Terugroepactie EGR

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Beter dan dat de bimmer affikt :ja:


Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Zekers! Goed dat bmw het deze keer zo oppakt.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Rjmeijer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 mei 2015, 20:20
Type Auto: Bmw f31

Ik heb een f31 2.0 ede. Net uit laten lezen en ik krijg de melding dat er een egr storing is. Klep blijft open staan.

Heb het uit laten lezen omdat ik merk dat de auto soms wat ‘raar’ doet bij het schakelen (automaat). Kan dit ook met de egr te maken hebben of staat dit er los van en zou dit onder de terugroepactie vallen (die overigens niet op rdw staat)

Thanks 4 help
frerov
Just getting started
Just getting started
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2020, 14:36

Mijn X5 komt ook in aanmerking voor terugroepactie, kreeg ik vandaag gemeld nadat ik op 1 augustus (!) ben gestrand in Frankrijk. Luister en huiver.....
4 injectoren kapot, hogedrukbrandstofpomp kapot, inlaatspruitstuk kapot.
De kapotte brandstofpomp heeft ertoe geleid dat er metaaldeeltjes in het brandstofsysteem zijn gekomen en die hebben de injectoren kapot gemaakt. 3 van de 4 wervelkleppen op het spruitstuk zijn weggesmolten, MAAR heeft vlgs BMW garage niet(s) te maken met een evt. lekkende EGR cooler, maar met smeulende roetdeeltjes in het spruitstuk. Ophoping van roetdeeltjes kan ontstaan door veelvuldig langzaam rijden en korte afstanden. Als voorbeeld noemde men auto’s van rijscholen....
Mijn auto is uit 2014 en in mijn bezit sinds 2018 met toen 180.000 km, volledig dealeronderhouden. Inmiddels 235.000 km. en veelal langere ritten en rij ook graag door. De reparatiekosten zullen richting €5.000 gaan :cry: :cry:
Nog lang wachten ook: van spruitstuk staan er 4.100 in backorder!! Levertijd is 3 weken maar is slechts een inschatting :cry: :cry:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

2013 F30 330d van m'n pa kreeg ook een melding in de connecteddrive berichtenbox over de terugroepactie. Afspraak staat voor 9-12, in eerste instantie gaan ze alleen kijken hoe het erheen ligt.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Augustus 2020 is er een terugroep actie door ons ontvangen en was te zien in de iDrive bij berichten.

Niet helemaal waar ik op zit te wachten, maar ik heb niet al te beste ervarignen met dealers en het niveau van de monteurs :nee: mjahh zonder zelf kosten te maken is dit niet zelf te doen, dus moest wel een afspraak maken.

Ze hadden snel tijd...wel bijzonder, want bij een turbo die destijds stuk was met 60k KMs daar moest ik 3 weken op wachten.

Tijdens vervangen hadden ze de inlaatspruitstuk bescahdigd, een bout wat afgebroken en konden ze niet meer uitboren. Dus daar moest een nieuwe voor besteld worden.

Opzich wel fijn dat de Inlaatspriotstuk nu ook nieuw is, samen met de EGR koeler :ja:

Onze F31 heeft nu 150k KMs gereden.

Dat sit al speelt sinds 2019 en dat wij pas bericht hebben ontvangen in augustus 2020 is een slechte zaak, gezien het gevaar wat er kan optreden.
frerov schreef: 29 sep 2020, 00:34 Mijn X5 komt ook in aanmerking voor terugroepactie, kreeg ik vandaag gemeld nadat ik op 1 augustus (!) ben gestrand in Frankrijk. Luister en huiver.....
4 injectoren kapot, hogedrukbrandstofpomp kapot, inlaatspruitstuk kapot.
De kapotte brandstofpomp heeft ertoe geleid dat er metaaldeeltjes in het brandstofsysteem zijn gekomen en die hebben de injectoren kapot gemaakt. 3 van de 4 wervelkleppen op het spruitstuk zijn weggesmolten, MAAR heeft vlgs BMW garage niet(s) te maken met een evt. lekkende EGR cooler, maar met smeulende roetdeeltjes in het spruitstuk. Ophoping van roetdeeltjes kan ontstaan door veelvuldig langzaam rijden en korte afstanden. Als voorbeeld noemde men auto’s van rijscholen....
Mijn auto is uit 2014 en in mijn bezit sinds 2018 met toen 180.000 km, volledig dealeronderhouden. Inmiddels 235.000 km. en veelal langere ritten en rij ook graag door. De reparatiekosten zullen richting €5.000 gaan :cry: :cry:
Nog lang wachten ook: van spruitstuk staan er 4.100 in backorder!! Levertijd is 3 weken maar is slechts een inschatting :cry: :cry:
Damn ....zulke odnerdelen mogen toch helemaal niet stuk gaan met een dergelijke KM stand :nee:
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Ik heb juist heel goede ervaring met de BMW dealer. Bij mij is vorig jaar toen de auto 5 jaar werd toen ik voor de APK bij de dealer was de EGR koeler kosteloos onder coulance vervangen. :ja: Er was toen nog geen officiële terugroepactie voor maar auto's welke bij de dealer in onderhoud waren werden nagekeken of vervanging nodig was zei men toen tegen mij. Ik ben zeer tevreden over de dealer .
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”