Uitlaat F30 328i wat te doen?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
arno1992
Just getting started
Just getting started
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 feb 2014, 11:11

Hallo allen, sinds afgelopen december mijn e92 omgewisseld voor een f30 328i (voorstellen moet nog gebeuren. Dit doe ik zodra de auto is gepoetst en de zomerwielen eronder zitten voor mooie plaatjes)

De 28i heeft het 'geluk' dat er een klep zit in de uitlaat waarmee het geluid veranderd in de sportstand. Zijn er mensen die hier mee wat mee gedaan hebben?

Ik zou graag voor in de stad een lekkere roffel willen hebben en op de snelweg alles gewoon beschaafd. Het lijkt me zo te zijn dat de klep wel aan te sturen is toch?

Ik rij niet dagelijks in de sportstand dus om alleen de klep te laten switchen in de sportstand vind ik in deze niet echt een oplossing.

Graag hoor ik jullie ervaringen/ideeen!


Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

Heb het zelf nog niet geprobeerd maar kun je misschien de steker(aansturing van de klep) bij de klep los halen zo dat hij altijd open staat?
Denk dat je hem op de snelweg niet zal horen.
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
driver1979
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2018, 09:28

arno1992 schreef:Hallo allen, sinds afgelopen december mijn e92 omgewisseld voor een f30 328i (voorstellen moet nog gebeuren. Dit doe ik zodra de auto is gepoetst en de zomerwielen eronder zitten voor mooie plaatjes)

De 28i heeft het 'geluk' dat er een klep zit in de uitlaat waarmee het geluid veranderd in de sportstand. Zijn er mensen die hier mee wat mee gedaan hebben?

Ik zou graag voor in de stad een lekkere roffel willen hebben en op de snelweg alles gewoon beschaafd. Het lijkt me zo te zijn dat de klep wel aan te sturen is toch?

Ik rij niet dagelijks in de sportstand dus om alleen de klep te laten switchen in de sportstand vind ik in deze niet echt een oplossing.

Graag hoor ik jullie ervaringen/ideeen!

Hi Arno,

Ik heb zelf een 328i f31 gehad. De klep zal niet voor een lekkere roffel gaan zorgen, ik heb hem wel eens een tijdje open gehad toen de springveer van de klep gebroken was. Fijne auto maar akoestisch met standaard demper niet bijzonder.

Ik heb een paar weken een m performance demper gehad. In combinatie met een automaat vond ik hem te luidruchtig. De automaat schakelt namelijk precies op het moment dat de demper resoneert. Bij een handbak is het misschien een ander verhaal aangezien je dan zelf op het geluid kan schakelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”