Zoals gezegd ik rij soms 3 weken niet en voor de rest kleine stukjes.
Maar mijn vraag is nu; is het normaal dat de BMW/CTEK lader behoorlijk heet wordt tijdens het laadproces?
Acculader
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Wat is heet? Hoeveel graden? Waar de lader gemonteerd? Heeft die ventilatie?
Freelance Java Software Engineer
- Harrympower
- Being a part of it
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 03 dec 2014, 01:05
- Type Auto: E46 ///m3 cabrio, e30 ///m3
- Locatie: Drachten
- Contacteer:
Ik gebruik ook een CTEK voor mijn, E30 m3 deze staat geschorst.. en ik rij er dus niet mee. de CTEK doet het goed in deze omstandigheden. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de accu wel regelmatig belast. als ik aan het sleutelen ben heb ik vaak de radio aan zodat deze regelmatig ontladen wordt. het duurt dan vaak een week voordat de lader weer in druppellaad modus gaat (alle LED's aan). dit is normaal als ik de handleiding lees. verbruik indruppellaad stand is slechts 1 W. het apparaat voldoet mij zo goed dat ik er over na zit te denken of ik ook 1 aanschaf voor mijn andere BMW, die het in de winter ook regelmatig moeilijk heeft met starten na 3 week stil te hebben gestaan.
lader wordt idd heet maar dat is normaal voor zover ik het kan beoordelen, zodra de accu opgeladen raakt verminderd dit weer.
ik leg hem wel uit voorzorg ergens neer waar het geen kwaad kan(dus niet op een kunststof onderdeel, ik heb 1 keer meegemaakt dat een lader inwendig sluiting had en weg gesmolten is.
lader wordt idd heet maar dat is normaal voor zover ik het kan beoordelen, zodra de accu opgeladen raakt verminderd dit weer.
ik leg hem wel uit voorzorg ergens neer waar het geen kwaad kan(dus niet op een kunststof onderdeel, ik heb 1 keer meegemaakt dat een lader inwendig sluiting had en weg gesmolten is.
Only OEM
E46 ///M3 cabrio individual
E36///M3 cabrio(ex)
E30 ///M3
E30 325i(ex)
E21 323i edition S (ex)
E21 320 (ex)
E46 ///M3 cabrio individual
E36///M3 cabrio(ex)
E30 ///M3
E30 325i(ex)
E21 323i edition S (ex)
E21 320 (ex)
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Hij is nu overgeschakeld naar stand 4 en wordt wat minder heet. Waarschijnlijk omdat het laad voltage nu lager is
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
-
- VIP Driver
- Berichten: 968
- Lid geworden op: 13 nov 2011, 13:31
- Type Auto: F33-440i M-Sport Performance LCI
Arnie68 schreef:Wat mij opvalt is dat de lader tijdens het laadproces behoorlijk heet wordt. Is dit een normaal verschijnsel?
Wat is heet? Maar dat lader warm wordt is heel normaal, maar hij moet natuurlijk niet gaan stinken of dat je hem met je blote handen niet meer vast kan houden.
Mooier wordt het niet.
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Haha nee hij stinkt niet en ik verbrand m'n handen er niet aan. Is een officiële BMW/CTEK lader.
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Laders worden altijd warm omdat ze niet 100% efficient zijn en er dus energie vrijkomt in de vorm van warmte. Maar onder de 60gr (nog te verdragen warmte bij aanraken) moet t altijd wel blijven lijkt me.
- Mylife
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
- Type Auto: 528i M-Sport
Volgens mij is 60 graden niet te verdragen. Vanaf 45 graden wordt het voor de meeste ongemakkelijk om vast te blijven houden. Denk ook maar aan de vergrendeling bij 38 graden op een thermostaatkraan. Water wordt door veel ketels verwarmt tot 65 graden, ook niet plezierig.
528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
UPDATE:
Lader heeft een ingebouwde accu analyse functie (stap 5: analyseert of de accu z'n 12V spanning vasthoudt) en m'n accu blijkt in goede conditie te zijn. Lader staat nu in stap 7 dat betekend accu volledig opgeladen. Na maximaal 30 uur schakelt hij over naar druppellader modus (stap 8.). Lader is na stap 3 niet meer echt warm geworden.
Lader heeft een ingebouwde accu analyse functie (stap 5: analyseert of de accu z'n 12V spanning vasthoudt) en m'n accu blijkt in goede conditie te zijn. Lader staat nu in stap 7 dat betekend accu volledig opgeladen. Na maximaal 30 uur schakelt hij over naar druppellader modus (stap 8.). Lader is na stap 3 niet meer echt warm geworden.
Laatst gewijzigd door Arnie68 op 28 dec 2017, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
50-60 graden kun je meestal nog (kort) verdragen, maar dat wisselt wel per persoon natuurlijk. Sommige hebben 'vuurvaste' handenMylife schreef:Volgens mij is 60 graden niet te verdragen. Vanaf 45 graden wordt het voor de meeste ongemakkelijk om vast te blijven houden. Denk ook maar aan de vergrendeling bij 38 graden op een thermostaatkraan. Water wordt door veel ketels verwarmt tot 65 graden, ook niet plezierig.
Is ook maar een indicatie. Meten is nauwkeuriger uiteraard.
Over welke CTEK gaat t hier? Ze kunnen niet allemaal even snel laden (max amperage).
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
over de BMW brand labelled versie van de MXS 5.0
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
OK, die heb ik ook. Maar dan de 'normale' versie.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat zegt ie toch niet. 3 letters erop plakken en dan kunnen ze er meteen meer voor vragen