auto: 2007-2012 BMW E90 318i HE 2012-2017 BMW F30 2.0i HE sportline. 2012-? F48 18i Msport
Locatie: Spijkenisse

De launcher werkt alweer hoor. Tokenmaster heeft het slot eraf gehaald. Je zult waarschijnlijk wel even een andere moeten downloaden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW F30- 320iA- high executive- Sportline- sport transmissie- 18" style 397
ramonF30
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1445
Lid geworden op: 29 mar 2009, 19:34
Type Auto: 2007-2012 BMW E90 318i HE 2012-2017 BMW F30 2.0i HE sportline. 2012-? F48 18i Msport
Locatie: Spijkenisse

PM maar als je de launcher en evt andere bestanden nodig hebt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW F30- 320iA- high executive- Sportline- sport transmissie- 18" style 397
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Ik heb ooit onze E46 gecodeerd met INPA en ECS software en onze opelmet iets anders :mrgreen:

We hebben nu een F31 pre lci en heb een paar maanden geleden wat laten coderen door Danny, maar ik heb een software update nodig, dus ben straks alle instellingen kwijt. Om nou weer te betale nvoor dezelfde codering lijkt het me leuker om het zelf weer te gaan uitzoeken en doen.

Maar zoek een betrouwbare bron met info software en hardware(kabel)

Zou iemand mij op weg willen helpen naar een website oid, waar ik codeer software e-sys kan vinden en documentie hoe je moet coderen?

Thanks
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

zie PM ray.

Mocht iemand een gemakkelijke versie hebben van de download dan zie ik deze ook graag tegemoet in een PM.

:ja:
Marcel72
Just getting started
Just getting started
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 feb 2018, 14:49
Type Auto: Van een E91 320D naar F31 330D

Ray187 schreef:Ik heb ooit onze E46 gecodeerd met INPA en ECS software en onze opelmet iets anders :mrgreen:

We hebben nu een F31 pre lci en heb een paar maanden geleden wat laten coderen door Danny, maar ik heb een software update nodig, dus ben straks alle instellingen kwijt. Om nou weer te betale nvoor dezelfde codering lijkt het me leuker om het zelf weer te gaan uitzoeken en doen.

Maar zoek een betrouwbare bron met info software en hardware(kabel)

Zou iemand mij op weg willen helpen naar een website oid, waar ik codeer software e-sys kan vinden en documentie hoe je moet coderen?

Thanks
Heb ook een Pre-lci wat laat je updaten en waarom? Doet dealer dat voor je en moet je dat betalen of is dat service?
Gebruikersavatar
Ballistic
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 707
Lid geworden op: 09 aug 2016, 11:32
Type Auto: BMW E91 335i N54

Ray187 schreef:Ik heb ooit onze E46 gecodeerd met INPA en ECS software en onze opelmet iets anders :mrgreen:

We hebben nu een F31 pre lci en heb een paar maanden geleden wat laten coderen door Danny, maar ik heb een software update nodig, dus ben straks alle instellingen kwijt. Om nou weer te betale nvoor dezelfde codering lijkt het me leuker om het zelf weer te gaan uitzoeken en doen.

Maar zoek een betrouwbare bron met info software en hardware(kabel)

Zou iemand mij op weg willen helpen naar een website oid, waar ik codeer software e-sys kan vinden en documentie hoe je moet coderen?

Thanks
"Jaaa nu ga ik het zelf doen maare... kunnen jullie mij ff vertellen hoe het moet" :lol:
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

fwvollmer schreef:zie PM ray.

Mocht iemand een gemakkelijke versie hebben van de download dan zie ik deze ook graag tegemoet in een PM.

:ja:
Thanks, Reactie terug gestuurd.
Marcel72 schreef:
Ray187 schreef:Ik heb ooit onze E46 gecodeerd met INPA en ECS software en onze opelmet iets anders :mrgreen:

We hebben nu een F31 pre lci en heb een paar maanden geleden wat laten coderen door Danny, maar ik heb een software update nodig, dus ben straks alle instellingen kwijt. Om nou weer te betale nvoor dezelfde codering lijkt het me leuker om het zelf weer te gaan uitzoeken en doen.

Maar zoek een betrouwbare bron met info software en hardware(kabel)

Zou iemand mij op weg willen helpen naar een website oid, waar ik codeer software e-sys kan vinden en documentie hoe je moet coderen?

Thanks
Heb ook een Pre-lci wat laat je updaten en waarom? Doet dealer dat voor je en moet je dat betalen of is dat service?
Tot gisteren dacht ik een probleem met mijn navi te hebben, maar blijkt dus een instelling te zijn geweest :duh: :duh:

Lichtknop staat op automatisch, maar met daglicht gaat soms het licht aan.
PDC gaat piepen in zijn achteruit, maar als ik weer iets naar voren rij dan blijft hij piepen, erg irritant.

Ik doe de aanname dat met een software update dit euvel verhelpt.
Marcel72 schreef:
Ray187 schreef:Ik heb ooit onze E46 gecodeerd met INPA en ECS software en onze opelmet iets anders :mrgreen:

We hebben nu een F31 pre lci en heb een paar maanden geleden wat laten coderen door Danny, maar ik heb een software update nodig, dus ben straks alle instellingen kwijt. Om nou weer te betale nvoor dezelfde codering lijkt het me leuker om het zelf weer te gaan uitzoeken en doen.

Maar zoek een betrouwbare bron met info software en hardware(kabel)

Zou iemand mij op weg willen helpen naar een website oid, waar ik codeer software e-sys kan vinden en documentie hoe je moet coderen?

Thanks
Heb ook een Pre-lci wat laat je updaten en waarom? Doet dealer dat voor je en moet je dat betalen of is dat service?
Euhhh er staat toch dat ik om documentatie vraag die ik dan kan doornemen. Net als naar school gaan ;)
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Iemand die E-sys werkend kan krjigen op mijn laptop ?

Ik heb inmiddels E-sys gedownload en ook de launcher pro, maar krijg dit allemaal niet werkend in de auto.
Een maatje van mij heeft ook E-sys maar is allemaal werkend geinstalleerd op zijn laptop, dus met de installatie kan hij mij ook helaas niet helpen.

Ik hoor het graag.
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Wat lukt er niet dan?
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”