domme actie Carterventilatie klepje
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ja, maar dan is het nog afwachten qua pasvorm, kwaliteit materiaal etc. Het kan, maar moet je zelf beslissen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Volgens mij wel. Check anders ff hoe t met garantie op dat onderdeel zit.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Had je al gevraagd, maar er zit ook een carterventilatie in zoals je zelf al geconcludeerd had.
-
- Being a part of it
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
- Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
- Locatie: Groningen
Mocht je nog twijfelen, ik heb in april ook een nieuw kleppendeksel gemonteerd van FEBI ivm met de carterventilatie klep op N52 blok omdat het membraan daarvan was gescheurd.
Eerst nog geprobeerd met aftermarket alleen die klep vervangen, maar was helaas geen succes omdat de veer dan weer te sterk was. Dus uiteindelijk compleet kleppendeksel gedaan. Na een beetje onderzoek kwam ik geen slechte verhalen tegen over aftermarket kleppendeksel vs OEM, en FEBI is een prima merk. Bij mij zaten de pakking en de boutjes al bij de klep die je besteld (ik denk bij de N13 ook).
Enige tip die ik heb is als er een Valvetronic motor opzit (maar zie ik zo niet op de afbeelding) dat er in NewTIS staat je de boutjes waarmee die vastzit op 4Nm moet vastzetten, had natuurlijk geen momentsleutel die zo laag ging, dus met de hand vast gezet en eigenlijk toch te strak. Hierdoor zat het wormwiel van de Valvetronic motor te strak op de tandwielen van de excentriek as wat een snerpend geluid maakte (en mij helaas best wel even koste om erachter te komen waardoor dit kwam, inclusief weer volledig demonteren van het kleppendeksel).
Daarnaast boutjes van het kleppendeksel kruislings vanuit het midden aandraaien, maar dat wist je waarschijnlijk al wel.
Eerst nog geprobeerd met aftermarket alleen die klep vervangen, maar was helaas geen succes omdat de veer dan weer te sterk was. Dus uiteindelijk compleet kleppendeksel gedaan. Na een beetje onderzoek kwam ik geen slechte verhalen tegen over aftermarket kleppendeksel vs OEM, en FEBI is een prima merk. Bij mij zaten de pakking en de boutjes al bij de klep die je besteld (ik denk bij de N13 ook).
Enige tip die ik heb is als er een Valvetronic motor opzit (maar zie ik zo niet op de afbeelding) dat er in NewTIS staat je de boutjes waarmee die vastzit op 4Nm moet vastzetten, had natuurlijk geen momentsleutel die zo laag ging, dus met de hand vast gezet en eigenlijk toch te strak. Hierdoor zat het wormwiel van de Valvetronic motor te strak op de tandwielen van de excentriek as wat een snerpend geluid maakte (en mij helaas best wel even koste om erachter te komen waardoor dit kwam, inclusief weer volledig demonteren van het kleppendeksel).
Daarnaast boutjes van het kleppendeksel kruislings vanuit het midden aandraaien, maar dat wist je waarschijnlijk al wel.
-
- Just getting started
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 26 jun 2020, 12:34
Moet dit spul eigenlijk ertussen kleppendeksel en cilinderkop?
Drei Bond 1209 liquid sealing compound
En moet er ook loctite op de schroeven?
Loctite 5970 liquid sealing compound
Heb dit hiervandaan: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30- ... d/8IFSSRX6
Fijne site voor reparaties.
Drei Bond 1209 liquid sealing compound
En moet er ook loctite op de schroeven?
Loctite 5970 liquid sealing compound
Heb dit hiervandaan: https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f30- ... d/8IFSSRX6
Fijne site voor reparaties.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Wordt wel van een hoop verschillende Loctites gebruik gemaakt (afhankelijk van motorcode).