De dealer en importeur hebben niet zo veel met elkaar. De dealer staat altijd in verbinding met BMW AG en de importeur ook.
Ook al komt je nooit bij de dealer dan is het alsnog bekend.
Het komt weleens voor dat ik de importeur moet bellen om wat gegevens te laten corrigeren. De auto kan altijd gevonden worden in het systeem.
Terugroepactie EGR
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Freelance Java Software Engineer
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
De auto is gerepareerd en wel weer terug in mijn bezit.
De EGR-koeler is er nieuw ingezet omdat er een heel klein spoor was van roet en lekkage. Eigenlijk niet noemenswaardig, maar daar is een terugroepactie voor.
De originele EGR-klep hebben ze wederom teruggezet, want die was door BR open/dicht gezet.
Merk verders niets van deze actie.
De EGR-koeler is er nieuw ingezet omdat er een heel klein spoor was van roet en lekkage. Eigenlijk niet noemenswaardig, maar daar is een terugroepactie voor.
De originele EGR-klep hebben ze wederom teruggezet, want die was door BR open/dicht gezet.
Merk verders niets van deze actie.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- Just getting started
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 04 jul 2009, 20:20
- Type Auto: F30 320d Luxury High Executive sapphire black metallic
Bij mij is de EGR cooler ook vervangen. Wat ik merk, is dat de auto zuiniger is geworden en niet langer sporadisch een beetje uitlaatwalm in het interieur... Verder geen verschil. Nog steeds rap, pikt goed op en accelereert nog helemaal top.ejt schreef: ↑30 jul 2019, 13:40 De auto is gerepareerd en wel weer terug in mijn bezit.
De EGR-koeler is er nieuw ingezet omdat er een heel klein spoor was van roet en lekkage. Eigenlijk niet noemenswaardig, maar daar is een terugroepactie voor.
De originele EGR-klep hebben ze wederom teruggezet, want die was door BR open/dicht gezet.
Merk verders niets van deze actie.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Dat zuinige moet ik nog meemaken. Voor de rest voel ik weinig verschil.
Er was ook maar heel weinig aanslag en/of lekkage
Er was ook maar heel weinig aanslag en/of lekkage
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
@Leut: als je EGR koeler echt kapot was, had je wss ook een hogere frequentie van het regenereren en dat laatste kost iets meer brandstof.
Als je BMW nu weer met een normale frequentie regenereert, zou hij dus nu iets zuiniger kunnen zijn, met de nadruk op "iets" .
Als je BMW nu weer met een normale frequentie regenereert, zou hij dus nu iets zuiniger kunnen zijn, met de nadruk op "iets" .
BMW 330D M Sport EB (F31)
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
Maar de informatie op de site van de RDW is niet zaligmakend. Ook bij de terugroepactie stekkerverbinding waren er toch aardig wat auto’s die volgens de RDW niet hoefden, maar na contact met de dealer toch even verzocht werden om een afspraak te maken.
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Rdw en de dealer staan helemaal los van elkaar.
Freelance Java Software Engineer
-
- Just getting started
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 apr 2019, 18:30
- Type Auto: F31 320D 2013
Ik heb nooit een brief ontvangen van BMW Nederland of de dealer. Ik heb een origineel NL auto en ben de 2e eigenaar. Ik denk dat ik maar eens ga bellen met ze. Mijn auto gebruikt overigens geen koelvloeistof, dus hoe noodzakelijk het is vraag ik me af. Kan nooit kwaad om even te laten checken.....CornelisJ90 schreef: ↑29 jul 2019, 20:01 Volgens degene die ik er over sprak bij BMW, is er éénmalig een uitnodiging uitgegaan naar de klanten. Zeer waarschijnlijk dus alleen naar de klanten met een origineel Nederlands geleverde auto.
Zou het nog uitmaken dat mijn auto gechip-tuned is? Draaien ze ook nieuwe software erop zodat mijn chip -tune mogelijk verdwijnt?
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Ze doen niets meer dan de koeler vernieuwen.
Bij mij hebben ze zelfs, op vraag van mij, de oude egr klep terug geplaatst.
Bij mij hebben ze zelfs, op vraag van mij, de oude egr klep terug geplaatst.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
-
- Just getting started
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 04 jul 2009, 20:20
- Type Auto: F30 320d Luxury High Executive sapphire black metallic
Het is inderdaad niet enorm significant, maar zeker wel zichtbaar. Ik heb geconstateerd, dat ik van gemiddeld 1 op 20 naar 1 op 22 ben gegaan, met dezelfde rijstijl, dezelfde afstanden en dezelfde type wegen. Dit is overigens niet gebaseerd op de boordcomputer, maar op daadwerkelijk verbruik.Hugo330D schreef: ↑01 aug 2019, 21:13 @Leut: als je EGR koeler echt kapot was, had je wss ook een hogere frequentie van het regenereren en dat laatste kost iets meer brandstof.
Als je BMW nu weer met een normale frequentie regenereert, zou hij dus nu iets zuiniger kunnen zijn, met de nadruk op "iets" .