Eisenmann uitlaat

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
vincentF34
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 aug 2017, 16:59

ik wilde graag een dubbele uitlaat Links en Rechts met 2x eindstukken... mijn officiele BMW dealer heeft mij geadviseerd om bij PM Performance te kijken om een RVs uitlaat met einddemper te monteren. Echter heeft PM Performance aangegeven dat hun einddempers een rattelig geluid leveren bij de 320i GT F34. dus dat was geen mogelijkheid....

ben vervolgens verder gaan kijken en zie dat Eisenmann een dergelijke uitlaat levert. ik lees veel van dit merk, maar heb zelf geen ervaring mee.

Wie van jullie heeft een Eisenmann uitlaat onder hun BMw hangen? wat is jullie ervaring met dit merk?


NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

Eisenmann maakt voor oa bmw uitlaatsysyemen (waar bmw dan M performance op plakt), maar ook voor bv mercedes en porsche

Heb zelf op 3 verschillende autos een eisenmann/performance uitlaat gehad (en op de huidige), tis goed spul en geluid is mooi.. zwaarder maar rustig in de lagere toeren en schreeuwt in de hogere toeren

Maar jij wilt neem ik aan 'custom made' (2 pijpen aan elke kant)? Dan kun je kijken bij garagisten die je einddemper op maat kunnen maken, zo'n eisenmann einddemper kost best wat

Zoek ff op t forum er zijn er genoeg die dit hebbel aten doen
vincentF34
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 aug 2017, 16:59

Thanks voor je advies NickB,

Jammer genoeg hebben ze geen einddemper voor een F34. ik heb PM Performance benadert en die heeft zelf aangegeven geen einddemper te hebben in hun assortiment voor een F34. blijkt dat bij al hun einddempers resonantie ontstaat. Zij kunnen alleen cosmetisch een dubbele uitlaat installeren (links en rechts).

Ik heb Crooketuning benadert en die biedt mij een Eisenmann uitlaat met dubbele uitlaat links en rechts. inclusief montage voor 1625 euro.

En omdat dit een aanzienlijk groot prijsverschil is tussen een op maat gemaakte uitlaat (PM Performance) en een Eisenmann uitlaat, vroeg ik mij af of er forumleden waren die ervaring hadden met deze Eisenmann uitlaten.

Het kost zeker wat meer, maar voor kwaliteit moet je helaas meer betalen. BMW is geen goedkope merk :)
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

vincentF34
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 aug 2017, 16:59

klopt NickB... dat is em. en idd serieuze prijs ook !... helaas :P
Gebruikersavatar
spuiter
Just getting started
Just getting started
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 dec 2013, 14:08
Type Auto: Z4

Heb je ook bij Maxi Performance geïnformeerd.
Zij maken ook goede uitlaat systemen en zijn niet al te duur.
vincentF34
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 aug 2017, 16:59

@spuiter....Nee die heb ik hier op de site niet voorbij zien komen. Ga meteen effe informeren. Thanks
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Armytrix al naar gekeken?
vincentF34
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 aug 2017, 16:59

@dannyvdberg.... zo die site van Armytrix.... je raakt er meteen van onder de indruk. US merk zeker? ziet er goed uit. ervaring mee?
vincentF34
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 aug 2017, 16:59

echt een prachtige uitlaat...die Armytrix.... maar 3500 euro voor een uitlaatset voor een 3GT....pffffff :shock:
Gebruikersavatar
Activehybrid3 driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 131
Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:28
Type Auto: Bmw 520iM G31

spuiter schreef:Heb je ook bij Maxi Performance geïnformeerd.
Zij maken ook goede uitlaat systemen en zijn niet al te duur.
Daar heb ik een dubbele uitlaat onder mijn 528i f10 laten zetten, 550i look. Vakmensen en goeie prijs,.....maar....
Resonantie als een malle. Werd er horendol van. Maar boven de 2700 toeren werd ie stil. Alleen zat ik dan al op de 160 en da's ook niet overal handig.
Tenzij je ervan houdt overal de aandacht te trekken, ook om 06:00 , zou ik ervoor gaan.

maar dat is mijn ervaring. 008
Hybride is niet persé saai.... 8)

f30 335ih stage1
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

vincentF34 schreef:echt een prachtige uitlaat...die Armytrix.... maar 3500 euro voor een uitlaatset voor een 3GT....pffffff :shock:
Veel te duur dus of je moet perse n dergelijk merk merk willen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Activehybrid3 driver schreef:
spuiter schreef:Heb je ook bij Maxi Performance geïnformeerd.
Zij maken ook goede uitlaat systemen en zijn niet al te duur.
Daar heb ik een dubbele uitlaat onder mijn 528i f10 laten zetten, 550i look. Vakmensen en goeie prijs,.....maar....
Resonantie als een malle. Werd er horendol van. Maar boven de 2700 toeren werd ie stil. Alleen zat ik dan al op de 160 en da's ook niet overal handig.
Tenzij je ervan houdt overal de aandacht te trekken, ook om 06:00 , zou ik ervoor gaan.

maar dat is mijn ervaring. 008
Dat zou niet moeten. Wat zei PM Performance?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Activehybrid3 driver
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 131
Lid geworden op: 14 apr 2017, 22:28
Type Auto: Bmw 520iM G31

Zij zeiden dat dit normaal was, misschien was het ook puur voor mijn gevoel zo. Maar ik vond het wel erg dreunend. Lange ritten van een uur of 2 waren wel lawaaiig en dan gaat het ook erg opvallen/storen. Ook misschien dat de geluidsisolatie van de auto er niet op berekend was.
Heb nu een 335ih en die brult ook als ik het gas intrap, maar in de auto zelf is het nauwelijks aanwezig. Met de ramen open echter....
Persoonlijk vind ik het wel fijn dat deze stil is als ik 120km/h cruise, en af en toe als ik het gas intrap dan wil ik ook pas de uitlaat horen. Niet continu.
Hybride is niet persé saai.... 8)

f30 335ih stage1
vincentF34
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 aug 2017, 16:59

@Dutch79... mijn gedachte dus ook. dan is die Eisenmann uitlaat van 1500 euro meteen een stuk goedkoper/ aantrekkelijker :P

PM Performance gaf meteen al aan dat hun einddempers te veel resonantie veroorzaken en daardoor afraden een uitlaat te monteren onder mijn auto.

lijkt alsof er geen geschikte einddemper is op de markt momenteel voor een 3GT. en als die er wel zijn, dan is het meteen DIK betalen.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”