Ik ben me aan het oriënteren voor een opvolger van mn huidige E91 N52.
Nu lees ik op de internationale fora aardig wat verhalen over problemen met de distributieketting / - spanner van de N20 motoren.
Op dit forum eigenlijk vrij weinig over te vinden. Zijn de problemen bekend en (relatief) makkelijk op te lossen of is t een soortgelijk probleem als bij de VAG Tfsi of valt het in de praktijk reuze mee?
Distributie problemen N20?
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
De tsi ketting is een best dure grap.
Gehele set inc nikversteller kost ong 1000 euro.
Arbeid ong 8-11 uur. Moeilijk niet..wel aardig werk.
Laatste due ik deed...ketting was 2 a 3 cm langer
Gehele set inc nikversteller kost ong 1000 euro.
Arbeid ong 8-11 uur. Moeilijk niet..wel aardig werk.
Laatste due ik deed...ketting was 2 a 3 cm langer
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 18:26
- Type Auto: E91 325I Sparkling graphite
- Locatie: NH
Ook al ervaring met de N20?
Bijvoorbeeld de 320i, 328i van de F3X
2-3cm toename is niet best
De kettingproblemen destijds waren voor mij de reden om van audi over te stappen naar bmw.
Bijvoorbeeld de 320i, 328i van de F3X
2-3cm toename is niet best
De kettingproblemen destijds waren voor mij de reden om van audi over te stappen naar bmw.
Gr. Dirk
- ebajric
- Just getting started
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09 nov 2016, 11:51
- Type Auto: F30 320i
Ik rijd nu net een jaar met mijn 320i, N20, in het begin dacht ik dat de ketting ratelt, vooral koude start, lijkt alsof een diesel motor is. Nadat de motor eenmaal warm is geworden is ratelen bijna niet meer te horen. Bij Poelgeest in Amstelveen hebben ze me verteld dat dit heel normaal is voor dit type motoren. Als ik bij stoplicht stil sta zet ik automaat in neutraal en dan verdwijnt de ratelen ook bijna. Nu inmiddels al gewend om zo te rijden dat ik weinig van merk.
- ParaWM
- VIP Driver
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
- Type Auto: F32 428i
- Locatie: Zaanstad
Zelf een 05/2014 N20. Hoop over gelezen, maak we wel een beetje zorgen over, maar niet al te veel. Veelal info van Amerikaanse sites. Staat wel eea online, maar mensen met problemen posten natuurlijk ook meer online dan mensen zonder problemen. BMW is sowieso vernieuwde kettingen/geleiders gaan gebruiken, soms lees je dat dat vanaf 2015 modellen is, soms vanaf 2014 modellen. Deze link geeft een aardige samenvatting/overzicht:
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1415105
http://f30.bimmerpost.com/forums/showth ... ?t=1415105
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Elke motor heeft wel wat. Gewoon kopen, stort die in elkaar laat je hem maken en kan je weer de weg op.
Freelance Java Software Engineer
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13926
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Bv een defect blok of transmissie is toch wel n erg dure grap.
Logisch toch als je je er in verdiept om de risico's te minimaliseren.
- Springbok
- VIP Driver
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 25 apr 2016, 22:47
- Type Auto: BMW F31 330i M-Sport Shadow
Klinkt herkenbaar. De N13 klinkt ook voor geen meter, vooral koud.ebajric schreef:Ik rijd nu net een jaar met mijn 320i, N20, in het begin dacht ik dat de ketting ratelt, vooral koude start, lijkt alsof een diesel motor is. Nadat de motor eenmaal warm is geworden is ratelen bijna niet meer te horen. Bij Poelgeest in Amstelveen hebben ze me verteld dat dit heel normaal is voor dit type motoren.
Toen ik laatst mn winterwielen ging halen kreeg ik zelfs de opmerking: “doe van jou is ook diesel toch..”
BMW F31 330i Sport Shadow - Alpinweiss - 2018
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Sure maar risico's heb je altijd in het leven. Een BMW rijden kost nu eenmaal geld en dat geldt ook voor een Mercedes, Audi, Vw enz.Dutch79 schreef:
Bv een defect blok of transmissie is toch wel n erg dure grap.
Logisch toch als je je er in verdiept om de risico's te minimaliseren.
We willen allemaal verbruikcijfers zien van 1 op 30 in de stad en 380 pk en 700 nm maar wel klagen dat het allemaal brak is
Freelance Java Software Engineer
-
- VIP Driver
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 21 jun 2012, 18:26
- Type Auto: E91 325I Sparkling graphite
- Locatie: NH
Bedankt voor de reacties
Gaat mij er vooral om in de orientatie fase van alles en nog wat op te zoeken. Lees liever van tevoren of er specifieke kwaaltjes zijn dan dat ik er achteraf, op een moment dat nooit uitkomt, mee geconfronteerd word.
Op internet kom je, uiteraard, vanalles tegen. Maar niet altijd even representatief. Vandaar mijn vraag op het forum, altijd veel ervaringen beschikbaar
Gaat mij er vooral om in de orientatie fase van alles en nog wat op te zoeken. Lees liever van tevoren of er specifieke kwaaltjes zijn dan dat ik er achteraf, op een moment dat nooit uitkomt, mee geconfronteerd word.
Op internet kom je, uiteraard, vanalles tegen. Maar niet altijd even representatief. Vandaar mijn vraag op het forum, altijd veel ervaringen beschikbaar
Gr. Dirk
- ParaWM
- VIP Driver
- Berichten: 515
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
- Type Auto: F32 428i
- Locatie: Zaanstad
Success met de orientatie Als ik zo de algemene opinie mag samenvatten na heel wat internet speurwerk over verschillende onderwerpen over de N20, dan is deze toch zeker boven gemiddeld betrouwbaar voor een BMW blok. Wat dat ook mag betekenenDirk8155 schreef: Op internet kom je, uiteraard, vanalles tegen. Maar niet altijd even representatief. Vandaar mijn vraag op het forum, altijd veel ervaringen beschikbaar
-
- Just getting started
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 22 feb 2014, 23:07
- Type Auto: E90 318i N43
- Locatie: Den haag
Beste heren van de forum,
Vandaag heb ik mijn f30 320 naar de dealer (Den Haag) gebracht om de remvloeistof te laten verversen.
Na een klein uurtje kwam de medewerker naar me toe en vertelde dat de remvloeistof vervangen was maar de monteur die de werkzaamheden heeft verricht een geluid (huilend)heeft ontdekt die constant aanwezig is en met toerental mee gaat. Volgens de monteur komt het geluid van de distributieketting die misschien uitgerekt zou kunnen zijn. Het verbaasde me niet want zelf had ik dat huilend geluid ook gehoord maar wist niet dat het daar mee te maken had. Er is geen ratelend of tikkend geluid, bij stationaire niet en ook niet tijdens rijden. Als de motor koud is dan is de ketting iets losjes maar als de motor warm is dan is de ketting strak. Geluid word ook niet harder als je olie dop los draait als de motor draait.
Hoe kan ik er achter komen dat het inderdaad afkomstig is van de distributieketting. Zijn er meerdere manieren om achter te komen of de ketting uitgerekt is. ik hoor graag jullie tips.
Vandaag heb ik mijn f30 320 naar de dealer (Den Haag) gebracht om de remvloeistof te laten verversen.
Na een klein uurtje kwam de medewerker naar me toe en vertelde dat de remvloeistof vervangen was maar de monteur die de werkzaamheden heeft verricht een geluid (huilend)heeft ontdekt die constant aanwezig is en met toerental mee gaat. Volgens de monteur komt het geluid van de distributieketting die misschien uitgerekt zou kunnen zijn. Het verbaasde me niet want zelf had ik dat huilend geluid ook gehoord maar wist niet dat het daar mee te maken had. Er is geen ratelend of tikkend geluid, bij stationaire niet en ook niet tijdens rijden. Als de motor koud is dan is de ketting iets losjes maar als de motor warm is dan is de ketting strak. Geluid word ook niet harder als je olie dop los draait als de motor draait.
Hoe kan ik er achter komen dat het inderdaad afkomstig is van de distributieketting. Zijn er meerdere manieren om achter te komen of de ketting uitgerekt is. ik hoor graag jullie tips.
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Ik mag toch aannemen dat de monteur weet waar hij het over heeft, dus vanwaar deze zoektocht?
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Synchronisatie cjecken dmv scope.
Of dmv speciaal gereedschap op tijd zetten. Soms moet j dan de schalmlengtes tussen bepaalde punten tellen.
Er zijn progjes voor...maar die zijn niet waterdicht.
.
Of dmv speciaal gereedschap op tijd zetten. Soms moet j dan de schalmlengtes tussen bepaalde punten tellen.
Er zijn progjes voor...maar die zijn niet waterdicht.
.
Nobody said it was easy....
-
- Just getting started
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 22 feb 2014, 23:07
- Type Auto: E90 318i N43
- Locatie: Den haag
Dus aan de rijgedrag van de auto kan je niet merken dat de ketting uitgerekt is en wat veroorzaakt de huilend geluid. Waar komt het vandaan? Sleept de distributie ketting ergens langs?? Of is de geluid afkomstig van de oliepomp ketting.
Weten jullie wat de kosten ongeveer zijn voor het laten vervangen van de ketting??? Eventueel een adres.
Weten jullie wat de kosten ongeveer zijn voor het laten vervangen van de ketting??? Eventueel een adres.