past een 340 uitlaat/demper onder een 318 P1 NIEUWE VRAAG, VANAF WAAR?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Risico op resonantie zou ik niet nemen.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

met andere woorden, lekker vanaf de kat of alleen de einddemper ??
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Alleen achterdemper. Om de reden die Dutch79 ook al meegeeft.
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Vandaag de complete 335i/340i uitlaat lijn geplaatst. Ik twijfelde heel erg vanaf waar ik nou de uitlaat moest plaatsen/lassen/slijpen. De meest eenvoudige optie was om eigenlijk alles in het geheel te vervangen en alleen een verloop stuk te lassen bij het begin van de lijn. Zo gezegd zo gedaan om even te proberen hoe dit zou uitpakken. Tot onze verbazing pakte dit perfect uit en is het geluid BIZAR dik. Het lijkt gewoon alsof het origineel is net als dat een echte 335i/340i ook zwaar klinkt. Niet te overdreven, gewoon lekker zwaar en dof. En het mooiste van alles is de roffel met het overschakelen in de wat hogere toeren. Man man wat een machtig geluid, ik weet dat ze het bij de vag groep een “dsg fart” noemen. Hoe het bij bmw genoemd wordt weet ik niet haha. Ben nadat alles geplaatst was even naar de dealer gereden om de verkoper die mij had geholpen het complete plaatje te laten zien, en deze was zwaar onder de indruk. Hij heeft een rondje gereden, en wist ook niet dat die zo goed zou uitpakken (ik had de plannen al verteld bij de aflevering en hij was zeer benieuwd naar het resultaat dus vroeg of ik even langs zou rijden zodra het af was)

M performance diffuser/voorlip en de akrapovic sierstukken maken het plaatje helemaal af naar mijn idee.

Plaatje bij het praatje (van de week even kijken of ik een filmpje met goed geluid kan maken en uploaden)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door fwvollmer op 05 mei 2018, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Wat mij betreft mag op dit topic een slotje, ik plaats vanaf de updates in mijn eigen voorstel topic.


Om toch nog even op de resonatie terug te komen, het is totaal niet storend. Sterker nog met gesloten ramen is het geluid heel erg beschaafd, ook op de snelweg. Je hoort geen gedreun of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Start gewoon een showroom topic en plaats daar al je updates :ja:

viewforum.php?f=66
Marcu
Just getting started
Just getting started
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 nov 2013, 21:39
Type Auto: F32 440i MPPSK

Ziet er goed uit!!

Fijn dat het allemaal gelukt is, uitlaat is goed terecht gekomen zo ;)
F32 440 High Exec, M-Pakket, HUD, MPPSK, 704 Orbit Grey 19 inch
F31J
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 459
Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45

Ziet er super uit. Past het verloopstuk dat ik je had aangeraden goed?
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Marcu schreef:Ziet er goed uit!!

Fijn dat het allemaal gelukt is, uitlaat is goed terecht gekomen zo ;)
Super blij mee!
F31J schreef:Ziet er super uit. Past het verloopstuk dat ik je had aangeraden goed?
Paste perfect, kon nog een heel stuk af omdat we het vanaf de originele aansluiting hebben gemonteerd. Al met al misschien een uur a anderhalf mee bezig geweest. En dan bedoel ik alles in zijn geheel, het verliep vlekkenloos gelukkig.
Gebruikersavatar
fwvollmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 139
Lid geworden op: 10 jan 2018, 16:57

Puur voor degene die ook van plan zijn om iets met een 318i te doen plaats ik de filmpjes hier ook even.

Net even wat proberen te maken voor het geluid, het is gefilmd naast de snelweg dus super duidelijk is het niet. Maar denk dat jullie wel een idee krijgen van waarom ik zeer tevreden ben. Het gaat dus nogmaals om een 318i 3 cilinder :Dubbel: :mrgreen:


https://youtu.be/X9w1nIA4NjY
https://youtu.be/L3x27QKSeTY
Gebruikersavatar
Marcelmug
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:53
Type Auto: F31 LCI 318d
Locatie: Spijkenisse

Sorry voor het "heropenen" van deze thread maar ben op zoek naar advies, hulp, commentaar omdat ik ook een 340i uitlaat ( einddemper ) wil gaan plaatsen.

Ik wil het niet voor de "performance of geluid", maar net als fwvollmer, alleen voor de looks.
Ik heb eerst overwogen om het via de bekende wegen te laten doen, dus een extra pijpje op de bestaande uitlaat te laten lassen maar vond 480 + euries te duur en de oplossing niet optimaal.

Ik heb nu voor heel weinig een nagenoeg nieuwe 340i uitlaat op de kop getikt, en ja, bij ophalen doorgezaagd ! Dit omdat ik er vanuit gaat dat ik alleen de achterdemper ga gebruiken.
Afbeelding

Voor een verloop volg ik het advies eerder in deze thread gegeven maar ben onzeker over de binnenmaat van mijn huidige uitlaat.
Deze is 60mm buiten diameter.
De 340i uitlaat is 78.49mm buiten diameter met een wanddikte van 1.30mm, dus de binnendiameter is: 75.89mm
Weet iemand de wanddikte van een 60mm uitlaat of de binnendiameter van deze uitlaat?
Afbeelding

Aangezien ik een gewone 318d LCI achterbumper hebt waar geen losse diffuser in zit zal ik een nieuwe M Pakket achterbumper moeten aanschaffen.
Wilde dat al doen (als ook de voorbumper en zijskirts) maar wordt nu prioriteit.
Ben al aan het zoeken maar de prijzen die ik tot nu toe tegen kom vind ik te duur. Iemand suggesties?

Aan deze demper zit een klepsysteem, ik denk erover om deze gewoon te laten vervallen maar misschien is er iemand die er ervaring mee heeft om deze redelijk makkelijk werkend te laten?

Excuses voor alle vragen, maar dit is wat er tot nu toe in mij opkomt....
Nu: BMW F31
Voorheen: hoop andere auto’s 001
Gebruikersavatar
Marcelmug
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:53
Type Auto: F31 LCI 318d
Locatie: Spijkenisse

Niemand? 004
Nu: BMW F31
Voorheen: hoop andere auto’s 001
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Ik kan je alleen melden dat ik de electronica van de klep heb verwijderd en deze heb vast gezet. Open klep uiteraard.

De maatvoering van de 318d uitlaat weet ik niet. Misschien kun je dat vinden met het onderdeel nummer die je kunt vinden op realoem.com.

Ik zie dat de uitlaat 2x wordt onderbroken. Misschien kun je bij je eigen auto em daar los halen om te kijken wat de binnendiameter is.

https://www.realoem.com/bmw/nl/partgrp? ... 318d&mg=18

Succes
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Marcelmug
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 171
Lid geworden op: 20 jul 2019, 12:53
Type Auto: F31 LCI 318d
Locatie: Spijkenisse

Thanks Eric-Jan, met de uitlaat en verloop gaat wel lukken (hoop ik).

Ik had nog het idee dat die klep ook “handmatig” aan/uit gezet zou kunnen worden, bv met een schakelaar.
Neem aan dat het met een plus en min en een relais oid zou moeten kunnen werken...
Nu: BMW F31
Voorheen: hoop andere auto’s 001
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Het werkt dmv een kabel en stekker, die dan weer verbonden zit met de sport knop.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”