F31 320i Radiator fan draait bij koude motor

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markbruin
Just getting started
Just getting started
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2013, 21:19
Type Auto: BMW 330e M Sport
Locatie: Jakobstad/Finland

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met de koeling van mijn F31 320i. Probleem is dat hij te goed koelt naar mijn idee. Zodra ik de auto start draait de radiotor fan mee en die blijft konstant draaien. Ook als de motor helemaal koud is. Via de verborgen menu's de koelvloeistof temperatuur en de olie temperatuur in de gaten gehouden. Bij normaal rijden (ca. 80-100 km/h) komt de koelvloeistof op 102 graden uit en de olietemperatuur op 96 graden. Die 96 graden lijkt mij al te koud in de comfort stand....Als ik daarna bijvoorbeeld voor een stoplicht stop daalt de koelvloeistof binnen 10 sec. naar 82 graden en de olie temperatuur naar 87 graden.

Dit lijkt me allemaal niet helemaal te kloppen....iemand een idee wat het kan zijn?


BJD
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:58
Type Auto: BMW 3 Serie E91 320dA 2006
Locatie: Almelo

zet je airco eens uit...
Groet,

Bas Jan.



klik op de banner voor mijn oude E87- en nieuwe E91 project

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
markbruin
Just getting started
Just getting started
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2013, 21:19
Type Auto: BMW 330e M Sport
Locatie: Jakobstad/Finland

Die staat uit...
BJD
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:58
Type Auto: BMW 3 Serie E91 320dA 2006
Locatie: Almelo

ik bedoelde het niet denigrerend, had het misschien wat anders kunnen omschrijven. Meestal draait deze mee namelijk als de airco aan staat. heb je de auto al eens laten uitlezen ? anders verdenk ik het schakelcontact, oftewel de temperatuursensor. dat deze een beetje faulty is. kan ook je thermostaat zijn maar dat lijkt me sterk met de leeftijd.
Groet,

Bas Jan.



klik op de banner voor mijn oude E87- en nieuwe E91 project

AfbeeldingAfbeelding
serkan
Just getting started
Just getting started
Berichten: 66
Lid geworden op: 22 feb 2014, 23:07
Type Auto: E90 318i N43
Locatie: Den haag

Beste forum leden,

Na 5 jaar een e90 318i gereden te hebben met pijn in me hard heb ik hem 3 weken geleden ingeruild voor F30 320i uit Bj 2012. Wat een verschil zeg. Hij rijd echt lekker bevalt ons prima. ik had vandaag tijd vrijgemaakt om de motor ruimte te reinigen. Na dat ik klaar was met reinigen heb ik de auto gestart en ging een beetje naar de motor luisteren. Wat mij is opgevallen dat de radiator fan op een lage toerental draaide na dat ik de auto gestart heb. Ik vond het vreemd en ging in de auto kijken of de airco aanstond. Ledje bij ijspegel stond uit. Wat ik wel gemerkt heb is op het moment dat ik de fan uitzet in de auto dan gaat de radiator fan ook uit. Zet ik hem weer aan met fan knop (22 graden) om te verwarmen dan gaat de radiator fan ook aan.

Is dit normaal of werkt er iets niet naar behoren.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”