Beste forum leden,
Auto:
320d F30 manueel 8/2012 145.000km
Sinds 6 weken hoor ik een irriterend geluid bij het indrukken van het koppelingspedaal.. en deze meer wanneer auto pas gestart is, nu met koude weer.
https://vimeo.com/199401083
Al een jaar heb ik de indruk dat er zeer fijne trilling in de stuur aanwezig is tijdens het rijden.. kan ook aan mijn gevoel liggen deze.
Weet niet of deze iets te maken heeft, 2 maanden terug heb ik de inlaatcollector laten vervangen.
Auto is gemapt, rij nu gemapt 70.000km. Maar laten we niet onmiddellijk de oorzaak daarop leggen ..natuurlijk slijt een gemapte auto iets sneller aan sommige onderdelen.
Met dezelfde setup auto in april 2016 235pk/488nm gemeten en in december 2016 met als 234pk/474nm resultaat opdezelfde bank.
Verschil door seizoen? Onderhoudstijd? Of deze ook mogelijke gevolg van de bovengenoemde oorzaak?
Woon in Sint-Truiden, mocht iemand mij uitnodigen in de buurt, hoor ik het graag.
MvG
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geluid bij intrappen koppelingspedaal!
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Ik hoor een tikje, is dat wat je bedoelt?,het is slecht te horen omdat om een of andere reden je toeren oplopen bij intrappen koppeling. Maar het geluid lijkt wel gewoon binnen te zitten . Dus ik zou eerst maar eens in de auto gaan liggen en de draaiende gedeelten bekijken en evt wat smeren.Heeft iig niets te maken met je spruitstuk idd. Waarom heb je die trouwens laten vervangen ? En wat die vermogens test betreft dat is gewoon keurig het zelfde. Verschil is te klein om het een verschil te noemen imo.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Musti1979
- Just getting started
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 16:31
Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct voorgaand bericht te citeren
-Moderator Team
Om geluid hoorbaar te maken druk ik bewust lichtjes op de gas en laat ik terug los.. geluid die je dan hoort lijkt mij iets te rumoerig of luider dan ik het gewoon ben.
Inlaatcollector liet ik vervangen omdat ik tussen de 2 dynometingen mijn auto ergens anders op de bank had gelegd en 216pk/440nm geserveerd kreeg. Dus ik ging bij deze opzoek naar de mogelijke oorzaken. Eerst liet auto nakijken op fout(code's), luchtmassameter, scheurtjes/barstjes in de darmen en nadat alles in orde was wou ik dat ook vervangen.
Eigenlijk ben toen onverstandig geweest en onnodig getwijfeld aan mijn auto. Op dat vlak was de tuner tussenin die mijn auto zo laag meette.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Just getting started
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 dec 2009, 11:51
- Type Auto: BMW 3 E91 Lci 325d
Je vliegwiel wellicht?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Toch niet hetzelfde verhaal als de 316i handbak ook op dit forum?
Dat was ook het vliegwiel, icm tuning waardoor onderdelen te warm worden.
viewtopic.php?f=74&t=14928&start=195
Dat was ook het vliegwiel, icm tuning waardoor onderdelen te warm worden.
viewtopic.php?f=74&t=14928&start=195
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA