Distributieketting gebroken
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Of de extra krachten nu op een riem of ketting komen. Lijkt mij twee keer hetzelfde.BMWcoder schreef:Interessant leesvoer. maar totaal niet relevant voor deze discussie. Het gaat over distributieriemen, en daarnaast wordt er niet ingegaan op waardoor het benodigde aandrijfkoppel op de nokkenas wordt veroorzaakt.
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 459
- Lid geworden op: 28 feb 2016, 10:45
Als je het koppel verhoogt dan krijgt de krukas via de zuiger en de drijfstang meer krachten te verwerken. En die krukas bedient dus via de distributieriem of -ketting de nokkenas. Bij een verhoging van koppel en vermogen verbeter je de prestaties. Snellere acceleraties en hernemingen zorgen ervoor dat alles sneller op gang komt. Dus, alle draaiende aandrijfonderdelen worden zwaarder belast.BMWcoder schreef:Zijn die extra krachten er wel dan? Daar wordt in het document waarnaar je linkte niet op ingegaan, helaas.
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Kracht in de vorm van het willen vorderen van je nokkenas is volledig afhankelijk van de weerstand van die as. Die wordt niet meer, alleen de toegevoegde aandrijfkracht van de krukas. Mijn persoonlijke mening: marginaal.
Kijk als we het over de koppeling of transmissie hebben is het een ander verhaal maar distributie vind ik echt niet aannemelijk.
Mijn mening, hoef je niet te delen en iedere dealer zal het tegendeel beweren om onder garantie uit te komen maar bewijzen kunnen ze het niet.
Kijk als we het over de koppeling of transmissie hebben is het een ander verhaal maar distributie vind ik echt niet aannemelijk.
Mijn mening, hoef je niet te delen en iedere dealer zal het tegendeel beweren om onder garantie uit te komen maar bewijzen kunnen ze het niet.
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Gelukkig zijn er mensen die er hetzelfde over denken als ik. Toch geen werktuigbouwer?
De massatraagheid van die nokkenAssen spelen geen rol, die zijn zo dun dat dat te verwaarlozen is. Het gaat om de weerstand ervan die wordt veroorzaakt door de kleppen. En hoe die weerstand dan significant zou toenemen bij chiptuning is mij nog een raadsel, en dat is denk ik ook niet zo. Mijn Conclusie: bij chiptuning gaat je nokenasketting niet veel harder slijten.
De massatraagheid van die nokkenAssen spelen geen rol, die zijn zo dun dat dat te verwaarlozen is. Het gaat om de weerstand ervan die wordt veroorzaakt door de kleppen. En hoe die weerstand dan significant zou toenemen bij chiptuning is mij nog een raadsel, en dat is denk ik ook niet zo. Mijn Conclusie: bij chiptuning gaat je nokenasketting niet veel harder slijten.
-
- VIP Driver
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 05 aug 2013, 14:36
- Type Auto: E91 335d high exec. m-pak.
Tijd voor een poll?
Ik stem marginaal.
Ik stem marginaal.
E91 335d high exec. m-pak.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Leg eens uit waarom niet? Hoeft niet in Jip en Janneke taal hoor, je mag het zo uitgebreid maken als je zelf wilt. Als het technisch maar kloppend is....F31J schreef:Je zegt het juist: UW conclusie. Spijtig genoeg klopt ze niet... .
- DRuw
- VIP Driver
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 21 mei 2013, 20:36
- Type Auto: G21 330e XDrive Msport Individual
Toch wel werktuigbouwer
En ik lees in mijn vorige post dat de autocorrect weer liep te gokken maar ik geloof dat mijn uitleg toch wel begrepen is
En ik lees in mijn vorige post dat de autocorrect weer liep te gokken maar ik geloof dat mijn uitleg toch wel begrepen is
E91 318d --> F31 325d M-Sport --> G21 330e M-Sport Individual
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Denk niet dat je gelijk hebt, de ketting draait even snel als voorheen afhankelijk van het toerental. Er word toch niet harder aan getrokken omdat je motor meer vermogen heeft? De dynamo en de waterpomp zijn toch ook niet sneller kapot na tunen?F31J schreef:Als je het koppel verhoogt dan krijgt de krukas via de zuiger en de drijfstang meer krachten te verwerken. En die krukas bedient dus via de distributieriem of -ketting de nokkenas. Bij een verhoging van koppel en vermogen verbeter je de prestaties. Snellere acceleraties en hernemingen zorgen ervoor dat alles sneller op gang komt. Dus, alle draaiende aandrijfonderdelen worden zwaarder belast.BMWcoder schreef:Zijn die extra krachten er wel dan? Daar wordt in het document waarnaar je linkte niet op ingegaan, helaas.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Hier nog een werktuigbouwer; de toename kracht x arm (koppel) is marginaal omdat we het hier over een roterende beweging hebben. Dit is les 1 van basiscursus mechanica.
Maakt verder niet uit maar ik denk dat je je oorzaak van deze klacht niet in de chiptuning moet zoeken, maar eerder in bijv. een slecht geproduceerde ketting.
Succes met de afhandeling.
Maakt verder niet uit maar ik denk dat je je oorzaak van deze klacht niet in de chiptuning moet zoeken, maar eerder in bijv. een slecht geproduceerde ketting.
Succes met de afhandeling.
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III