olie verversen automaat

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Leuke video :ja:

Wel een gehannes zo op de grond, maar goed zelf te doen .


WLFRD
Just getting started
Just getting started
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 sep 2015, 00:09

Op basis waarvan kun je bepalen of de olie gewisseld wordt? Mijn 320D heeft nu 170k km gelopen en als ie koud is dan voel m heel iets als ie schakelt. Als ie warm is, voel ik helemaal niets. Zou de oliewissel ervoor zorgen dat ik ook niets voel als de motor/bak koud is?
Ik zit er wel over te denken om het te laten doen in Dortmund alleen dan moet het natuurlijk wel zinvol zijn.
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 372
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

op basis waarvan?? ik denk dat de kilometerstand / leeftijd leidend is. zolang je er geen problemen mee hebt moet je niet verwachten dat je grote verschillen gaat tegenkomen. maar als je ziet hoe zwart/vervuild de olie uit de bak komt... beter kan je problemen voor zijn :) kost een klap geld maar dat gaat het niet tussen de oren zitten zeg maar :ja:
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Is ook meer een gevoelskwestie.

Omdat ik er vanuit ging, dat ik de mijne enkele jaren zou blijven rijden, heb ik het vrij snel na de aanschaf laten doen.

Het is gewoon fijn om te weten dat alles in orde is, en de bak weer minimaal 1 ton in verse olie ronddraait 001
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Precies dat. En zo ben ik van 2 naar bijna 3 ton inmiddels weer zonder problemen :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”