Ook jij weet dat vaak de 30000 km interval wordt aangehouden via cbs..welke 20000 zal worden waarschijnlijk.
Als ie elke dag 5 km enkele rit rijdt ... en dan zo 20.000 rijdt in 2 jaar.. noem jij dat dan goed gebruik?
Icm goed onderhoud? Als je dat rijdt mag je elk jaar je olie vv en binnen de 10000 km.
Staat een leuk topic van een ratel in het blok hier...
Maar ieder mag het zijne van weten toch?
Te luid fluiten F30 328i 2014 OPGELOST!!!
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Engine of the year zegt niets (en ik bespeur in je sarcasme dat je die mening deelt). Die 'award' wordt toegekend op basis van (papieren) prestaties en vaak in het jaar van introductie, niet op kwaliteit en betrouwbaarheid tijdens zijn werkzame leven. N62 is ook ooit engine of the year geweest, gelukkig is die ook bulletproof geblekenveejay schreef:En de N20 was ooit engine of the year...
- veejay
- VIP Driver
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19
Inderdaad sarcastisch bedoeld, de B58 is geloof ik engine of the year 2019. Ik heb me laten vertellen dat de ketting helemaal aan de andere kant van het blok zit waar je dus heel moeilijk bij kunt. Ik hou me hart vast...
Eens met NOS over de intervallen. Mijn BMW 'service adviseur' zegt dat BMW veel betere kwaliteit olie heeft dan andere merken en ik dus de CBS mag vertrouwen...
Eens met NOS over de intervallen. Mijn BMW 'service adviseur' zegt dat BMW veel betere kwaliteit olie heeft dan andere merken en ik dus de CBS mag vertrouwen...
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
-
- Just getting started
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 09 okt 2016, 19:48
- Type Auto: BMW 320i F30
Zal de garage eens opzoeken.....
Aan onderhoud kan het niet liggen, heeft alle beurten gehad, wel bij een algemene garage en niet BMW.
Altijd en op tijd goeie olie erin. Geen druppel verbruik.
Die 2000-3000 euro is zeker bij BMW?
Heb ook al van prijzen tussen 1000-1400 euro zien voorbij komen.
Aan onderhoud kan het niet liggen, heeft alle beurten gehad, wel bij een algemene garage en niet BMW.
Altijd en op tijd goeie olie erin. Geen druppel verbruik.
Die 2000-3000 euro is zeker bij BMW?
Heb ook al van prijzen tussen 1000-1400 euro zien voorbij komen.
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Dat is geen vrijbrief om je als hork te gedragen. Zo kun je alles wegmoffelen onder het mom van 'zo ben ik', zou me een fijne maatschappij zijn als iedereen die gedachtekronkel er op nahield. Open discussies zijn prima, maar jouw opmerking is gewoon een steek onder water n.a.v. een ander topic wat hier totaal niet relevant is. Maar neem er vooral geen aanstoot aan hoor, want ja 'zo ben ik he'.NOS schreef:(niet happen dutch...je kent mij toch )
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Als je het er niet mee eens bent... ook goed. Maar ga mij niet anders voor doen. Sarcasme is een groot goed. Snap je het niet of wil je het niet..ook goed. Maar nogmaals..als je het echt niet wil..dan ban je toch?
Ik leer een hoop hier..en wil ook graag bijdragen. Maar naast serieus zijn mag geinen imo ook.....
Ik leer een hoop hier..en wil ook graag bijdragen. Maar naast serieus zijn mag geinen imo ook.....
Nobody said it was easy....
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Ik ban je niet, maar spreek je aan op je gedrag. Dat recht heb ik als mens en plicht als mod toevallig ook
- veejay
- VIP Driver
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19
Ontopic, net even wezen buurten bij een BMW specialist ivm vragen over motorflush (Bavariacars nootdorp).
Toen kwam ook het kettingprobleem voor de N20 ter sprake. Zonder reclame te willen maken zou ik een ieder adviseren even te bellen voor een prijsopgaaf want blijkbaar wordt hier flink aan verdiend door dealers (what else is new).
Toen kwam ook het kettingprobleem voor de N20 ter sprake. Zonder reclame te willen maken zou ik een ieder adviseren even te bellen voor een prijsopgaaf want blijkbaar wordt hier flink aan verdiend door dealers (what else is new).
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Mij N20 is van 01-2015. Moet ik mij hier ook "zorgen" over maken?
De firma die mijn vorige 125i heeft ge-chipped, heeft mij min of meer afgeraden om deze motor te tunen.
Volgens hun zou vooral de tweede cilinder bij stevig rijgedrag te weinig olie (smering) krijgen, en daardoor kapot lopen. Dit zal iets te maken hebben met het probleem in dit topic beschreven.
Volgens hun al een keer gebeurt na een afgeraden tuning door hun.
Nu zal ik de N20 niet dagelijks, zelfs niet wekelijks tot het maximale laten draaien, maar toch
De firma die mijn vorige 125i heeft ge-chipped, heeft mij min of meer afgeraden om deze motor te tunen.
Volgens hun zou vooral de tweede cilinder bij stevig rijgedrag te weinig olie (smering) krijgen, en daardoor kapot lopen. Dit zal iets te maken hebben met het probleem in dit topic beschreven.
Volgens hun al een keer gebeurt na een afgeraden tuning door hun.
Nu zal ik de N20 niet dagelijks, zelfs niet wekelijks tot het maximale laten draaien, maar toch
-
- Being a part of it
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35
@RobF30:
Ik heb 1450 betaald incl beurt en APK. Dus nieuwe distr ketting en geleiders, nieuwe oliepomp met aandrijfketting en tandwielen. Zit dit alles ook bij jouw in die 1500 euro (excl apk en beurt natuurlijk)?
Ik zou namelijk voor die reparatie flink wat manuren hebben gekregen en dus niet hoeven betalen.
En nogmaals: aan deze onderdelen was totaal geen slijtage te zien, te voelen, te horen. Alleen de motor geeft gelukkig geen bijgeluid meer en dat is het mij zo helemaal waard.
Ik heb 1450 betaald incl beurt en APK. Dus nieuwe distr ketting en geleiders, nieuwe oliepomp met aandrijfketting en tandwielen. Zit dit alles ook bij jouw in die 1500 euro (excl apk en beurt natuurlijk)?
Ik zou namelijk voor die reparatie flink wat manuren hebben gekregen en dus niet hoeven betalen.
En nogmaals: aan deze onderdelen was totaal geen slijtage te zien, te voelen, te horen. Alleen de motor geeft gelukkig geen bijgeluid meer en dat is het mij zo helemaal waard.
BMW F82 M4 2014
-
- Being a part of it
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35
@ Roland:
Ik ken ook al 2 gevallen van opgeblazen N20 motoren na tuning. Echter ik weet niet waar de tuning is gebeurd en hoe er vervolgens met deze auto's is omgegaan.
Zelf zat ik ook al te denken voor een stage 1. Echter ik durf het ook niet zo goed. Echter de tuner zegt dat bij normaal gebruik dit zeker zou moeten kunnen. Maarja, wat is normaal gebruik? Natuurlijk niet steeds gaan stampen, maar je wilt toch regelmatig eens lekker doorgassen.
Ik denk dat ik mijn auto motorisch lekker origineel laat.
Uhm, volgens mij is het N20 probleem ergens in 2015 opgelost, dus als die van jouw uit 1-2015 is denk ik dat deze nog steeds onder de risicogroep valt. En toch denk ik dat alles op zich wel zal meevallen. Je hoort alleen de slechte verhalen he, en alle duizenden die geen problemen hebben hoor je niet.
Maar het gevoel is ook wel belangrijk en daarom ben ik preventief gaan vervangen en ik haat bijgeluiden.
Ik ken ook al 2 gevallen van opgeblazen N20 motoren na tuning. Echter ik weet niet waar de tuning is gebeurd en hoe er vervolgens met deze auto's is omgegaan.
Zelf zat ik ook al te denken voor een stage 1. Echter ik durf het ook niet zo goed. Echter de tuner zegt dat bij normaal gebruik dit zeker zou moeten kunnen. Maarja, wat is normaal gebruik? Natuurlijk niet steeds gaan stampen, maar je wilt toch regelmatig eens lekker doorgassen.
Ik denk dat ik mijn auto motorisch lekker origineel laat.
Uhm, volgens mij is het N20 probleem ergens in 2015 opgelost, dus als die van jouw uit 1-2015 is denk ik dat deze nog steeds onder de risicogroep valt. En toch denk ik dat alles op zich wel zal meevallen. Je hoort alleen de slechte verhalen he, en alle duizenden die geen problemen hebben hoor je niet.
Maar het gevoel is ook wel belangrijk en daarom ben ik preventief gaan vervangen en ik haat bijgeluiden.
BMW F82 M4 2014