335i komt niet op bedrijftemperatuur

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
jeffrey94
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2016, 21:34

update het lag niet aan de massa punten of pluspunten nu zijn we weer terug bij het probleem opgemerkt de olie tempratuur word wel gwn de goede tempratuur maar het metertje in de klokken gaat niet mee als de storing aan is
en de storing bevat nog steeds de kvs sensor -128 grade geeft aan check wiring harnes van de kvs sensor, oliedruk sensor, en intake air sensor. wie weet waar dit aan ligt komen deze 3 sensoren samen op hetzelfde stuk kabelboom?

wie kan me hiermee verder helpen?


stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Loopt de auto wel goed? Ik ben een keer de intake air temp sensor vergeten aan te sluiten en daar loopt de auto niet beter van.
Dus als de auto goed loopt vermoed ik dat die er niks mee te maken heeft. Is niet gewoon je kvs temp sensor stuk? Vast geen enorm duur onderdeel. Ik zou die gewoon eens vervangen.
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
jeffrey94
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2016, 21:34

de auto loopt prima er zit al nieuwe kvs sensor in en nieuwe olie temp sensor de eerste thermostaat is ook al vernieuwd
alle massapunten en pluspunten zijn ook al gecheckt.
zijn al bes un tijd bezig met het probleem maar het begint nu wel flink te irriteren het is steeds zoeken zoeken zoeken nog niemand heeft hetzelfde probleem al eens gehad.
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Dat is inderdaad wel heel vreemd. Kan het misschien zijn dat de schaalverdeling is aangepast? Misschien per ongeluk?
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
jeffrey94
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2016, 21:34

wat is de schaalverdeling? :P
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

viewtopic.php?f=30&t=18964&p=492097&hil ... 70#p492097

vanaf post #17 Je kunt de schaalverdeling programmeren. Misschien dat dit een keer fout is gegaan per ongeluk of zo?
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
jeffrey94
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2016, 21:34

lijkt me sterk omdat de andere fouten er ook bij aan worden gegeven vervelend probleempje
stefankrol
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1735
Lid geworden op: 18 okt 2015, 11:39
Type Auto: bmw 335i e92 dct
Locatie: prov groningen

Ja, inderdaad erg vreemd allemaal. Is de bedrading ook goed nagekeken? Nergens een kabeltje die half doormidden is?
BMW 335i e92 DCT JB4 G5 iso + MHD backend flash + vrsf chargepipe + vrsf catless downpipes + 5inch vrsf stepped FMIC
VW Golf 1 cabrio 1.8 2h 142.8pk
Vw lupo 3L handbak
Voorstellen: http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=16524
jeffrey94
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2016, 21:34

nee nog niet dat moet nog ma dat is nogal flinke opgave aangezien er honderden kabels lopen, maar indd dat moet nog gebeuren
jeffrey94
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2016, 21:34

weet iemand misschien of die 3 sensoren oliedruksensor, kvs sensor en luchtmassameter op dit stuk kabelboom aan gesloten zijn 12 51 7 639 279 sensor module 2 of op dit stuk 12 51 7 611 295 sensor module 1 hoop dat iemand dit weet dan ben ik al een stukje verder ivm met iets minder zoek werk
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Jeffrey, weten die Bmw specialisten waar je geweest bent niet hoe ista/d werkt? Daarmee wordt je stap voor stap door de hele kabelboom geleid waarbij je elk punt doormeet. Dit gaat op basis van foutcode of symptoom wat je op kan geven.
Ook de lokaties van de verbindingen worden weergegeven en de relevante schema's, werkt echt super!

Kan bijna niet zo zijn dat je het daarmee niet gevonden krijgt.
jeffrey94
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2016, 21:34

Is dat een bmw scoop voor de bekabling na te kijkken of is dat weer anders
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Geen idee wat zij een Bmw scoop noemen. Je kan probes gebruiken icm ista/d geloof ik, als een soort scoop.
jeffrey94
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 20 nov 2016, 21:34

Nu is alles tog wal gedaan tijdens de foutcode er zijn geen kortsluitingen of kabelbreuken gedetecteert de monteur zij dat het wellicht ook nog aan de software kon liggen iemand hier bekent mee?
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Nadeel van ista is dat het rechtlijnig denkt. Als je hun pad volgt en het is niet over...dan houdt het bij vele op. Scoop beelden interpreteren en je hebt eigenlijk geen ista oid nodig.
En dat kan dan knap lastig worden idd....
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”