Terugroepactie EGR

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Maar Cornelis is dan natuurlijk ook nog geen vaste klant van BMW Amsterdam. Voor een potentieel nieuwe klant doet men natuurlijk veel meer. Standaard. Wat kost ruitenwisservloeistof nou... en welke vloeistoffen nog meer? Was het allemaal zo leeg dan? Ik zou het eerder storend vinden. Ik regel mijn eigen vloeistoffen wel. Nee, niet OEM :mrgreen:


Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

RvL schreef: 28 jun 2019, 08:38 Dat klote-ding zou er eigenlijk helemaal af moeten.
Geen kans op stoingen meer en veel beter voor je motor als'ie niet de hele tijd vuile uitlaatgassen te eten krijgt.

Maar ja, regeltjes en mileu he?.. 002
Toch ben ik niet altijd rouwig om de Euro5/6 normen op diesels. Het walmen van vroeger is gelukkig een eind over. Bij mijn eerste diesel (met verwijderde katalysator en EGR systeem) was het bij elke stoot gas een pluim roet uit de uitlaat. Dat word je ook wel eens zat.
Hugo330D schreef: 13 jul 2019, 23:29 Gelukje dat ze er als ik het zo lees op tijd bij waren èn een EGR koeler op voorraad hadden. Een weekje is nog te overzien ;-).
Was niet op voorraad maar gelukkig wel snel leverbaar. Er zijn types waar mee levertijd op zit.
Darudevampire schreef: 14 jul 2019, 07:20 Kentekenplaathouder vervangen voor een versie met reclame voor BMW Amsterdam?
Nee, achter een neutrale en aan de voorzijde hebben ze m zonder omhulsel gelijk aan de houder op de voorbumper gepopnageld. Reclame rijden doe ik alleen voor degene die hem betaald (ikzelf dus).
Marcel72 schreef: 14 jul 2019, 09:01 Goed om te lezen dat het ook anders kan,, hier in Arnhem gaat het dus volstrekt anders. Ik kreeg nl ook nog een rekening van ca. 30 euro omdat er ook nog 4 liter koelvloeistof was vervangen en in de garantie regeling van BMW kreeg de dealer 2 liter vergoed (totaal 6 liter). Die rekening lag onaangekondigd op de mat (het gaat me niet om het bedrag) en was me niet verteld toen ik auto op haalde. Pennywise pound foolish.....
Slechte zaak, maar zo zie je maar dat elke dealer er anders naar kijkt helaas.
CreativeS schreef: 14 jul 2019, 10:38 Maar Cornelis is dan natuurlijk ook nog geen vaste klant van BMW Amsterdam. Voor een potentieel nieuwe klant doet men natuurlijk veel meer. Standaard. Wat kost ruitenwisservloeistof nou... en welke vloeistoffen nog meer? Was het allemaal zo leeg dan? Ik zou het eerder storend vinden. Ik regel mijn eigen vloeistoffen wel. Nee, niet OEM :mrgreen:
Zo potentieel is dat niet hoor, dat heb ik ze gelijk al uit hun hoofd gepraat. Kom zelf uit de regio Rijnmond en het is nu dat het uitkwam met mijn werk maar anders ga ik in de buurt naar een garage.
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Mijn garage zit 75 km hier vandaan, dus zo gek is dat niet. Voor goede service en kennis wil ik wel rijden... komende donderdag weer naar Rap en voor Gijsbertsen rijdt men ook het hele land door.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Zo bedoel ik het ook zeker niet, maar ik zoek het als het even kan in de buurt. Voor wat exclusiever werk wil ik gerust eens omrijden maar een beurt of iets dergelijks vind ik nou niet zo spannend dat ik er een tank voor ga leeg rijden :)
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Morgen staat mijn auto op de planning om te checken.
Eerst een check om te kijken of het nodig is.

Ben benieuwd.

Het is overigens zo, begreep ik van Hans Severs Woerden, dat je niet uitgenodigd wordt om deze terugroepactie uit te laten voeren. Je moet zelf bellen of langs komen voor een afspraak.
Ik heb nooit een bericht ontvangen over deze actie. Erg vreemd, zeg maar.
Ik zit regelmatig op dit forum, vandaar dat ik weet dat deze actie er is, maar wat als je niet op een forum zit?
Krijg je dan wel een brief van BMW Nederland?

Zijn er hier particulieren die een brief of mail hebben ontvangen?
Ik heb een import auto, dus zou het daar aan kunnen liggen.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Volgens degene die ik er over sprak bij BMW, is er éénmalig een uitnodiging uitgegaan naar de klanten. Zeer waarschijnlijk dus alleen naar de klanten met een origineel Nederlands geleverde auto.
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

ejt schreef: 29 jul 2019, 18:50 Morgen staat mijn auto op de planning om te checken.
Eerst een check om te kijken of het nodig is.

Ben benieuwd.

Het is overigens zo, begreep ik van Hans Severs Woerden, dat je niet uitgenodigd wordt om deze terugroepactie uit te laten voeren. Je moet zelf bellen of langs komen voor een afspraak.
Ik heb nooit een bericht ontvangen over deze actie. Erg vreemd, zeg maar.
Ik zit regelmatig op dit forum, vandaar dat ik weet dat deze actie er is, maar wat als je niet op een forum zit?
Krijg je dan wel een brief van BMW Nederland?

Zijn er hier particulieren die een brief of mail hebben ontvangen?
Ik heb een import auto, dus zou het daar aan kunnen liggen.
Als jij een pb stuurt met je vin dan kan ik kijken of je een uitnodiging hier zou moeten krijgen.
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
laserQ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 857
Lid geworden op: 12 okt 2012, 17:56
Type Auto: F32 430i 2018
Locatie: Utrecht

Ik heb meen ik wel een brief gehad. Geen idee meer wat daar in stond, volgens mij dat ik het moest laten controleren maar dat dit niet direct hoefde en dat ik kon combineren met bijvoorbeeld een beurt of apk. Ik zal eens kijken of ik de brief nog heb.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

BMW historie: e90 318d 2008, f20 118d 2015
Overige auto historie: Renault 5, Mazda 323, VW Polo, Peugeot 206, Renault Laguna, VW Polo sedan, Alfa 147, Alfa 159, Alfa 156, Alfa Mito
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Bij importauto ga je wss geen brief krijgen. Ekris heeft bij mij ook op eigen aangeven in hun systeem gezocht. In eerste instantie vonden ze niets en in een ander systeem uiteindelijk alsnog de melding. Bij mij was het seintje bekend bij BMW Luxemburg waar mijn auto oorspronkelijk op kenteken is gezet.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Vreemd. Dus theoretisch kan mijn en jouw auto niet in de brand vliegen.
Een veilige gedachte.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Ze moeten na import natuurlijk wel weten wie de nieuwe eigenaar is en ik weet niet of BMW die info van ieder VINnr heeft. Wellicht heeft in mijn geval BMW Luxemburg een lijst waar mijn VINnr tussen staat en hoeveel moeite gaan zij doen die lijst afgewerkt te krijgen? Idem voor Duitse bmw importeur richting naar NL verhuisde bimmers.

Ik denk dat ik het antwoord wel weet :mrgreen:

Gelukkig zijn er fora :wink:
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Het daadwerkelijk een brief krijgen hangt van de prioriteit van de technische actie af. Bij een import auto heeft de importeur van het land waar de auto naar toe gaat de gegevens van de nieuwe eigenaar. In theorie zou iedereen in Nederland die hiervoor in aanmerking komt een brief moeten krijg alleen gebeurd dat niet. We leggen de schuld maar bij de IT systemen van de importeur.
Stel je koopt een auto in Duitsland en die gaat naar Nederland. De duitse importeur kan niet zien waar de auto naar toe is gegaan enkel de gegevens van de auto in zien.

Voor de egr lopen 2 technische acties:
1) het controleren en evt. vervangen van de egr
2) bij klachten van de klant over de egr een controle doen

Deze laatste is nieuw en wordt op het moment uitgerold. Je zal hier geen brief van krijgen. Het geldt voor de latere bouwjaren zoals 2015.

Elke dealer in Nederland kan alle gegevens van een auto opvragen ongeacht waar de auto rijdt. Ik heb in 3 systemen gekeken en in alle 3 is het zichtbaar.
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Thanks voor de info :ja:
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
CreativeS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1834
Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
Type Auto: E90 325iA VFL

Float schreef: 29 jul 2019, 21:55Ik heb in 3 systemen gekeken en in alle 3 is het zichtbaar.
Toch mooi dat dit kan... :ja:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Yep, zeker handig.
Maar mijn auto en vin zijn wel bekend bij Hans Severs en Ekris. Staan deze niet in verbinding met importeur en BMW AG?
Kijk, als je nooit bij een dealer bent geweest dan kan ik mij voorstellen dat de import auto niet bekend Is, maar nu???

Ik heb geen brief ontvangen. :(

Ach, lang verhaal kort. Vandaag mijn mijn auto.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Motorisch/Performance”