Eisenmann uitlaat

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Activehybrid3 driver schreef:Zij zeiden dat dit normaal was, misschien was het ook puur voor mijn gevoel zo. Maar ik vond het wel erg dreunend. Lange ritten van een uur of 2 waren wel lawaaiig en dan gaat het ook erg opvallen/storen. Ook misschien dat de geluidsisolatie van de auto er niet op berekend was.
Heb nu een 335ih en die brult ook als ik het gas intrap, maar in de auto zelf is het nauwelijks aanwezig. Met de ramen open echter....
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat deze stil is als ik 120km/h cruise, en af en toe als ik het gas intrap dan wil ik ook pas de uitlaat horen. Niet continu.
Ja precies. Als je op een constante snelheid zit, zou ie ook vrij stil moeten zijn. Drone komt vaak door een middendemper/kat die door een recht stuk pijp is vervangen. Been there, done that (vroegah) :)
Bij mijn 'Perrformance' achterdemper had ik ook een hinderlijk geluid. Toen heb ik extra dempingsmatten (soort Dynamat) aangebracht op de bodem van de kofferbak.. echter, kwam er later achter dat het gewoon slecht laswerk (lek) was door de uitlaatboer :roll: Dit toen zelf maar netjes opnieuw afgelast.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”