Bmw 320i ede 170pk Chiptuning
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Maar vertel eens wat meer, heb je al F modellen getuned? Met welke programma’s schrijf je de tuning?
- Activehybrid3 driver
- VIP Driver
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:28
- Type Auto: Bmw 520iM G31
Garantie? En niet zichtbaar voor de dealer? Verkoop je ook eenhoorns die de hele dag regenboogjes uitpoepen? Zoek ik al tijden naar namelijk...Ivro schreef:Ik kan hem voor je tunen MikeF30. Garantie hou je gewoon. Is niet zichtbaar voor de dealer.
Hybride is niet persé saai....
f30 335ih stage1
f30 335ih stage1
-
- VIP Driver
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
- Type Auto: E91 320 ede 2011
- Locatie: Flevoland
Het tunen van een bmw blijft voor de dealer altijd zichtbaar bij het uitlezen, op het uitlees apperaat komt gelijk een popup dat de garantie op bepaalde groepen vervallen.
Wat digitaal niet zichtbaar is, is een powerbox, maar wil je dat?
Mijn 320 ede is getund bij mosselman tuning
Een geweldige vooruit gang en bij normaal rijden 1 op 19
Wat digitaal niet zichtbaar is, is een powerbox, maar wil je dat?
Mijn 320 ede is getund bij mosselman tuning
Een geweldige vooruit gang en bij normaal rijden 1 op 19
- Ivro
- Just getting started
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 04 dec 2017, 22:05
Ok met garantie zou ik dan niet helemaal juist zitten. Maar kan er wel voor zorgen dat de counter niet oploopt van de herprogrammering.
Leuke vooroordelen en reacties ook verder
Vind het gewoon mooi dat ze een protocol ontwikkeld hebben dat je het via obd nu kan doen.
F modellen nog niet gedaan. Vanwege het demonteren van de ecu. MEVD17 zitten de stekkers midden op. Kans op beschadigingen en defect raken ecu zijn groot.
Nu kan het dus via obd en scheelt het gewoon risico, tijd en geld.
Software word geschreven met WinOls door 1 van de grootste tuners van Nederland.(10 jaar ervaring) Werk met Magicmotorsport x17 (obd en bootload) en Alientech Kessv2(obd) en ktag(bootload/bdm).
Wil eigenlijk alleen maar aangeven dat ik het via de obd kan doen. En ja als je te horen krijgt dat het kan, moet je wel personen vinden die een Fxx hebben.
Krijg een beetje het gevoel dat ik hier iets verkeerds aanbied of dat het verboden is....Ok met garantie zat ik dan fout. Mijn welgemeende excuus.
Bij mij mag je gewoon meekijken en zien wat ik doe en hoe het werkt. Vind je het niks, valt het behaalde resultaat tegen haal ik het eraf en kost het je niks. Haalt die op de testbank niet zijn waardes die ik van te voren redelijk aan kan geven, idem.
Hoop mij zo genoeg verantwoord te hebben.
Leuke vooroordelen en reacties ook verder
Vind het gewoon mooi dat ze een protocol ontwikkeld hebben dat je het via obd nu kan doen.
F modellen nog niet gedaan. Vanwege het demonteren van de ecu. MEVD17 zitten de stekkers midden op. Kans op beschadigingen en defect raken ecu zijn groot.
Nu kan het dus via obd en scheelt het gewoon risico, tijd en geld.
Software word geschreven met WinOls door 1 van de grootste tuners van Nederland.(10 jaar ervaring) Werk met Magicmotorsport x17 (obd en bootload) en Alientech Kessv2(obd) en ktag(bootload/bdm).
Wil eigenlijk alleen maar aangeven dat ik het via de obd kan doen. En ja als je te horen krijgt dat het kan, moet je wel personen vinden die een Fxx hebben.
Krijg een beetje het gevoel dat ik hier iets verkeerds aanbied of dat het verboden is....Ok met garantie zat ik dan fout. Mijn welgemeende excuus.
Bij mij mag je gewoon meekijken en zien wat ik doe en hoe het werkt. Vind je het niks, valt het behaalde resultaat tegen haal ik het eraf en kost het je niks. Haalt die op de testbank niet zijn waardes die ik van te voren redelijk aan kan geven, idem.
Hoop mij zo genoeg verantwoord te hebben.
-
- VIP Driver
- Berichten: 3391
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24
Maak je ook een backup van de read? Is dat ook mogelijk via OBD? Of is het een server read dat je ophaalt via ODB? Via een read/write ga je de flash counter nooit omzeilen...
Met een read/write heb je maar enkele bestanden, en kan je dus nooit terug naar stock als er iets fout gaat..
Met een read/write heb je maar enkele bestanden, en kan je dus nooit terug naar stock als er iets fout gaat..
-
- Just getting started
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 20 mei 2016, 00:46
Hellow bmw fans!
Als zijnde zaakvoerder van BRP NL geef ook ik graag even mijn input.
Het is inderdaad sinds kort mogelijk om de f-reeksen te gaan herprogrammeren rechtstreeks via de OBD stekker. Maar dit brengt enkele nadelen / gevaren met zich mee als je hier onvoldoende ervaring mee hebt.
1) je hebt nooit een full back up van je originele software. Gaat er iets verkeerd tijdens het schrijven van de file, dan blokkeert ecu en kan je naar de dealer. Weg garantie..
2) via boot writing kunnen wij de patch erop programmeren zodat de flash counter op 1 blijft staand en dit niet zichtbaar is voor de dealer. Doe je dit via obd, dan zal de flashcounter mee oplopen.
3) read/write via bood brengt geen gevaar met zich mee als je over voldoende kennis beschikt.
4) Wij opteren steeds voor eerst de ecu boot te lezen, zodat we steeds over full backup beschikken, nadien kan je verschillende files gaan ontwikkelen en schrijven via obd. Dit is tijdsbesparend als je bv de m modellen gaat herprogrammeren.
Ik hoop dat ik jullie voldoende heb kunnen inlichten. Is geen commentaar op andere tuners hun manier van werken, maar wat wij door de jaren heen aan ervaring hebben opgedaan
Fijne avond heren!
Als zijnde zaakvoerder van BRP NL geef ook ik graag even mijn input.
Het is inderdaad sinds kort mogelijk om de f-reeksen te gaan herprogrammeren rechtstreeks via de OBD stekker. Maar dit brengt enkele nadelen / gevaren met zich mee als je hier onvoldoende ervaring mee hebt.
1) je hebt nooit een full back up van je originele software. Gaat er iets verkeerd tijdens het schrijven van de file, dan blokkeert ecu en kan je naar de dealer. Weg garantie..
2) via boot writing kunnen wij de patch erop programmeren zodat de flash counter op 1 blijft staand en dit niet zichtbaar is voor de dealer. Doe je dit via obd, dan zal de flashcounter mee oplopen.
3) read/write via bood brengt geen gevaar met zich mee als je over voldoende kennis beschikt.
4) Wij opteren steeds voor eerst de ecu boot te lezen, zodat we steeds over full backup beschikken, nadien kan je verschillende files gaan ontwikkelen en schrijven via obd. Dit is tijdsbesparend als je bv de m modellen gaat herprogrammeren.
Ik hoop dat ik jullie voldoende heb kunnen inlichten. Is geen commentaar op andere tuners hun manier van werken, maar wat wij door de jaren heen aan ervaring hebben opgedaan
Fijne avond heren!
-
- Just getting started
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 08 mei 2017, 00:59
- Type Auto: BMW F30 320i
Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct bovenstaand bericht te citeren
-Moderator Team
bij de nulmeting had ik: 173 pk en 279 Nm (volgens fabrikant 170 pk en 250 Nm)
Na chiptuning: 231 pk en 311Nm
- HappyGuy
- Just getting started
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 15 apr 2014, 20:20
- Type Auto: G20 330e m performance
- Locatie: 070
...en kun je al iets zinnigs zeggen over het verbruik?? Zwaardere re voet is meer verbruik maar als je 'ede' style rijdt...?
G20 2020 330e
F31 2016 320i aut.
F30 2012 320i
E91 2009 318d aut.
F31 2016 320i aut.
F30 2012 320i
E91 2009 318d aut.
- kevin78
- VIP Driver
- Berichten: 1814
- Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
- Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)
Boeie .. je tuned hem toch niet voor mindere verbruik.. iedereen vind altijd geweldig als die meer pk’s haalt als gedacht .. En dan gaat verbruik ook omhoog..
Hier ook een getunde Ede .. Verbruik is er niet minder op geworden..
Hier ook een getunde Ede .. Verbruik is er niet minder op geworden..
535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold