Zoem rond de 1500-1600 toeren

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Jacovdveen
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2018, 06:58

Mijn probleemloos rijden met een BMW heeft tot nu toe nog niet echt lang geduurd.
Na ongeveer 2000km rijden (teller staat nu op bijna 128000) hoor ik een zoem rond de 1500-1600 toeren.
Alleen rond dat toerental, in elke versnelling, al is het wel zo dat hij met hogere snelheid harder klinkt.
Het is overigens ook alleen bij een trekkende motor, dus in z'n neutraal naar 1500 toeren gaan geeft geen zoem
Ik hoor hem rechtsachter rond de as.
Een monteur van de BMW heeft al meegereden maar heeft het nog niet eerder gehoord, en kon zich niet zo 1,2,3 iets voorstellen wat het zou kunnen zijn.
Ik heb garantie op de auto dus dat ga ik ook zeker aanspreken, maar ik dacht ik ga hier eens even polshoogte nemen.

Het gaat dus om een 420D GC met M-sport pakket.
Hetgene waar ik zelf gelijk aan denk is iets van de Turbo.
Ik heb geen vermogens verlies(denk ik) rijd nog geen 2 maanden dus echt referentie heb ik niet.
Wat wel een beetje opvalt is dat hij naar mijn gevoel meer verbruikt.
verbruik gemiddeld op 1 tank is nu 1 op 16 met normaal rijden. aantal gereden kilometers delen door liters, dus niet BC.
Als ik hem op comfort stand heb staan zie je hem rond het toerental van de zoem toenemen in verbruik, om daarna weer af te nemen terwijl ik het gaspedaal op dezelfde manier ingedrukt houd.


RemcoS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 177
Lid geworden op: 30 nov 2017, 19:46
Type Auto: E91 320 ede 2011
Locatie: Flevoland

Het geluid komt rechts achter rond de as vandaan? Dan bedoel je dus thv de achterwielen? En niet rechts achter in de motorruimte?
Jacovdveen
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 okt 2018, 06:58

Ja precies. Bij de achterwielen. Dus als ik in de auto zit rechtsachter.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”