Het weggedrag van de diesels vind ik bij de F31 een stukje trager dan de e91 lci. Denk dat dit bij de benzine hetzelfde is. Desondanks kun je met mijn auto echt serieus snel de bocht om. Hoe harder je erin gaat des te meer lijkt die te graven naar de apex.
Al met al kun je goed zien dat BMW een andere koers vaart met de f-series tov de e-series. Nog meer comfort en de auto is natuurlijk ook gewoon een stuk groter, niet zwaarder btw.
Soms mis ik het spelerige gedrag van de e91. En waar 212pk op het m-sport onderstel van de e91 nog zeker niet de max is van het onderstel.
Ervaringen N20B20 (x20i) vanuit snellere BMW's
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
De touring is veel groter geworden ja? (E naar F). Wist ik niet.
Waar zit m dat in?
De E90 en E92 zijn wat geschikter voor t bochtenwerk, want een E93 is dat sowieso niet (qua stijfheid en gewicht).
Waar zit m dat in?
De E90 en E92 zijn wat geschikter voor t bochtenwerk, want een E93 is dat sowieso niet (qua stijfheid en gewicht).
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- dwjj
- VIP Driver
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 07 okt 2016, 07:35
ik heb een f11 530d met 318pk (stage 1), maar qua beleving en gevoel is het totaal anders dan de M135i die ik hiervoor had. Dit is meer een cruiser, ben je op zoek naar meer beleving zul je toch meer die kant op moeten gaan, qua rijden vele malen leuker dan een funfer
135i xDrive F20, 397pk, 571Nm, BR Performance stage 2, RON 98 (verkocht)
530d xDrive F11 M-sport, 318pk, 673Nm, BR Performance stage 1
530d xDrive F11 M-sport, 318pk, 673Nm, BR Performance stage 1
-
- Just getting started
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 jul 2017, 17:19
Ik heb geen snellere BMW gehad, maar heb nu een 320i F31 getuned naar 250 PK 403 NM. origineel max 260 nm bij 6000rpm, nu 350 NM bij 2500 rpm, 400 NM bij 3500 rpm en nog 300 NM bij 6000 rpm. Ik ben er uitermate tevreden mee en vooral in de sportstand reageert hij heel aggressief. Ook omdat hij over een breed toerentalbereik een hoog koppel heeft trekt hij over de gehele linie erg lekker door. Maar ja heb dus geen vergelijk met 328i, 335i of i.d.
- Erik84
- Just getting started
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 19 mar 2014, 08:56
- Type Auto: 335i e93
He Joost,
Als ik jouw was zou ik voor een 6 cilinder gaan want een bevriende BMW monteur vertelde mij dat er met de nieuwe vier cilinders nog al wat problemen waren de n16 met distributie problemen en de n20 met een krukas lager wat niet 360 graden is waardoor er ruimte op komt in de lengte.
En verder succes met je zoek tocht
Groetjes Erik
Als ik jouw was zou ik voor een 6 cilinder gaan want een bevriende BMW monteur vertelde mij dat er met de nieuwe vier cilinders nog al wat problemen waren de n16 met distributie problemen en de n20 met een krukas lager wat niet 360 graden is waardoor er ruimte op komt in de lengte.
En verder succes met je zoek tocht
Groetjes Erik